Maagdelijkheid / Virginity

M's girl

Leaving
Op de Engelse versie van Lit loopt wel een aardige thread op dit moment. Het gaat over maagdelijkheid en wanneer je dat (technisch gezien :rolleyes: ) nog wel of niet meer bent. Voor de Amerikanen (of Engelstaligen) lijkt het allemaal te beginnen met de definitie van sex....

sex

1a. The property or quality by which organisms are classified as female or male on the basis of their reproductive organs and functions.
1b. Either of the two divisions, designated female and male, of this classification.
2. Females or males considered as a group.
3. The condition or character of being female or male; the physiological, functional, and psychological differences that distinguish the female and the male. See Usage Note at gender.
4. The sexual urge or instinct as it manifests itself in behavior.
5. Sexual intercourse.
6. The genitals.

sexual intercourse
n.

1. Coitus between humans.
2. Sexual union between humans involving genital contact other than vaginal penetration by the penis.

Volgens mij is sex, óók in Amerika ( :rolleyes: ), dus niet alléén PIV (penis in vagina) sex maar alle handelingen die met de geslachtsdelen te maken hebben. Waarom ze (vaak) zo krampachtig tóch vasthouden aan het principe dat je (nog) géén sex gehad hebt als je geen PIV-sex gehad hebt is mij dus een beetje een totaal raadsel ;)

Dit zegt Van Dale er over:

seks (de ~ (m.))
1 handelingen en gevoelens die te maken hebben met lichamelijke opwinding en vrijen => geslachtelijke omgang, geslachtsverkeer

En dus? Ik vraag me af....

Wanneer zijn WIJ (hier in NL) nog maagd?
En maakt dat, anno 2006, nog iets uit?
Heeft een man nog steeds liever een maagd tijdens de huwelijksnacht of preveleert de hoop dat ze toch iets meer ervaring al meebrengt?

Dat soort dingen.

Shoot! :D

Ofwel jullie reacties alsjeblieft....

Dit is, overigens, de thread waar ik aan refereer. Er zijn wel meer threads over dit onderwerp geweest. https://forum.literotica.com/showthread.php?t=439794

Ik heb dat ook gezien, en ik heb daar ook op geantwoord. Ik vind het allemaal een beetje hypokriet. Iets dat ik normaal met landen uit het midden oosten zou assioseren. Als je daar als vrouw na de huwlyksnacht geen bloed kunt produceren, dan ziet je toekomst er bleek uit. Je loopt dan sterk de kans verstoten te worden, en je eigen familie zal je niet terug nemen om hun eer te redden :confused: Na byna 2 rondes neo conservatisme, het is plotseling ook belangryk in Amerika als maagd te trouwen. Maar omdat ze daar de sexuele revolutie hebben gehad net als in Europa mag alles zolang het niet vaginaal is.
Ik zie het al voor me op de huwlyks nacht. Zy: Will je me nu ontmaagden, of gewoon weer lekker in myn kontje neuken.
Wat ik daar ook geschreven heb is dat ik me wel kan voor stellen, is dat omdat een vrouw maar een keer haar hymen kan breken ze dat mischien alleen wil doen met iemand waarmee ze een sterke emotionele band heeft. maar dat heeft dan weinig met ontmaagden te maaken. Meer met de keuze onder welke omstandigheden je een eenmalige ervaring wil beleven.

Voor mij is maagdelijkheid een kwestie van wel of geen PIV... en als je van achteren bent genomen, dan ben je alleen nog maagd van voren;)

Noem me conservatief, maar ik vind het niet verkeerd als maagdelijkheid in de samenleving een zekere betekenis heeft... ik ben er geen voorstander van dat kids al liggen te neuken voordat ze kunnen lezen en schrijven... sex is een volwassen bezigheid waar je enig verantwoordelijkheidsgevoel voor nodig hebt, zowel ten behoeve van jezelf als de ander...

Persoonlijk heb ik niks met maagdelijkheid... liever een dame met ervaring, die je hoef je tenminste niet zoveel te leren...;)

:rose:

Haha, Wolf, ik zal je zeker niet conservatief noemen! Misschien ben ík dat dan juist wel, maar ik vind iemand anaal nemen nou niet bepaald conservatief.

