Robbedoes Hentai

Saiyaman

Really Really Experienced
Het is op zich wel grappig dat mensen die hentai maken zowat altijd bij of Japanse of Amerikaanse cartoons en comic series blijven. Ik zelf dus ook want ik heb hentai gemaakt van series zoals:

- Daria
- Dragon Ball Z
- Ben 10 Alien force
- Ah! My Goddess

Maar de laatste tijd ben ik eigenlijk meer en meer terug aan het gaan naar de strips die mijn toentertijd inspireerden om te gaan tekenen: De klas van Marcienelle, de twee hoogtij periodes van het weekblad "Robbedoes" zoals ze in de late jaren vijftig en de jaren zeventig verschenen: Series zoals Yoko Tsuno, Baard en Kale, Sammy, Pre- Goscinny Lucky Luke, Johan en Pirrewiet, Sophie, de Smurfen (Nu ik de albums weer opnieuw lees kom ik er achter hoe bar slecht de tekenfilm serie eigenlijk is) en Robbedoes en Kwabbernoot zoals getekend door Franquin en Fournier. Als kind al genoot ik van die albums maar nu als volwassene begrijp ik wat er met die albums gezegd werd een stuk beter.

Dus met die vroege inspiratie in mijn hoofd heb ik een lijstje gemaakt van figuren die ik in hentai wil verwerken, als een eerbetoon aan de strips waar ik zo van genoot en de tekenaars die ze gemaakt hebben. Ik ben begonnen met Robbedoes en de dame met wie hij vanaf van het moment dat ze verscheen een connectie heeft gehad: IJzerlijm.

IJzerlijm (Seccotine in Frans) komt in vrij veel albums voor maar het is vooral in de meer recentere albums zoals "Als in een droom", "De tombe van Rommelgem" en "Terug naar Z" dat we echt de vonk tussen haar en Robbedoes zien overvliegen. Ziet Kwabbernoot haar meer als een vervelende concurrent, Robbedoes heeft echt professioneel respect voor IJzerlijm en dat kwam zelfs al in vroege albums zoals "De hoorn van de Neushoorn" en "De Dictator en de Paddestoel" te voorschijn. In "Terug naar Z" gaat Robbedoes terug naar de gebeurtenissen van "De hoorn van de Neushoorn" waar hij IJzerlijm een enorme zoen geeft waarmee hij haar volkomen overdonderd. En hij vervolgens toegeeft dat hij dat al heel lang al had willen doen.

http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/SpirouSeccotinekiss.jpg

Mijn hentai tekening laat Robbedoes en IJzerlijm samen in de Turbot sportwagen zien, die Robbedoes en Kwabbernoot als dank van de Turbot fabriek in "De hoorn van de Neushoorn" kregen. Bij het tekenen kwam ik er ook meteen achter uit welke tijd dat album kwam: De jaren vijftig want het instrumenten paneel van de Turbot is heel primitief zoals de meeste wagens uit die tijd, een snelheidsmeter, een paar meters voor benzine, olie druk, geen gordels, geen verdere veiligheidsmaatregelen, een stille getuige van hoe auto's toen waren en hoe anders het leven in die tijd was.

Een hentai eerbetoon aan Franquin en dat prachtige album.
http://thumbnails9.imagebam.com/8601/64b32a86001958.jpg
Klik op het plaatje om de tekening groot te zien.

Back