is dit forum dood?

realwanderer

Literotica Guru
Hallo Nederlanders,
zyn we allemaal gezonde calvinisten geworden? :confused:
Ik be de laatste geweest die hier ongeveer een maand geleden iets heeft geschreven.

Zyn er geen geile meiden meer die over sex praten? :D

realwanderer said:
Hallo Nederlanders,
zyn we allemaal gezonde calvinisten geworden? :confused:
Ik be de laatste geweest die hier ongeveer een maand geleden iets heeft geschreven.

Ik weet niet. Ik heb geprobeerd hier te versturen en het schijnt niemand is geïnteresseerd. Ik zal vermoedelijk slechts versturen stoppen.

realwanderer said:

Jawel hoor maar als er verder niemand is dan houdt het voor mij toch wel zo'n beetje op.

ik ben altijd wel in voor een sexy/erotisch gesprek hoor anouk ;). laat maar weten als je interesse hebt ;D

*yawns, stretching*

morguh...

Ik denk dat de meeste Nederlanders die sex zoeken in de hoek van érotica en literatuur te goed Engels kunnen en zich vooral daar schuilhouden...

Xia

Hmm... Een mooie gdeachte...

Ik denk alleen dat ik het idyllische plaatje zal gaan ruineren door te melden dat ik in ieder geval van mijzelf kan zeggen dat ik de chat en het forum genoeg bezoek...

maar het nederlandse forum trekt me niet zo...

je kunt natuurlijk ook een doener zijn online ;)

Xia

Ik ben niet zo'n fanatieke poster, meer een lezer... Nogal voyeuristisch ingesteld dus...

Maar ik vind het wel goed dat er een Nederlands forum is en zou graag zien dat het wat actiever wordt... vandaag al weer twee berichtjes hier dus aan mij zal het niet liggen ;)

Ik heb een tijdlang gedacht dat engels de beste taal is om het over sex te hebben, maar ik begin toch tot inkeer te komen... in het Nederlands komen we ook een heel eind... 'neuk me' klinkt misschien nog wel geiler dan 'fuck me'... ik hoor die twee woordjes in ieder geval graag...

:rose:
Wolf

wolf2002 said:
'neuk me' klinkt misschien nog wel geiler dan 'fuck me'... ik hoor die twee woordjes in ieder geval graag...

hahaha... Dat kan ik me indenken... Maar of dat de taal is? Eerder de inhoud, lijkt me zo?

Leuk om via deze weg iets over je te weten te komen...

Ik heb me suf gepiekerd waarom maar ik denk dat ik 't toch bij engels hou...

Xia

wolf2002 said:
Ik ben niet zo'n fanatieke poster, meer een lezer... Nogal voyeuristisch ingesteld dus...

...Ik heb een tijdlang gedacht dat engels de beste taal is om het over sex te hebben...
Wolf

Ik ben zelf ook nogal voyeuristisch ingesteld maar ik vind toch ook best gezellig om anderen te ontmoeten en wat van mezelf te laten zien als ik me eenmaal op mijn gemak voel.

Ik denk dat engels voor mij de beste taal is als het om sex gaat. Mijn man en ik spreken engels met elkaar dus daar zal het wel aan liggen denk ik.

Michelrpg said:
ik ben altijd wel in voor een sexy/erotisch gesprek hoor anouk ;). laat maar weten als je interesse hebt ;D

Ik denk dat mijn man daar andere gedachten over heeft. Ik ben meer hier om wat te leren (en te delen) over bdsm and D/s en misschien later (veel later), als ik me wat meer op mijn gemak voel, een foto thread te openen.

Ben wel gevleid door je aanbod. Thanks! :kiss:

Xiana said:
Hmm... Een mooie gdeachte...

Ik denk alleen dat ik het idyllische plaatje zal gaan ruineren door te melden dat ik in ieder geval van mijzelf kan zeggen dat ik de chat en het forum genoeg bezoek...

maar het nederlandse forum trekt me niet zo...

je kunt natuurlijk ook een doener zijn online ;)

Xia

Goh, ik had nog helemaal niet gezien dat er ook een chat is. Leuk!

anouk said:
Goh, ik had nog helemaal niet gezien dat er ook een chat is. Leuk!
Hey Anouk,

De chat is leuk! Er zijn op zijn minst twee BDSM ruimtes (meestal meer) maar het verschilt wel welke sfeer er heerst.