Overigens ben ik het absoluut 200% met je eens ( :D ) dat 'kinderen' zich eerder moeten bezig houden met leren hoe het leven een beetje in elkaar zit dan met neuken en babies maken. Of ze dat eerste dan van voor (NIET) doen of van achter (NIET) maakt voor mij geen verschil.

En als iemand er, om welke reden dan ook, zoveel waarde aan hecht een maagd in bed te hebben tijdens de huwelijksnacht (of gewoonweg voor de kick dat je de eerste bent?....) hoe rijmt dat dan? Neuk je nou werkelijk (en ook voor je gevoel hè?) een maagd als ze (alléén) nog geen PIV sex gehad heeft?

Leuk opscheppen tegen je vrienden ook. Picture this:

Man: "Ik heb vannacht een lekker wijf/mijn vrouw (take your pick) ontmaagd"
Vrienden: "Wow, cool. Dus je bent de eerste met wie ze sex had?"
Man: "Euh... nee, dat niet. Ze heeft Peter gepijpt en Mark heeft haar al heel vaak gelikt. Benjamin heeft haar met veel pijn en moeite ( :rolleyes: ) geleerd dat anale sex best te doen was en verder heeft ze af en toe wat met vriendinnetjes liggen klojen. Maar nog nooit heeft iemand haar kutje geneukt, dus ik was de eerste en DUS heb ik haar ontmaagd; het is eigenlijk een heel braaf meisje, nietwaar?"​

Oké, just kidding, maar you get it, don't you?

M's girl said:
Wanneer zijn WIJ (hier in NL) nog maagd?
En maakt dat, anno 2006, nog iets uit?
Heeft een man nog steeds liever een maagd tijdens de huwelijksnacht of preveleert de hoop dat ze toch iets meer ervaring al meebrengt?

Dit soort discussies doen me altijd denken aan meneer Clinton en zijn beroemde uitspraak. Goede vent hoor, daar niet van...maar zijn stelling dat hij geen sex heeft gehad met Monica was natuurlijk belachelijk. Het woord zegt het al: orale SEX.

Ik vind eigenlijk dat alle lichamelijke dingen die je doet (met een ander) die sexuele opwinding veroorzaken gewoon sex is. Of je nu een piemel in een van je gaten hebt gehad of niet. (Om het maar eens even plat uit te drukken ;)

Maar ja, is sex hebben gehad hetzelfde als geen maagd meer zijn?

Voor mij betekende de uitspraak “ik ben nog maagd” dat ik nog nooit met iemand geneukt had en dat ik het de eerste keer graag rustig aan wilde doen.

Het ligt er aan hoe je het woord “maagd” definieert denk ik. Voor mij betekent het “geen ervaring”.

Als iemand zegt “op sexueel gebeid ben ik nog maagd” dan betekent dat voor mij dat deze persoon nog nooit aan enige vorm van sex heeft gedaan.

“Ik ben nog maagd” is eigenlijk niet precies genoeg vind ik. Als je bijvoorbeeld al wel eens iemand hebt gepijpt maar verder geen sexuele ervaringen hebt dan zijn er nog een heleboel andere dingen waar je wel maagd in bent.

Ik vond het feit dat mijn man al erg ervaren was heel aantrekkelijk. Het gaf me een veilig gevoel en het zorgde ervoor dat ik me helemaal kon laten gaan. (Mijn eerste keer was met hem).

Haaa! Meneer Clinton. Goeie vent, inderdaad. Ik mag hem wel. Nog steeds wel. Take him any day over Bush, maar ja.... Het was natuurlijk een klein beetje dom van hem (ik hoor Maxima praten nu) om zo stellig te ontkennen dat hij "geen sex met DIE vrouw had gehad"... Haha, sta je dan voor paal (we blijven in die hoek voor het gemak :D ) of niet? De sukkel.

Moet ie niet meer doen. Hij had PUUR TECHNISCH en volgens de Amerikaanse normen gezien waarschijnlijk gelijk (hoewel...?) maar laten we elkaar geen mietje noemen denk ik dan.

