Wat is het doel van het leven?

realwanderer

Literotica Guru
Mischien een meer filosofishe dan sexuele vraag, maar in dit forum zal het toch wel weer goed komen.
Deze vraag kwam by me op toen ik het taboe rond betaalde sex voor gehandicapten las, maar ik dacht dat dit wel een appart onderwerp verdient.

Voor my is het uiteindelyke doel in het leven dat we DNA verbryden. Ik ben dus ook een hard core Darwinist. Als je je daar aan houdt kan je heel wat vragen beantwoorden, en het is ook een goed medicyn tegen arrogantie.

Dus we gaan trouwen om kinderen te verwekken, en als die geboren zyn moeten we die opvoeden en klaar stomen voor de maatscappy. We vervullen dan zeker nog een belangryke rol, en mogen daar ook best voor beloond worden met sex en creature comforts. Als de kinderen uit huis zyn kunnen we nog steeds nuttig zyn voor het mensen ras.

Maar als we nu kyken naar het uitgeven van geld voor goede doelen dan heeft ons ras helemaal geen geld nodig. Globaal gezien zyn we niet in gevaar van uitsterving. Dus daarom ben ik er voorstander voor dat we meer aandacht aan walvissen, Tygers, panda beren, etc etc besteden.

NB ik ben geen vegetarier :D

realwanderer said:
Dus daarom ben ik er voorstander voor dat we meer aandacht aan walvissen, Tygers, panda beren, etc etc besteden.
:D

Een hardcore Darwinist zou zeggen dat die beesten zichzelf maar moeten redden, en zo niet dan zij ze niet 'fit' genoeg om te mogen overleven...

wolf2002 said:
Een hardcore Darwinist zou zeggen dat die beesten zichzelf maar moeten redden, en zo niet dan zij ze niet 'fit' genoeg om te mogen overleven...

Dat denk ik ook.... en ik ben het er voor het grootste deel ook wel mee eens. Bovendien heeft de geschiedenis ons geleerd dat het ook gewoon zo werkt. Misschien moest het zo zijn dan?

M's girl said:
Misschien moest het zo zijn dan?

Zijn meerdere antwoorden op mogelijk... een antwoord zou zijn dat we door de natuur zijn uitgerust met een zodanig ontwikkeld brein dat we enig moreel besef hebben... waarom zouden we dat niet gebruiken om ander diersoorten te redden? Zeker omdat ze door toedoen van de mens dreigen uit te sterven...

Ander antwoord is dat het in ons eigenbelang is dat de aarde voldoende biodiversiteit kent... uitsterven van een diersoort kan een kettingreactie teweeg brengen die ook onze overlevingskans uiteindelijk kan bedreigen...

:rose:

Oh, maar ik weet zeker dat als iets in ons eigen belang is (zoals het redden van een diersoort) we het uiteindelijk ook wel doen. Zo doen dieren het, weliswaar instinctief, ook...

Het duurt alleen soms even voordat we zoiets met z'n allen door hebben! Maar ik ben een slechte om daar mee, qua discussie, de diepte in te gaan. :eek: Ben ik bang..... :p

wolf2002 said:

Goed opgemerkt, maar de Ironie is dat wy niet alleen het vermogen hebben om andere diersoorten uit te laten sterven. Maar we kunnen het ook proberen tegen te gaan. Ik zie dus geen conflict
vandaar!!

Doel van het leven en dieren.... die twee gaan bij mij niet helemaal samen, maar ik ben dan ook zó géén dierenliefhebber ..... :eek: Het doel van MIJN leven heeft dus bar weinig met dieren te maken, maar ik vraag me ook wel eens af wat we in vredesnaam met z'n allen aan het doen zijn en waar het allemaal toe dient.

Ik ben ook niet gelovig, dus dat schiet ook al niet op :rolleyes: .... Misschien hebben we met z'n allen wel het doel om deze planeet draaiende te houden. Zijn we als werkmieren in een slecht functionerende en vaak niet goed genoeg geoliede machine. Maar waarom onze planeet zou moeten blijven draaien? Geen idee.

Misschien is het doel in ons leven wel er achter te komen wat het doel in ons leven is? En als we denken dat we dat dan weten, dan zijn we klaar? Klaar voor wat?

Haha, ik weet het dus niet en ik denk er maar niet te vaak over na. Want meestal is het leven toch gewoon goed, waarvoor of waartoe het ook dient. En daar houd ik me dan maar aan vast!

Back