Als je me online ziet staan in de chat kun je me wel een PM sturen... Dan geef ik je een rondleiding ;)

ehh... op de chat... niet in de ruimtes... dat geeft de verkeerde indruk... Ik bedoel... ehh ja... nou je snapt het wel!

Ik zit meestal in de fantasy-erotische kant van de chat.

Xia

Zo gaat het beter

Of het nu on chatten gaat, of dat Nederlanders liever neuken dan praten. (die zyn hier niet want die neuken momenteel) het idee is inderdaad dat dit forum een treurige aanblik was. We kunnen allemaal Engels, Ik woon daar zelfs, maar het is gewoon leuk on hier ook eens iets te lezen.
Dat was het idee.

Over chatten gesproken, byna niemand will private message doen. Veel profielen zeggen zelfs dat ze niet privee anngesproken willen worden. Dat is jammer, want een algene chat is vaak zo oppervlakkig. Heeft iemand een tip?

most definately...

Ik heb weinig gemerkt van het gebrek aan PM of privékamers...

- Kies een naam die aanspreekt en een icon dat daarbij past.
- Maak een profiel bij je naam. Liefst niet: ik ben die en die en zie er zo uit en wil dat en dat.Kies iets prikkelends, een stukje roleplay, een gedicht, een zin.
- Kies ruimtes die niet zo vol zijn. rond 10 mensen max.
- spreek iemand aan in het openbaar en niet via de PM
- maak conversatie. Typ wat je zegt èn wat je doet. (voorbeeld: ~admiring her from a distance finally getting the courage to say something to (...) ~ hello... Is this seat taken? ~)
- als je een PM stuurt begin met 'may I?' of vraag in de ruimte of je een PM mag sturen...
- laat je zien en horen in de open ruimten in seksloze conversaties. Een naam die is blijven hangen spreekt meer aan...

ehh... nou dat was het even zo vanuit het niets...

Xia

Oh ja...

Aangeven dat je nieuw bent... of slechte ervaringen hebt gehad op de chat helpt ook online. Er zijn altijd mensen die je willen wijzen op de leuke plekken en je tips geven...

love,

Xia

Goede tips, Xia! Dankjewel!

Misschien dat ik de chat eens een keer uit probeer, gezellig saampjes met mijn man. We vinden het altijd leuk om anderen te ontmoeten en ervaringen uit te wisselen.

Xiana said:
Oh ja...

Aangeven dat je nieuw bent... of slechte ervaringen hebt gehad op de chat helpt ook online. Er zijn altijd mensen die je willen wijzen op de leuke plekken en je tips geven...

love,

Xia

Ik zal dat eens proberen. Goeie tips. Wat blyft is het grote aantal (vooral vrouwen) die in hun profiel opmerking maken in de trant van, als ik je niet ken ben je niet welkom, en als je me privee aanpreekt zet ik je op ignore. Of allen vrouwen mogen my aanspreken. Heeee Nederlands is eigenlyk veel geschikter voor die negative en ontkennende zinnen dan Engels. LOL, of the wel LHO = lacht hard op

Als ze je kennen in de openbare ruimte ben je een bekende en dus zul je ook Pm's krijgen... of kunnen geven...

realwanderer said:
Ik zal dat eens proberen. Goeie tips. Wat blyft is het grote aantal (vooral vrouwen) die in hun profiel opmerking maken in de trant van, als ik je niet ken ben je niet welkom, en als je me privee aanpreekt zet ik je op ignore. Of allen vrouwen mogen my aanspreken. Heeee Nederlands is eigenlyk veel geschikter voor die negative en ontkennende zinnen dan Engels. LOL, of the wel LHO = lacht hard op

Tsja.... dat komt misschien omdat Literotica niet per definitie een site is waar je (erotische) contacten op doet. Ik kom zelden op de Nederlandse Lit (omdat er weinig te beleven valt maar ik realiseer me dat ik er zelf aan mee zou moeten werken als ik dat zou willen stimuleren) en op de Engelse kom ik zelden buiten How To and How To Café. The General Board zegt me helemaal niets. Ik vind Literotica leuk om er iets van op te steken of informatie te delen. Een partner en een satisfying sexlife (het klinkt ook beter in het engels ;) ) heb ik al, vandaar de opmerking (inderdaad) in mijn sigline. Het is gewoonweg niet wat ik op Lit zoek....