Ik snap je redenering helemaal en misschien is het ook beter te zeggen dat je "maagd op een bepaald gebied" bent. Maar als je dan terugdenkt naar waar de hele uitdrukking vandaan komt (het maagdenvlies, dat idd alléén, maar lang niet altijd intact vóór het eerste PIV contact, en uitsluitend in de vagina aanwezig is) kan je feitelijk alleen maar ontmaagd worden door PIV sex. Dat betekent volgens mij dan ook meteen dat je op alle andere gebieden (sexuele handelingen) nooit maagd kan zijn (geweest), immers, daar is geen maagdenvlies te doorboren.

In die strikte uitleg ben je dus altijd maagd zolang je geen PIV sex gehad hebt. Maar wat dan als er geen maagdenvlies was om te scheuren tijdens de eerste keer (zoals volgens mij bij mij)? Ohjee! Verdorven vanaf dag één? Haha, in sommige culturen helaas wel (met een hoop gedonder).

Pfff... lastig onderwerp dus. Ik heb besloten anti-maagd te zijn. Who cares! Alle maagden de deur uit! En dan niet in de zin van dat iedereen vanaf verjaardag 12 maar een slag in de rondte moet gaan neuken (djeez, ze doen het al eerder tegenwoordig volgens mij, en ik vond 12 al zo jong!) maar eerder dat we moeten ophouden zo zwaar te tillen aan dat hele maagd-zijn gedoe.

Commentaar? Shoot!

Ohja, ik was niet 12 de eerste keer. Ik noemde gewoon een in mijn ogen heel jonge leeftijd en bedacht toen dat ik daarmee waarschijnlijk al weer ouderwets was!

Last edited:
M's girl said:
we moeten ophouden zo zwaar te tillen aan dat hele maagd-zijn gedoe.

Helemaal mee ONeens. Maagdelijkheid is een mooi, eeuwenoud begrip in alle culturen van de wereld (zover ik weet)... heeft al eeuwenlang geinspireerd tot de mooiste kunstwerken, gedichten en verhalen. Verbaast me eigenlijk dat een estetica zoals jij de schoonheid er niet van inziet... ;)

Nog afgezien daarvan vind ik het, zoals hiervoor al gezegd, goed dat jongeren enig respect hebben voor hun eigen sexualiteit. Het heeft veel waarde om je lichaam aan een ander te geven, dat geef je niet zomaar weg...

Wel ben ik met je eens dat we er niet spastisch over moeten doen. Meisjes die hun maagdenvlies moeten herstellen omdat ze hebben paardgereden of 'het' hebben gedaan vind ik bullshit... maagdelijkheid gaat niet om het vliesje, het is een state of mind... goh, mooi gezegd, Wolf...;)

Nog 1 ding: Ik zeg niet dat jongeren pas op hun 18 sex mogen hebben. Criterium is volgens mij dat ze het bewust doen, en niet omdat het cool is ofzo... de beslissing vergt enig volwassen denkvermogen, en dat verschilt per leeftijd...

wolf2002 said:
Helemaal mee ONeens. Maagdelijkheid is een mooi, eeuwenoud begrip in alle culturen van de wereld (zover ik weet)... heeft al eeuwenlang geinspireerd tot de mooiste kunstwerken, gedichten en verhalen. Verbaast me eigenlijk dat een estetica zoals jij de schoonheid er niet van inziet... ;)

Ja, je hebt wel gelijk. Op zich is de symboliek ook mooi. Maar ik blijf het dubbel vinden.

Zoals gezegd ben ik nooit ontmaagd in de pure zin van het woord want er scheurde geen maagdenvlies en er vloeide geen bloed. Eerlijk gezegd weet ik niet eens meer zeker of ik, voor de eerste PIV-sex ervaring, al tampons gebruikte (ik was in ieder geval al op heel jonge leeftijd ongesteld maar kreeg van de mams maandverband en ontdekte later pas zelf dat tampons veel handiger waren). Als ik die al gebruikte kan het zijn dat ik mezelf ontmaagd heb :rolleyes: maar aan de andere kant denk ik dat ik dat dan gevoeld zou hebben? Anyway.. als er bloed vloeide was dat er tóch al door de menstruatie.

