Vijf jaar Daria hentai comics een terug blik

Saiyaman

Really Really Experienced
Joined
Nov 30, 2004
Posts
481
Het is ondertussen alweer vijf jaar geleden dat ik begon met het tekenen van erotische Daria fan comics en tijd om eens terug te kijken op wat ik berijkt heb in die vijf jaar.

daria.jpg

een groot gedeelte van de cast van "Daria" van links naar rechts: schoolhoofd Angela Li, Cheerleader Brittany Taylor, football speler Kevin Thompson, Daria's op een na beste vriendin Jodie Landon, Daria Morgendorffer zelf, Daria's beste vriendin Jane Lane, (staand) Michael Mackenzie "Mack", (hurkend Charles Ruttheimer "Upchuck", Lawndale's goth meid Andrea en last but not least geschiedenis leraar Anthony DeMartino.
daria.jpg

Jane's oudere broer Trent Lane en Daria's jongere zusje Quinn Morgendorffer.

De vraag die iedereen mij stelde was waarom ik niet in de stijl van Daria tekende en verkoos het in manga stijl te vertolken, dit plaatje is een goed voorbeeld waarom.
210px-NarutoAaah.jpg


Omdat manga stijl me instaat stelt om van die grappige overdreven gezichts uitdrukkingen te doen. De originele stijl laat weinig opties voor overdreven gezichts uitdrukkingen over. En omdat de karakters zelf nogal hoeking en dun zijn getekend stelde het me ook in staat om de personages wat aantrekkelijker te maken.

2003: "All Natural Behavior"
http://saiyaman.hartists.net/gallery/folder/128
Noem deze maar een "teen-in-het-water" om te zien of het wel zou werken. Toendertijd had ik mijn transitie tot manga-ka al zo goed als voltooid en met verhalen zoals "The Passion card" en "Sisterly love and care" al mijn eerste hentai comics met succes naar voren gebracht. Met "All natural Behavior" wilde ik kijken of het mogelijk was om een Daria fan verhaal te maken in die stijl. Ik was niet de eerste: Katie Cook en Shaun Nakasone waren me al voor in het tekenen van Daria in Manga stijl en Kevin Karnstens was de eerste die een erotische Daria comic maakte met zijn "Deep Daria" verhaal. Dat Karnstens verhaal overigens vond ik erg slecht, geen plot: gewoon kleren uit en wippen. Dat wou ik dus niet maken. Als ik nu terug kijk op "All Natural behavior" vind ik het mijn zwakste verhaal al ben ik wel over de tekeningen en de humor te spreken. Mijn favorite scene is als Jane Daria opbelt vanuit haar auto om door tegeven dat ze door een ongeluk vast in de file staat. Dat ongeluk werd veroorzaakt door de klasse idioot Kevin die met zijn richting aanwijzer aangaf rechts af te willen gaan en vervolgens linksaf ging.

2004 "The invitation Revised"
http://saiyaman.hartists.net/gallery/folder/129
2004 was een goed productief jaar voor me en omdat "All natural behavior"in de Daria fan kringen goed werd ontvangen besloot ik om eens een verhaal in kleur te gaan maken. Ditverhaal is op een echte aflevering gebaseerd: "The invitation" in die aflevering worden Daria en Jane uitgenodigd op een feestje georiganiseert door de hoofd cheerleader Brittany. Jane neemt op een gegeven moment een jongen mee naar de "Kuskamer" en komt weer naar buiten met een van diens sokken over haar schouder. In mijn verhaal laat ik zien wat er in die "Kus kamer" plaats vond. Als ik terug kijk vindt ik ook dit verhaal nogal zwak maar kwa tekeningen heb ik niets te klagen. Op pagina negen bijvoorbeeld: deze pose was heel lastig om te tekenen maar ik kreeg het voor elkaar zo ook Jane's gezichts uitdrukking, precies zoals ik deze wou hebben.

