The Dutch Lit Café

Ja, ikke ikke ikke.
Ojee, ikke betekent in het Noors "niet"
Doe toch maar een bakkie.
Koekje dr bij?
 
Ja, het is schitterend weer... mag nog wel wat warmer van mij hoewel het in het zonnetje 20 graden aan geeft. Ik ben alleen nog niet helemaal wakker (nog steeds niet)... Eerst maar eens koffie dus!
 
ben beetje afwezig de laatste tijd
maar wilde toch even zwaaien en zeggen dat alles goed is hoor
 
Potver, ben de laatste dagen de enigste die de deur van het cafe nog opendoet geloof ik.
Waar zijn jullie nu allemaal Lit cafe vrienden, met de bipsen in het zonnetje misschien?
 
Zonnetje? Het is hier de hele dag al grijs. Temperatuur is goed, maar de zon is ver te zoeken.

Ben de kamer van de kids aan het uitmesten en schoonmaken... krijg je het ook warm van, haha.
 
Wat sta jij te springen? :D Weet je vrouw van je enthousiasme? :p

Ik stelde het M voor, maar hij zag het effe niet zitten. Haha.
 
Weet je, het lijkt me fantastisch om met een groep als deze. Ongetwijfeld zal er geselecteerd worden op mensen die, gezien het EO karakter, erg netjes en kuis zullen zijn en leven naar het woord.
Leuk toch als er dan mensen door het huis gaan lopen met de overtuiging in een sexloze plek aanwezig te zijn.

Ongetwijfeld zal ik de eerste zijn die er uitvliegt, maar in dit soort gevallen is het helemaal niet erg om te verliezen. :D
 
Moet je "een huis" in dan? Zoiets als Big Brother? De kuise tegenhanger zeg maar? Mwah, ik heb al een bloedhekel aan Big Brother en BB-achtige programma's maar ééntje zonder seks strik je me al helemáál niet voor! :p

Zonder gekheid trouwens... als je het filmpje bekijkt zie je dat de vrouwen er gemiddels minder moeite mee hebben dan de geinterviewde mannen. Eéntje zegt dat ze het wel zou missen maar makkelijk vol zou houden. De mannen zeggen (of vinden waarschijnlijk van zichzelf dat ze moeten zeggen) dat ze no-way! zonder zouden kunnen.

Ik schaar me bij de vrouwen.... :D
 
Ik wil me ook wel bij de vrouwen scharen maar..........dan zal ik wel weer een lulletje zijn.
Kan mij het ook verrekken, ik kan makkelijk zonder (voor een een maandje dan) :cool:
 
rakeandhoe said:
Ik wil me ook wel bij de vrouwen scharen maar..........dan zal ik wel weer een lulletje zijn.
Juist niet zou ik zeggen. Maarre, het is geen maandje hè? Veertig hele dagen (en nachten) ;)
 
pas de problem, heb ik lekker tijd om eens een stevige boom op te zetten met jou. Kan interessant worden.
 
rakeandhoe said:
pas de problem, heb ik lekker tijd om eens een stevige boom op te zetten met jou. Kan interessant worden.
Ohja, want we gingen met z'n allen in "een huis" hè? Nah, gezellie :D

Koud drankje?
 
doe maar, met een grote klomp ijs. Ben niet gebouwd voor dit type weer. Hou niet voor niets van het noorden.
 
Ik wel, wil daarom juist naar het zuiden! :D Als we Al Gore moeten geloven ga je een slechte tijd tegemoed. Heb van de week "An unconvenient truth" gekeken. Ik moet zeggen: it makes sense. En dan betrap ik me er op dat ik denk "Ha, lekker, het gaat steeds warmer worden in Nederland" maar eigenlijk is het natuurlijk dramatisch wat er gebeurt.
 
Ik heb hier over op Lit al eens greageerd.
Voor mij is het bull-shit wat die Gore vertelt.
Ik kan voor jou zo een documentaire maken waar het tegendeel in beschreven wordt.
1981 en 1982, erg koude winters, zelfs een 11 stedentocht. Niemand gehoord toen dat er misschien wel een ijstijd aan zou kunnen komen. En geloof me, die komt er!!
 
Oké, maar heb je die documentaire gezien? Ik vind het hele verhaal niet zo ongeloofwaardig maar zoals je zegt zou je het van de heel andere kant kunnen benaderen en met andere argumenten kunnen komen.

Ik geloof trouwens niet dat Gore die ijstijd uitsluit; er was een stukje in de film waarin hij liet zien wat de vorige ijstijd veroorzaakt had (ijs dat in de oceaan terecht was gekomen waardoor door de afkoeling de stroming (en aanvoer warme lucht) stopgezet was en hoe dat wéér zou kunnen gebeuren als Groenland zou 'smelten'....

Ach, ik weet het niet. Dan zou ik er (ook) op moeten gaan studeren en daar heb ik geen zin in. Wat wel als een paal boven water staat is dat al die luchtvervuiling nooit goed kan zijn natuurlijk! Maar ik moet zeggen dat ik er niet méér de auto om laat staan. Ik gebruik spaarlampen maar laat aan de andere kant wel graag hier en daar lichtjes branden.

Ik doe de was wanneer het mij uitkomt (en dus niet alleen 's nachts) en het groene stroom verhaal vind ík dus weer behoorlijk duister. Ik denk dat we hier in Europa al veel doen en ik zie Gore's verhaal ook meer als een pleidooi aan Amerika zélf om eindelijk ook eens iets te gaan doen aan de CO2 uitstoot en het verdag van Kyoto te ondertekenen.
 
Back
Top