Maar even terug naar de symboliek enzo. Mijn 'eerste keer' was er nou niet bepaald eentje die ik in mijn top 10-lijstje heb staan. Ik kan me ook niet echt voorstellen dat het met eventuele pijn & bloed (de symboliek) een meer memorabele ervaring was geweest/geworden. Het bleek achteraf ook niet de man waar ik om de symboliek mijn maagdelijkheid aan had willen schenken (my bad - hoewel ik beslist niet het type screw-around was!)

Kortom: je maagdelijkheid verliezen kan mooi zijn als het met de juiste man gebeurt en hij de juiste attitude heeft wat diezelfde maagdelijkheid betreft.

Waar ik grote (!) problemen mee heb is de culturen waarin vrouwen daardoor zó aan banden gelegd worden en zelfs lijfstraffen oplopen door dit "heilige fenomeen" (terwijl de mannen álles; maagden, als het maar niet de hunne is - mannen en dieren zelfs, van vóór én achter mogen neuken om hun simpele driften te bevredigen). En dán denk ik..... zou het niet beter zijn als we er iets minder waarde aan zouden hechten?

M's girl said:
zou het niet beter zijn als we er iets minder waarde aan zouden hechten?

Tja, dat sommige extremistische culturen er zo'n uitleg aan geven, is natuurlijk niet goed, maar moeten wij daar ons iets van aantrekken?

Mss ben ik in een te dichterlijke bui vandaag, maar de symboliek van maagdelijkheid is in mijn ogen niet alleen het verliezen ervan, maar vooral het behoud... dus dat je je niet zomaar aan de eerste de beste geeft...

Als het moment eenmaal komt is de eerste keer idd bij velen een teleurstelling, maar mss is dat juist wel een pleidooi om meer aandacht te schenken aan maagdelijkheid... de juiste attitude, zoals jij dat noemt... om jouw eigen voorbeeld te nemen, het klinkt alsof de man in kwestie weinig inlevingsvermogen had in jouw situatie...

:rose:

Weinig inlevingsvermogen.... misschien ja.

Ik ben aan de ene kant heel erg nuchter maar aan de andere kant een pure romanticus (romantica wordt het dan eigenlijk). Hoe graag had ik niet gewild dat de man (jongen) in kwestie rekening gehouden had met het feit dat het mijn eerste keer was (wat neuken betreft dan). Was het niet leuk geweest als we er samen (want het was niet zo maar een one night stand fuck) een speciale belevenis van hadden kunnen maken? Ik zag het helemaal voor me van te voren. Maar ik was te jong om mijn wensen en behoeftes kenbaar te maken (en te bescheiden, en te bang dat hij dat dan 'gek' zou vinden) en dus ging het zoals het ging...

... bleek hij geen idéeee te hebben (hij was ouder, ik was duidelijk wijzer) en was het gestuntel van zijn kant ontnuchterend. Begrijp me niet verkeerd... ik vind het niet erg als een man ook 'maagd' is maar lach er dan samen om; speel er dan samen mee. In plaats van dat het een bepaalde band schepte werd het voornamelijk een oeverloos gestuntel zonder woorden waarbij hij binnen de kortste keren klaar was en that was that (ik weet het; oeverloos gestuntel en binnen de kortste keren klaar botsen, maar ik overdrijf graag een beetje :rolleyes: ).

Poetisch hè?

En weet je wat? Ik denk dat het zo vaak gaat. Dus daar is mijn nuchtere kant dan weer. Het principe is schitterend. De keiharde waarheid in veel gevallen niet. Vandaar.

Ik word gek van de mijne.
21 en nog maagd.
Letterlijk maagd.

Let maar niet op mij

Iris_M said:
21 en nog maagd.
Letterlijk maagd.

Let maar niet op mij

Mijn eerste keer was toen ik 21 was.

Ik had "er al zin in" toen ik 15 was (of zo) maar ik ben heel blij dat ik gewacht heb op de juiste persoon. Het is voor ons een heel speciaal gevoel dat mijn man mijn eerste was.

Iris_M said:
21 en nog maagd.
Letterlijk maagd.