2004 "A shower, how relaxing"
http://saiyaman.hartists.net/gallery/folder/125
Deze was als een studie van techniken. Ik had net een "how to draw manga" boek gekocht en probeerde enkele techniken uit die in dat boek beschreven waren. Iedereen kan een meisje tekenen die zich aan het uitkleden is maar het natuurgetrouw weergeven is wat lastiger: de plooien in haar shirt als ze het over haar hoofd trekt, het achter haar rug los maken van haar BH, dat soort dingen. Dat boek was zeer behulpzaam.

2005 "Triple cross club"
http://saiyaman.hartists.net/gallery/folder/130
Voor deze ben ik weer actief naar mijn oude Daria video banden gaan kijken omdat ik vond dat ik de serie geen eer aandeed als ik het hoofdpersonage niet juist zou weergeven. Ik wilde de ware Daria Morgendorffer weergeven in mijn verhaal. Het plot is simpel: dit verhaal speelt zich af nadat Daria haar eindexamen heeft gedaan en op kamers gaat wonen van de universiteit waar ze aan het eind van de serie naar toe zou gaan. En alwaar ze ontdekt dat er sex clubs bestaan en ze besluit om lid te worden van een van die clubs. Daria ondekt dat het hebben van sexuele verlangens en het dragen van sexy kleding niets ongewoons is. Een ander iets wat ik toen voor mezelf heb opgezet is dat ik Daria en Jane NOOIT in een lesbische scene zal zetten omdat in de echte serie Daria en jane al duidelijk maakten dat hun gevoelens als Vriendinnen hen veel te dierbaar zijn. Maar al ben ik wel te spreken over hoe ik somige scenes heb getekend, al met al slaagde ik er niet in om een geloofwaardige Daria in "Triple Cross Club" neer te zetten.

2005 "Party at Lindy's"
http://saiyaman.hartists.net/gallery/folder/127
Het leuke aan "Daria" als een serie zijnde was dat ieder personage met zijn of haar entoerage van ondersteunende personages kwam. Neem je Daria's zusje Quinn dan krijg je diens ouders, Daria, haar vriendin Lindy van haar serveerster werk, haar vriendinnen van de mode club en haar bewonderaars Joey, Jeffy en Jamie erbij. De ideetjes van het gebruiken van de Mode Club die in me opkwamen waren zo goed dat ik wel een vehaal daarom heen moest maken. Het plot was simpel, Quinn is uitgenodigd voor een feestje dat door Lindy georganiseerd was maar dat feest blijkt een sexfeest te zijn. Quinn voelt zich zeer ongemakkelijk gezien ze geen sexuele ervaring heeft maar op het moment dat ze wilt vertrekken ontmoet ze de jongen van haar leven. Dit verhaal heeft voor mijzelf ook een speciale plek omdat ik er eindelijk in slaagde een geloofwaardige Daria er in te zetten. Het Telefoon gesprek van de gezusters Morgendorffer op pagina 28 en 29 en de manier waarop Daria Joey Jeffy en Jamie weg weet te werken en er ook nog grof aan verdient zouden zo uit de serie kunnen komen. "Party at Lindy's" is mijn magnum opus omdat het me eindelijk gelukt was om een verhaal te maken waarin de personages hetzelfde waren als in de serie zelf. Maar ik vind het wel jammer dat ik somige dialoog niet wat beter van te voren had uitgewerkt.

2006 "Growing pains"
http://saiyaman.hartists.net/gallery/folder/126
Dit was een lastige om te maken omdat ik veel van het uitgeschreven plot was kwijt geraakt toen mijn PC crashte en ik dus gedwongen was om het verhaal dus helemaal op nieuw te schrijven en dus zat ik met een verhaal dat zeer goede humor had maar dat tegelijk ook mijn zwakste dialoog had. Uit frustratie heb ik later dat verhaal een makeover gegeven waarbij ik de hele dialoog aanpaste. De inspiratie kwam van mijn toenmalige vriendin die me over haar groeispurt vertelde alwaar ze letterlijk uit haar kleding groeide. Ik besloot om Jane tot de hoofdpersoon te maken in dit verhaal omdat het me in staat stelde om diens Hippie Moeder te gebruiken die geloofde in het doorgeven van kleding aan haar dochters en dat het zonde is omzelfs maar een broeks knoop weg te gooien. Maar ook omdat Jane een veel vrijer persoon is dan Daria, Jane heeft een vrij giftig gevoel voor humor en nadat ik eindelijk Daria goed had weergegeven in "Party at Lindy's" vondt ik het tijd worden om ook Jane eens in het zonnetje te zetten. Jane krijgt het lichaam van een volwassen vrouw maar is ze er wel klaar voor? En nog veel belangrijker is de rest van de wereld er ook klaar voor?

