Ideeën voor nieuwe verhalen

DarkBee

Metal machine
Joined
Sep 28, 2006
Posts
3,317
Ook al schrijf je zelf geen verhalen, je zult vast wel een of andere fantasie of idee voor een mogelijk verhaal hebben. Dus hier is je kans: schrijf je ideeën hier op, misschien dat iemand anders er iets mee kan.

Mijn ideeën:

- een verhaal over vampiers: Dracula en zijn tot leven gewekte bruid Elizabeth Bathory moeten, om te overleven, elke nacht seks hebben met een maagd.
- Japanse schoolmeisjes (18 jaar, in uniform) kunnen elkaar in het echte leven niet uitstaan, maar zijn op internet smoorverliefd op elkaar.
--> Verhaal inmiddels gepost, maar dan zonder de uniformen en met twee Nederlandse meiden (stuk makkelijker).

Ik moet het een en ander nog uitzoeken en uitwerken, maar deze verhalen zitten er binnenkort waarschijnlijk aan te komen.
Iemand anders nog vernieuwende ideeën?
 
Last edited:
M's girl said:
Schrijf je (eventueel) ook in opdracht?

Als het een idee is waar ik iets mee kan dan wil ik het wel overwegen, op voorwaarde dat ik zelf het verhaal kan invullen naar mijn smaak (logisch, want ik schrijf het).
Het eindresultaat zal ik natuurlijk eerst met de 'opdrachtgever' overleggen voordat het officieel geplaatst wordt.

Ja dus.
 
Last edited:
Nog een idee dat me zomaar te binnen schoot:

- Edouard Manet heeft een schilderij gemaakt, Le déjeuner sur l'herbe, waar een blote vrouw samen met twee geklede mannen op staat en in de achtergrond nog een vrouw.
Mijn idee is om een studente kunstgeschiedenis die toevalling in Parijs is en het museum bezoekt waar dat schilderij hangt, terecht komt op de plaats waar het schilderij wordt gemaakt (dus in het gras of in de studio, naakt en met twee mannen bij haar). Van het een komt het ander en ze eindigen in een heftige orgie (de vrouw op de achtergrond wordt er ook bij betrokken).
 
Last edited:
- Other bands play... Metallica gay! Na hun sessies met dr. Phil Towle zijn de drie originele leden van Metallica (James Hetfield, Lars Ulrich en Kirk Hammett) steeds meer in contact gekomen met hun vrouwelijke kanten en zijn biseksueel geworden, dus in de kleedkamer en tourbus wordt er flinkt gesekst met elkaar (Rob Trujillo doet niet mee maar krijgt flink betaald om zijn mond te houden).
 
Last edited:
- Geluk na een ongeluk: een echtpaar krijgt een zwaar ongeluk. Nadat ze zijn hersteld blijkt de vrouw interesse te tonen in diverse soorten seks waar ze voorheen nooit iets van wilde weten.

Dit verhaal zou in meerderer hoofdstukken in verschillende categorieën geplaatst kunnen worden (goed voor mijn punten in de Survivor's Contest :))
 
Verder nog iemand?

Heeft er iemand anders nog ideeën of misschien zelfs wel nieuwe verhalen?
 
M's girl said:

Ik heb het verhaal gelezen op teletekst en in de krant, maar om er een verhaal van te maken... waarom ook niet? Geen idee of dit in mijn straatje zou kunnen passen, al is het wel een nieuw onderwerp (eerste keer).
 
Last edited by a moderator:
Ontknaapservice (wie verzint zo'n woord?)

'Alle maagden die ik ken, werken met computers'

Ex-studentes starten 'ontknaapservice'

ROTTERDAM - Er gloort hoop voor de tien- tot honderdduizend volwassen Nederlandse mannen die nog nooit het bed hebben gedeeld met een vrouw. Betaalde liefde kon altijd al, maar nooit zo invoelend als vanaf vandaag, bezweren twee studentes die nu met een 'ontknaapservice' komen.
 
Klinkt als een goed idee voor een Kettingverhaal (een verhaal waar meerdere auteurs hun bijdrage aan leveren).
 
