Sex als medicijn

E's Toy

Literotica Guru
In de Quest van augustus staat een artikel over 'sex als medicijn' Het hebben van sex kan verschillende pijntjes wegnemen zoals hoofdpijn.

Het gekke is als ik koorts heb, kan ik enorm opgewonden zijn terwijl ik mij aan de andere kant beroerd voel. Iemand anders hier ervaring mee?

Hmmmm.... als ik écht beroerd ben heb ik vaak wel heel erg behoefte aan intimiteit in de zin van verzorgd en genuffeld worden. Een goede massage bij spierpijn (die vaak met een flinke griep komt) of een migraine aanval. Ik kan koortsig zijn en evengoed in in sex hebben, maar of het werkt als medicijn? Op z'n minst leidt het wel (tijdelijk) af en het geeft je een goed gevoel.

Maar als ik met een migraine aanval lig dan is een massage en strelingen heerlijk, maar moet M echt niet komen neuken ofzo, want dan denk ik serieus dat mijn hoofd er dan af zou rollen. Waarschijnlijk kots ik M helemaal onder ook dan.

Ik ben vaak bijzonder geil als ik een kater heb... de endorfine rush van sex kan dan een heerlijke tijdelijke oplossing zijn maar meestal komt die bonkende hoofdpijn daarna dubbelhard terug... :rolleyes:

:rose:

wolf2002 said:
Ik ben vaak bijzonder geil als ik een kater heb... de endorfine rush van sex kan dan een heerlijke tijdelijke oplossing zijn maar meestal komt die bonkende hoofdpijn daarna dubbelhard terug... :rolleyes:

:rose:
weet je wat het stomme is, soms als ik heftig klaarkom, dan krijg ik juist hoofdpijn!

E's Toy said:
weet je wat het stomme is, soms als ik heftig klaarkom, dan krijg ik juist hoofdpijn!

Mooi! Dan moet je weer neuken :D .... Gaat het over! :p

E's Toy said:

Lol! Dat heb ik ook. Na een goede sexpartij koppijn. Die is vaak wel zo weg. En wij vallen ook meestal als een blok in slaap.

Als je migraine hebt wil je inderdaad geen sex! Het klinkt overdreven maar een soort van 'tegenpijn' is beter, meer pijn dan de migraine veroorzaakt. Aan sex wil je dan echt niet denken.

lycantroph said:
Als je migraine hebt wil je inderdaad geen sex! Het klinkt overdreven maar een soort van 'tegenpijn' is beter, meer pijn dan de migraine veroorzaakt.

Ja! Precies! Het klinkt misschien raar maar ik heb wel eens met mijn kop tegen de muur lopen bonken van de hoofdpijn en frustratie. Ik had heel erge aanvallen en die konden soms vijf (!!!) dagen duren... aan één stuk door. De dokters roepen dat een aanval anywhere tussen de paar uur en max 72 uur duurt ofzo... nou, bij mij duurde het vaak langer. Godzijdank ben ik die periode voorbij, maar er waren toen soms dagen dat ik niet meer wist hoe ik het had en inderdaad méér pijn opzocht om díe pijn te verdringen. Klinkt bizar denk ik.

Hoofdpijn tijdens het orgasme

De andere vorm van hoofdpijn doet zich tijdens het orgasme voor. Het gaat om een plotseling optredende, hevige en kloppende pijn. Deze wordt veroorzaakt door het samentrekken van sommige kleine bloedvaatjes in het hoofd. Het gaat eigenlijk om een soort van migraineaanval. De pijn kan uren aanhouden, maar ook binnen tien minuten weer verdwijnen. Ook kan er door het samentrekken van deze kleine bloedvaatjes een epilepsie aanval beginnen. Als je last van dit type hebt, dan is het aan te raden om de klacht met je huisarts of neuroloog te bespreken.​

Bovenstaande tekst komt van deze site....

En dan vond ik ook nog deze:

Hoofdpijn tijdens het orgasme

“Vanavond niet schat, ik heb hoofdpijn” klinkt u misschien bekend in de oren. Een aanval van bonzende hoofdpijn op het moment van het orgasme is een andere zaak. Ongevaarlijk, maar hoogst vervelend.

Hersenbloeding

Een plotse hevige hoofdpijn tijdens de geslachtsgemeenschap zal vrijwel elke arts doen denken aan een hersenbloeding als gevolg van een gebarsten aneurysma, dit is een misvormd hersenbloedvat, ook adergezwel genoemd. Onmiddellijk onderzoek in een ziekenhuis is in dit geval de juiste reflex want snel medisch ingrijpen is noodzakelijk.

Ongevaarlijk

Minder bekend is de diagnose ‘goedaardige hoofdpijn bij seksuele activiteit ‘die in 1970 voor het eerst in de literatuur werd beschreven. Deze hoofdpijn wordt voorafgegaan door masturbatie of geslachtsgemeenschap en is niet het gevolg van een aandoening van de hersenen. Een ongevaarlijk maar kwalijk ongemak dat zich meerdere malen kan herhalen. Mannen worden er vaker door geplaagd dan vrouwen.

Vasculaire hoofdpijn

Hoofdpijn van het explosieve of vasculaire type komt het meest voor. Op het moment van het orgasme ontaardt het minnespel voor één van de geliefden in een nachtmerrie. Het slachtoffer wordt op dat moment getroffen door een hevige bonzende hoofdpijn die enkele minuten tot uren kan aanhouden. De hoofdpijn kan gepaard gaan met misselijkheid, braken, een bleek of rood gezicht, lichtschuwheid en soms hartkloppingen. Veranderingen in de bloeddoorstroming van de hersenen zijn vermoedelijk verantwoordelijk voor dit type hoofdpijn. Een scan van de hersenen blijkt steeds normaal.