2006 "Big sister's great adventure"
http://saiyaman.hartists.net/gallery/folder/124
Deze is een van mijn persoonlijke favoriten omdat ik een Daria verhaal heb weten te maken zonder dat Daria zelf er in voor komt. Maar deze was ook een uitdaging omdat het hoofdpersonage Rachel Landon, nooit in de serie zelf verscheen. Dit jongere zusje van superstudente Jodie Landon verscheen in het Daria boek "The Daria Database" alwaar ze duidelijk maakte een hekel aan haar jongere broertje Evan te hebben omdat die ervoor zorgde dat zij niet meer "de baby van de familie" was. Jodie's vader Andrew is bezig met een echte football speler van Evan te maken, in de serie zelf laat hij maar wat trots foto's van zijn zoontje zien met een bal en in een shirtje van het plaatselijke football team. Mijn idee was om Evan te laten zeggen "Steek die voetbal maar in je neus Pa!" Evan en Rachel sluiten een pact alwaar zij Cheerleader word en dus de aandacht van haar vader krijgt wat Evan weer in staat stelt om zich op viool spelen te concentreren zonder bemoeienis van zijn vader. In haar Rol als Cheerleader komt Rachel er achter dat de opslag ruimte van het gymlokaal ook een geliefde plek is voor koppeltjes om eens uit de kleren te gaan en juist als ze bezig is met het opruimen van de opvang mat komt een koppeltje binnen om juist dat te gaan doen maar dat koppeltje blijken Rachel's zus Jodie en diens vriend Mack te zijn. Ik ben blij met hoe Rachel uiteindelijk geworden is in dit verhaal: een pittige tante die niet op haar mondje isgevallen en zegt waar het op staat. Aan het einde van hetverhaal onthult Jodie dat Rachel ook letterlijk een tante gaat worden omdat ze een kind van Mack verwacht.

2007 "Through a webcam lens darkly"
http://saiyaman.hartists.net/gallery/folder/132
Deze was puur voor de lol getekend en ook de eerste keer dat de hoofdpersonages nou eens niet vrouwelijk zijn. De inspiratie kwam van iets wat ik op TV zag van jongens die webcams of mobile telefoons met camera bij meisjes in diens kamers zetten om ze dan te kunnen bekijken. In mijn verhaal is de mobile telefoon met camera in Quinn's kamer neergezet daar haar vriendin/Rivaal Sandi in opdracht van haar twee jongere broers die beiden verlieft op Quinn zijn. Maar Quinn ontdekt de telefoon en denkt dat het de telefoon van Daria is en deze dus op haar kamer. Ik wou de jongens niet als ziekelijke perverselingen weergeven, eerder als jongens die net de aantrekkings kracht van het andere geslacht ondekken en domme dingen doen om die nieuwsgierigheid te voeden. En ze met respect en bewondering naar meisjes gaan kijken.

2007-2008 "The camp we used to fear"
http://saiyaman.hartists.net/gallery/folder/131
Deze is een van de lastigste waaraan ik aan het werken ben omdat ik met personages bezig ben die van totaal verschillende achtergronden komen. Het verhaal is nog lang niet klaar omdat ik het plot nog steeds aan het aanpassen ben.

Maar ik heb ideeën genoeg om er nog vijf jaar van comics bij te maken.
 
Back
Top