M's girl said:
Tsja.... dat komt misschien omdat Literotica niet per definitie een site is waar je (erotische) contacten op doet. Ik kom zelden op de Nederlandse Lit (omdat er weinig te beleven valt maar ik realiseer me dat ik er zelf aan mee zou moeten werken als ik dat zou willen stimuleren) en op de Engelse kom ik zelden buiten How To and How To Café. The General Board zegt me helemaal niets. Ik vind Literotica leuk om er iets van op te steken of informatie te delen. Een partner en een satisfying sexlife (het klinkt ook beter in het engels ;) ) heb ik al, vandaar de opmerking (inderdaad) in mijn sigline. Het is gewoonweg niet wat ik op Lit zoek....

Het is wel makkelyker in het Engels. Daar zyn we het wel over eens. Maar als je je best doet kan het ook in het Nederlands. Zou: "een partner en een opwindende intieme relatie" het zefde kunnen beryken zonder te bot te klinken? Ook ben ik het er me eens dat dit forum niet de functie van de engelse forums kan over nemen. Als je dat doet sluit je je gewoon van 98% deelnemers uit waardoor de kans om interessante mensen te ontmoeten of van te leren een factor 50 verkleind. Maar als ik nu naar de afgelopen week kyk, mag ik hier graag komen. Ik denk dat er wel toekomst zit in een nederlands forum dat zich specializeerd op het gebied van taal. Ook maken Nederlanders waarchynlyk steeds de zefde soort fouten in het Engels. Schryvers zouden hun voordeel kunnen doen met een levendig taal forum.
We moeten gewoon creatiever omgaan met dit forum. denk maar aan het duitse en franse forum. Dat blyft wel leven. Er zyn nu eenmaal meer Fransen en Duitsers, en veel daarvan communicaren alleen in hun eigen taal.

Ach, het is een beetje kip en het ei verhaal denk ik. Ik zou het erg leuk vinden als de Nederlandse Lit wat beter van de grond zou komen. Hoewel ik 100% puur Nederlandse ben communiceer ik (bijna) net zo gemakkelijk in het Engels. De Engelse (nou ja, Engelstalige dan) Lit loopt als een trein en je weet bijna zeker als je daar iets post dat je plenty en verschillende reacties krijgt.

De Engelse Lit werkt (voor mij) echt ook als een soort community; je leert mensen kennen (virtueel gezien dan) en al gauw gaat het niet alleen meer over sex. En dát vind ik juist het prettige. Ik mag graag over sex praten want er valt nog veel te leren (altijd), maar wat mij betreft is de sex-praat niet om het geile.

Ik raak niet of nauwelijks opgewonden van wat ik op Lit lees. En als mensen binnen een How To thread te ver gaan met flirten erger ik me er alleen maar aan. Het gaat er daar om sex-gerelateerde vragen te stellen en beantwoord te krijgen. "Ik word zo geil van wat je schrijft, ik zou je nu wel willen neuken" is een zoooo onzinnige opmerking in my book. Dat kan wel 'wezen' maar ging het daar om?

Maar goed... ik denk dat er in Nederland genoeg mensen zijn met een gezonde (en soms iets minder gezonde) interesse in sex. Wat dat betreft zou de Nederlandse Lit best kunnen werken. Maar de pest met Nederlanders is dat veel ervan zich goed genoeg in het Engels kunnen uiten. En als ik de NL Lit eerst gevonden had (wat niet zo was) en ik had daarna ontdekt dat er een Engelse was en ik had gezien hoe goed die liep (ergo: dat ik daar véél beter met mijn vragen en opmerkingen terecht kon) dan was ik waarschijnlijk alnog weg geweest. Toch zou ik het nog steeds leuk vinden ook meer in mijn eigen taal te kunnen communiceren op Lit, maar dan moet er wel een degelijke feed-back zijn.

Mochten er onder jullie zijn die een idee hebben hoe we dat beter kunnen stimuleren dan wil ik daar best aan meewerken. Toch zal ik de Engelse Lit altijd trouw blijven; ik 'ken' er te veel mensen inmiddels....

Back