Doffe type

Minder frequent is er een doffe hoofdpijn die ontstaat tijdens de geslachtsgemeenschap en verergert bij toename van de seksuele opwinding. Deze pijn kan uren tot dagen aanhouden en breidt zich vanuit de nek over de ganse schedel uit. Mogelijk zijn overmatig gespannen nek- en schedelspieren de oorzaak van het probleem.

Ernstige oorzaak eerst uitsluiten

Wanneer hoofdpijn bij seksuele activiteit zich voor het eerst voordoet moet een hersenbloeding eerst worden uitgesloten. Pas dan kan worden gedacht aan goedaardige hoofdpijn gerelateerd aan seksuele activiteit. Vanuit medisch standpunt mag de aandoening een onschuldig verschijnsel zijn, de patiënt wil van zijn netelig probleem verlost worden. Soms komt het zover dat de patiënt seks vermijdt omdat er toch maar hoofdpijn van komt.

Behandeling

Antimigrainemiddelen die preventief worden gebruikt, zoals propanolol, kunnen bij het vasculaire type soelaas brengen. Eventueel kan vóór de geslachtsgemeenschap een geneesmiddel op basis van ergotamine worden ingenomen. Bij het doffe type hoofdpijn kunnen ontspanningsoefeningen voor hoofd- en nekspieren verbetering geven. Tenslotte moeten de mensen die aan deze beproeving lijden niet wanhopen want de aanvallen kunnen na verloop van tijd spontaan verdwijnen.​

En bovenstaande info komt van deze site

Als je morgen een stressituatie induikt, is het wellicht een goed plan om vannacht eerst nog even tussen de lakens te duiken. Uit onderzoek van de Britse psycholoog Stuart Brody is namelijk gebleken dat het hebben van seks zo'n goed gevoel geeft dat het je prestaties tijdens bijvoorbeeld een examen positief beïnvloedt.

De resultaten van het onderzoek worden deze week gepubliceerd in het Britse wetenschappelijke tijdschrift New Scientist. Brody vergeleek gedurende twee weken de resultaten van 22 mannen en 24 vrouwen bij allerlei soorten tests. Ze moesten bijvoorbeeld in het openbaar spreken of hardop hoofdrekenen. Tijdens de twee weken hielden ze allen een dagboek bij waarin ze hun seksleven bijhielden.

En wat bleek... de mannen en vrouwen die stevig (of minder stevig) gepenetreerd hadden of werden, scoorden opmerkelijk beter dan de andere testpersonen. Ze vertoonden, ook na een langere periode, duidelijk minder stress. Hun bloeddruk ging tevens stukken sneller terug naar normaal dan degenen die alleen orale seks hadden gehad of de testpersonen die af en toe met de hand de eigen geslachtszone waren binnengedrongen. Mensen die twee weken totaal geen seksuele handelingen verrichtten, kenden de meeste stress.

Volgens Brody heeft de stressvermindering vooral te maken met de aanmaak van oxytocine, het hormoon dat een rol speelt bij het gevoel van verbondenheid in relaties, het orgasme en voortplanting. Vermoed wordt dat dit hormoon wordt aangemaakt als geliefden elkaar veel aanraken.

Gezond

A medical study conducted in Pennsylvania showed that people who have sex once or twice a week have their immune systems boosted slightly.

Dus nu vraag ik me af hoe gezond je bent als je iedere dag sex hebt :D

"Ooooooh I feel good, tadatadatadadaaa! I knew that I would yeah" :p

Last edited:
Nog meer sex en minder hoofdpijn!

Sex actually relieves headaches. A lovemaking session can release the tension that restricts blood vessels in the brain.

Tegen hooikoorts ook....

A lot of lovemaking can unblock a stuffy nose. Sex is a natural antihistamine. It can help combat asthma and hay fever.

Geen valium meer....

Sex is the safest tranquilizer in the world. IT IS 10 TIMES MORE EFFECTIVE THAN VALIUM.

M's girl said:
Sex is the safest tranquilizer in the world. IT IS 10 TIMES MORE EFFECTIVE THAN VALIUM.

Man brengt s'avonds by het naar bed gaan een glas water en 2 aspirientjes naar zyn vrouw. Zyn vrouw vraagt: Waar is dat voor? Haar man antwoord: Dat is voor je hoofdpyn schat!! Zy zegt: Maar ik heb helemaal geen hoofd pyn!! Hy antwoordt: Mooi!!......................

Uit persoonlyke ervaring kan ik vertellen dat als je klaar komt en je had hoofdpyn of maag pyn, dat die pyn dan even helemaal weg is. Maar dat kan je duur komen te staan, want zodra the drugs die je zelf aanmaakt by een orgasme uitgewerkt zyn, kan die pyn 10 keer zo hard terug komen.

realwanderer said:
..... Uit persoonlyke ervaring kan ik vertellen dat als je klaar komt en je had hoofdpyn of maag pyn, dat die pyn dan even helemaal weg is. Maar dat kan je duur komen te staan, want zodra the drugs die je zelf aanmaakt by een orgasme uitgewerkt zyn, kan die pyn 10 keer zo hard terug komen.

Ouch! Nah, dan toch maar even wachten met de sex tot de pijn weg is....! :D

Back