M's girl said:
Ken jij andere auteurs die in het Nederlands schrijven en posten op Lit? Want hier, in het forum, is het een beetje stil voor een kettingverhaal :eek:

Als jij andere auteurs kan lokaliseren wil ik misschien nog wel mee doen, hoewel ik in principe alleen voor privé schrijf, zeg maar.....

Misschien is dit je kans om door te breken bij het grote publiek? :D

Ik ken een paar schrijvers die in het Nederlands schrijven, maar geen daarvan post op het forum. Geen idee of zij bereid zijn tot een kettingverhaal.
 
Dark, misschien een idee om een sappig verhaal te maken over een jonge telg uit een Brass band familie die op een verschrikkelijke manier misbruikt wordt tijdens een optreden in Middelburg ter ere van de verjaring(niet de echte) van onze Koningin.
Misshien kan je onze Bea en haar zwager Pieter er ook in betrekken.
 
rakeandhoe said:
Dark, misschien een idee om een sappig verhaal te maken over een jonge telg uit een Brass band familie die op een verschrikkelijke manier misbruikt wordt tijdens een optreden in Middelburg ter ere van de verjaring (niet de echte) van onze Koningin.
Misshien kan je onze Bea en haar zwager Pieter er ook in betrekken.

Nee dank u, kan ik niet zoveel mee, het moet wel enigzins geloofwaardig zijn.
 
Last edited:
Hoho wacht even DB, ik dacht dat al jouw verhalen toch ook ietsiepietsie overtrokken waren. Maar natuurlijk zijn ze denkbeeldig.
Leek me wel geinig joh, ik las ergens dat je in een brass bad speelde, om je eigen ervaringen daarin te verwerken, al was het dan met de koningin en Pieter V.
 
Nja, hoe zal ik het zeggen...

Ook al weet ik wel iets van dergelijke onderwerpen af, het idee roept niet gelijk een verhaallijn bij me op. Zowel met het idee van een brassband als met het koninklijk huis kan ik niet zoveel.

'Tis in ieder geval goed om te weten dat mijn verhalen in ieder geval gelezen worden.
 
Ja, weet ik veel. Ik ben geen schrijver en lees de verhalen nooit.
Was eigenlijk maar een idee, forget it.
 
Nieuwe verhalen (originele ideeën)

Ik ben eindelijk weer eens begonnen aan nieuwe verhalen, in plaats van verder te werken aan al bestaande series. De series (die het hoogstwaarschijnlijk zullen worden) waar ik mee bezig ben zijn:

- Heilig vuur. Gaat over een op christelijk-fundamentalistische ideeën gebaseerde, totalitair geregeerde Europese superstaat, waarin elk aspect van het dagelijks leven aan strenge regels onderhevig is, ook seks. Uiteraard zijn er mensen die zich daartegen verzetten. Is sterk gebaseerd op het boek "1984" van George Orwell (waar onder andere de term Big Brother uit afkomstig is) en valt waarschijnlijk, als ik het genoeg kan uitbreiden, onder Romans & Novellen

- Wat doen we met oma? De ouders van de 18-jarige Danny gaan zonder hem op vakantie (heeft hij zelf voor gekozen) en laten hem alleen achter in hun appartement. Zijn oma woont een verdieping hoger en van het een komt het ander als Danny een keer de badkamer binnenloopt waar zijn oma zich staat uit te kleden.
Dit verhaal zal vermoedelijk onder meerder categorieën vallen, namelijk Incest (logisch), maar ook Volwassen - de vriendinnen van oma - en Speelgoed - een demonstratieavond van allerlei seksspeeltje - waar Danny in beide gevallen bij betrokken is. Deel 1 staat al een tijdje online.
 
Last edited:
Eindelijk weer een nieuw idee...

Geïnspireerd door deze thread:

- Ben ik mezelf nog wel? Over een man die op een ochtend wakker wordt als vrouw. Zelf schrikt hij zich de pleuris, maar de rest van de wereld lijkt het niet te merken. Langzamerhand accepteert hij de situatie, totdat hij een vreemd bezoekje krijgt...
 
Back
Top