Let maar niet op mij

Ik was eerder, maar is het zo erg dan om nog maagd te zijn? Om te beginnen is PIV sex highly overrated, tenminste, dat vind ik. Je moet eerst de goede man tegen komen om daar een beetje lol van te hebben. Je bent gewoon de juiste man nog niet tegen het lijf gelopen. En als je dat wel doet weet je pas veel later of het wel de goeie for the occasion was.

Wat wil je? Ontmaagd worden (da's niet zo moeilijk en daarvoor hoef je heus niet naar de VS) of wil je een relatie met een leuke, lieve man waarmee je dan voor het eerst PIV-sex hebt? Da's inderdaad een ander verhaal... die zijn wat lastiger te vangen, maar ze zijn er wel.

Gewoon nog een klein beetje geduld hebben.

Ik had 63.2% volgens mij.
Zie? Het helpt als je nog maagd bent!

Wat vond je van al die weirdo questions?

Ik vind het nogal wat als ik zie dat sommige Litters ergens rond de 20% uitkomen ofzo :eek: (hoewel ik dan weer twijfel aan hoe eerlijk ze antwoorden hebben gegeven.... of ben ik nou naief?)

M's girl said:
Ik had 63.2% volgens mij.
Zie? Het helpt als je nog maagd bent!

Wat vond je van al die weirdo questions?

Ik vind het nogal wat als ik zie dat sommige Litters ergens rond de 20% uitkomen ofzo :eek: (hoewel ik dan weer twijfel aan hoe eerlijk ze antwoorden hebben gegeven.... of ben ik nou naief?)

Er zaten echt vragen bij waarvan ik dacht nee tuurlijk doe ik dat niet.
Ik denk ook dat grootste gedeelte van Litters zich sexueler voor doen dan dat ze zijn.

Iris_M said:
Er zaten echt vragen bij waarvan ik dacht nee tuurlijk doe ik dat niet.
Ik denk ook dat grootste gedeelte van Litters zich sexueler voor doen dan dat ze zijn.

Cool... ben ik niet de enige dus. En dat denk ik ook ja, dat veel mensen zich liberaler voordoen dan ze zijn... dat kan haast niet anders denk ik soms.

M's girl said:
Cool... ben ik niet de enige dus. En dat denk ik ook ja, dat veel mensen zich liberaler voordoen dan ze zijn... dat kan haast niet anders denk ik soms.

Maar ja dat is te verwachten op internet.
Ik schrik er ook van hoe sommige mensen op anderen reageren.
Op het general board zijn ze zelfs zelfmoord aan het aanmoedigen.

Iris_M said:
Maar ja dat is te verwachten op internet.
Ik schrik er ook van hoe sommige mensen op anderen reageren.

hmm das minder zeg, maarja het internet is (nog) vrij he om te prediken :confused:

:eek: sinds kort ben ik (ook) mijn "virgin" status kwijt...
Ik ben officieel "experienced". de slet dat ik ben. ;)

o1216o said:
:eek: sinds kort ben ik (ook) mijn "virgin" status kwijt...
Ik ben officieel "experienced". de slet dat ik ben. ;)

Ja, precies! Ga je schamen! En als je niet gauw je mond houdt hier ben je, voor je het weet, REALLY EXPERIENCED and after that it's all downhill :p

Hoe voelt dat nou? Zo'n ontmaagding op Lit? Het is voor mij al zooooo lang geleden :rolleyes:

Iris_M said:

:eek: Dat zeg ik: ze zijn gek daar. Er zijn er werkelijk bij die van gekkigheid niet weten hoe bont ze het moeten maken. Verveling, inderdaad. Heel erg soms zitten er wel grappige dingen tussen (waarvan ik dan denk dat ze net zo goed, of beter, in How To passen) maar die threads zijn ver te zoeken. Ik struin op dit moment wat meer de verschillende boards/forums af om te kijken wat er nog meer op Lit te vinden is enzo. Weet ik veel... beetje mijn eigen-opgelegde-moderator-verantwoordelijkheden in de praktijk brengen ofzo denk ik.

Maar van de GB (en het niveau daar) word ik NIET vrolijk... :D :eek:

Back