is een soldaat een sub of een dome

realwanderer

Literotica Guru
Dit kwam even kort aan de orde een poos terug in het BDSM forum.
Iemand (een Amerikaan neem ik aan) verkondigde dat een marine wel de ultime dominant persoon moet zyn. Nee antwoorde ik tot zyn schok. (and awe, niet), want van een marine wordt verwacht dat hy orders to de leter na volgd ongeacht de consequenties, want die zyn niet aan hem te beoordelen.
Nu is het wel zo dat marines als geisoleerde eenheid worden verwacht zelfstandig te denken, en de zaak onder controle te hebben. Wat weer dominante trekjes zyn.

Dus aan jullie de vraag: Zyn marines dominant of submissive. En een tweede vraag: waarme zou de militaire leiding beter af zyn. Enn dominant person die dan wordt aangeleerd orders op te volgen, of een submissive person die dan wordt geleerd dominant te zyn onder bepaaled omstandigheden?

Ik heb wel eens een officier gesproken die een vergelijking maakte tussen Amerikaanse en Nederlandse militairen. Hij gaf de voorkeur aan de laatsten. Amerikanen zijn zeer gedisciplineerd en doen precies wat hen gezegd wordt. De Nederlanders zijn wat eigenwijzer en durven zelf initiatief te nemen op het moment dat de leiding even wegvalt of de instructies onduidelijk zijn... 't is maar wat je liever hebt in de hitte en chaos van de strijd....

wolf2002 said:
Ik heb wel eens een officier gesproken die een vergelijking maakte tussen Amerikaanse en Nederlandse militairen. Hij gaf de voorkeur aan de laatsten. Amerikanen zijn zeer gedisciplineerd en doen precies wat hen gezegd wordt. De Nederlanders zijn wat eigenwijzer en durven zelf initiatief te nemen op het moment dat de leiding even wegvalt of de instructies onduidelijk zijn... 't is maar wat je liever hebt in de hitte en chaos van de strijd....

Ik heb ook wel eens gehoord dat om die redenen de Amerikaanse militairen het heel slecht doen by het oefeningen parcours van het Franse vreemdelingen legioen, dat alleen met initiatief en samenwerking te overbruggen is.

Dus mag ik hier dan van aannemen dat jy denkt dat de amerikanen sub zyn en de Nederlanders Dome?

realwanderer said:
Dus mag ik hier dan van aannemen dat jy denkt dat de amerikanen sub zyn en de Nederlanders Dome?

Neu, ik vind Dom en sub typische BDSM termen die hier niet echt op toepasbaar zijn... wat ik zeg is dat Amerikanen waarschijnlijk wat gedisciplineerder zijn en Nederlanders wat ongehoorzamer en initiatiefrijker...

Ik heb gedacht en gedacht en ik ben er nog niet uit.

Blond hè? (Nou ja, in ieder geval in mijn Av.. :D )

In mijn diensttijd voelde ik mij geen sub hoor..... maar snap je vraag wel

E's Toy said:
In mijn diensttijd voelde ik mij geen sub hoor..... maar snap je vraag wel

soldaten worden zelf ook niet geacht te voelen of te denken LOL
(OK grapje voordat iedereen over my heen valt)

realwanderer said:
soldaten worden zelf ook niet geacht te voelen of te denken LOL
(OK grapje voordat iedereen over my heen valt)
mwah ik moest behoorlijk denken in dienst, biertje 20 cent, borrel 25 cent :p

Back