Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog geen verhaal geschreven heb voor Literotica. Maar goed, ik heb nog het excuus dat ik nog maar een paar dagen lid ben. Voorlopig ben ik aan het uitzoeken hoe de site precies werkt. Ik ben geen held wanneer het op organisaties aankomt, en ik moet eerlijk zeggen dat het mij nog erg mistig is hoe het forum zich verhoudt tot de verhalen. Als ik de website zo zie, lijkt het forum misschien wel meer dominant aanwezig dan het verhaalgedeelte. Ik moest tenminste even zoeken en vind de verhalen nog niet erg toegankelijk. Goed, zoals gezegd, dat kan heel best aan mij liggen!
Maar meer on topic: ik schrijf verhalen waar een flinke portie erotica in zit. Een deel van mijn werk valt onder de categorie 'smut' en een deel richt zich op de plot. Mijn huidige project is een kort verhaal waar zowaar geen erotiek aan te pas komt, en deze zal ik dus niet op Literotica kwijt kunnen. Dat is van later zorg ;-) eerst maar eens zorgen dat ik dat werk af krijg!
Ik denk overigens wel dat met een forum waar de verhalen zelf niet staan of gelinkt zijn, je al snel het risico loopt dat de site oogt als een sex-chatroom. Ik neem aan dat de meeste serieuzere schrijvers/lezers wel doorzoeken en de verhalen wel vinden. Tenminste, dat hoop ik, want ik wil ook gelezen worden zodra ik mijn verhalen goed genoeg vind voor publicatie!
Ik ben bang dat ik je daarbij moeilijk kan helpen. Plot discussies zal wel lukken, maar omdat ik zelf vooral in het engels schrijf zal ik weinig hulp kunnen bieden bij het vinden van het juiste woord op de juiste plaats, hoogstens gezien van een lezer's standpunt.
Ik ben op het moment bezig met een (hopelijk) eerste inzending. Het zal een vrij standaard verhaaltje worden met een BDSM-thema en een first person view.
een goed verhaal schrijven wordt zwaar onderschat.
Ik hou van een psychologisch onderbouwd verhaal en werkelijke gebeurtenissen of gebeurtenissen die werkelijk zouden kunnen gebeurd zijn.
Persoonlijk vind ik een mooi taalgebruik een absolute noodzaak om een goed verhaal te schrijven. Het taalgebruik kan een verhaal naar een hoger niveau tillen.
Ik vind "Breeding" in het engels wel mooi. Ben beetje met cuckolding aan het stoeien in me kop en woord straalt wel iets van alpha's, krijgers, primals, uit voor mij.
Nederlands woord vind ik moeilijk, vind Fokken nou niet echt sexy klinken... Vruchtbaar in het Nederlands voor mij denk ik.
Ik vind zelf "voluptueus" een prachtig woord. Het uitspreken is een genot en vol van smaak. Rond en romig. Heerlijk!
In het Engels vind ik "sultry" wel mooi. Het lijkt meer te beloven dan ons Nederlandse "zwoel". De andere vertaling: "wellustig" spreekt me meer aan. Dat straalt een onbeschaamdheid uit die ik wel aantrekkelijk vind.
Zulke worden zijn juist sexy en hulpzaam of inspirerend om te schrijven. Bijv. 'pakte haar beet', 'verlangen', 'lusten' enzo. Als ik zulke worden lees, krijg ik de zin om te schrijven.
De laatste tijden merk ik dat ik wil graag meer complex of wat uitgebreid verhaallijn schrijven of lezen. De seks is oké, maar ik mis de emotionele of 'plot twist' aan het eind. Dit maakt de seks meer indrukwekkender of interessant.
Zoals bijv; een vrouw die heeft bindingsangst en zij wordt door een 'one night stand' aan een Demon vast gebonden aan het eind.
Nou de seks zou meer stimulerend zijn tussen hun en voor ons (de lezers) want zij wil weg rennen, (mentaal en fysiekelijk) en hij 'De Demon' wil haar hebben en tot zichzelf vastbind. Dus een beetje bondage tussen in.
Zie je, met zo iets vind ik het meer sexy dan weten hoe sappige haar kutje is. Het is juist de uitleg van waarom in plaats van de wijzen van daarom, anders waarom schrijven?
Dat ben ik wel met je eens, Peccato. Het is de mix die een verhaal sexy maakt, volgens mij. Het waarom is zeker zo belangrijk als het hoe. Beiden moeten in sync zijn om een goede werking te verkrijgen. Het is zeker mogelijk om een van de twee uit te lichten, afhankelijk van het doel van de schrijver.
Wil je vertellen hoe goed de sex is, dan zal het 'sappige kutje' wel een rol spelen, alhoewel liever iets anders geformuleerd! Maar als het doel van je verhaal is om de gebeurtenissen uit te lichten die tot de bindingsangst hebben geleid, dan heb je een heel ander verhaal waar je met veel minder directe sex scenes toe kunt.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik beide uitgangspunten wel wat vind hebben. Soms wil ik graag een plot schrijven, en soms wil ik een stuk afleveren waarbij de eerste gedachte van de lezer na afloop is:"Mmm, zodra mijn lief thuiskomt, bespring ik haar!" of iets van vergelijkbare aard.
De keuze van mijn doel bepaalt mijn focus.
Bijvoorbeeld, Ik heb een stukje ingeleverd voor de "make your reader climax in 200 words or less". Ik wilde er een erotisch stuk van maken, waarin de focus ligt op de verwachting. Het initiatief ligt bij de lezer. Ik weet niet of ik volledig in mijn opzet geslaagd ben, maar ik hoop het. (review altijd welkom, btw.) Voor die writer's challenge heb ik dus het 'sappige kutje' slechts zijdelings genoemd en komen verdere genitalia niet voor.
plot: een advocaat van 38 gaat in 1989 samen met zijn vrouw naar een camping in Griekenland. De man is al 10 jaar getrouwd met zijn vrouw en voelt de sleur in zijn huwelijk komen. Door het vakantiegevoel krijgt de man terug kriebels in zijn buik en wil hij terug zijn jeugd herbeleven. Zijn vrouw is echter nogal teruggetrokken op seksueel gebied en voelt er niet veel voor om meegetrokken te worden door haar man.
De man gaat dan maar vaak alleen op wandel en tijdens zijn wandeltochten ontmoet hij Helena, een jonge prachtige plaatselijke schone. Elke dag ziet hij haar op een landweg terwijl ze met een oude scooter langs rijdt. De wind tilt haar rokje op en toont haar mooie benen. Hij raakt gefascineerd door haar en besluit haar te volgen. Hij ontdekt dat ze naar een vroeger militair domein gaat vlak naast de camping en zich daar uitkleedt en topless zont. Als hij de zondagvoormiddag door het dorp wandelt ziet hij Helana samen met haar ouders de kerk binnengaan. Als hij op een dag samen met de lokale bakker in de auto door het dorp rijdt, ziet hij Helana op de scooter die achter hen rijdt. De bakker toont de man dat hij door de achteruitkijkspiegel moet kijken. Hij ziet hoe Helana's rokje flink opgewaaid is en dat je tussen haar benen duidelijk haar slipje ziet. Het leek wel of het slipje van doorschijnbare stof was gemaakt. Hierdoor kan hij het idee van de devote schoonheid die topless gaat zonnen en haar slipje niet meer uit zijn hoofd krijgen. De man droomt er van om de liefde met haar te bedrijven.