Ik zeg "Kama Soetra" en dan zeg jij..?

M's girl

Leaving
Iedereen heeft wel eens van de Kama Soetra gehoord, maar weet iedereen ook wat er in geschreven staat? Ik denk dat veel mensen de Kama Soetra voornamelijk met posities, standjes, associeert... ik wél in ieder geval for the longest time.

Een tijdje geleden eens een boekje aangeschaft en ik moet zeggen: het gaat totaal aan me voorbij allemaal. Al dat zweverige gedoe! Heb ik ineens een "yoni", haha, go figure! Je kan het als verrijking zien natuurlijk (ik had eerder geen yoni) maar ik heb er niets mee.

En bepaalde opvattingen/stellingen zijn begoorlijk achterhaald. Tijd voor een Kama Soetra update! Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. En misschien kunnen we hier met wat eigentijdse omschrijvingen komen.

Voor de standjes/posities is het naslagwerk natuurlijk nog steeds een zinvolle referentie, maar ja, ook dáár de omschrijvingen weer van! Ik word daar niet echt vrolijk van... :rolleyes:

Enfin, roept u maar! Ik zeg Kama Soetra en dan zeg jij...?

Ik heb een mooi boek met prachtige plaatjes en de orginele vertaling... is wel leuk om elkaar uit voor te lezen en wat standjes uit te proberen, maar het is inderdaad wat te diepzinnig en zweverig allemaal, noch afgezien van de fysieke onmogelijkheid van sommige posities... ouch kramp...

Logisch, want het is een eeuwenoude leer... wat ik ervan begreep is het een soort stappenplan voor een geslaagd huwelijk/sexleven... steeds een fase verder... ik weet niks van hinduisme maar het zal er veel mee te maken hebben... toch vind ik het wel heel goed, en ook geil, dat deze cultuur op een gezonde, open manier met sex omgaat zonder dat het allemaal vies is... deden wij er maar zo makkelijk over...

Wat ik minder vind is dat het allemaal zoveel zelfbeheersing kost... terwijl het juist zo lekker is om je te laten gaan... thats right, als een beest ;)

:rose:

Tsja, misschien moet ik eerst nog eens investeren in een goede kopie van het origineel. Heb wel eens andere versies ingekeken en onlangs dus een boekje gekocht maar dat was meer een "cadeauboekjes-versie" zeg maar. Ik vond wel dat ik zoiets in de collectie moest hebben.

Er uit voorlezen aan elkaar om in de stemming te komen (of te blijven) zou voor mij/ons niet werken. Ik heb M juist stukjes liggen voorlezen waarbij we voornamelijk beiden in een deuk lagen van het lachen (ook leuk, daar niet van), afgewisseld met de verbazing over hoe er gedacht wordt over de machtsverhoudingen tussen man en vrouw enzo.

Ik weet dat het een "eeuwenoud" boekwerkje is en ik snap dat daardoor de opvattingen wellicht iets gedateerd zijn. Aan de andere kant wordt er nog wel veel aan gerefereerd...

En die ingewikkelde standjes? Ik ben het met je eens. Je kan sommige dingen als inspiratie zien en dan zelf er een draai ( :D ) aan geven, maar het moet vooral leuk en lekker zijn. Als het te veel op acrobatiek gaat lijken word ik er altijd een beetje lacherig van en denk dan "Cirque du Soleil in mijn slaapkamer", haha!

Ik ben benieuwd wat anderen er van vinden. Leuke plaatjes, citaten (met eigen commentaar) en anekdotes zijn ook welkom!

Kama Sutra of wel Kama Sutram telt 36 Hoofdstukken, organized into seven parts.
(als ik al zo'n dik boek voor ogen krijg denk ik al,...LAAT MAAR !!!!).

Kama staat voor desire en Sutra voor technical text.
Originally named Vatsyayana Kamasutram. of wel "Vatsyayana's guide on love".

Vatsyayana was een hindoestaanse filosoof die meerdere werken, meeste afkomstig van de Kama Shastra (Shastra=wetenschap) in een boek heeft gebundeld.Het boek is onstaan in de zogenoemde Gupta-periode. zeg maar de indiaase gouden eeuw.

De Kama sutra telt in total 64 positions en is meer gericht op esthetics.
Vatsyayana geloofde dat er 8 manieren waren om liefde te bedrijven met 8 variaties.

Het is niet zo dat de kama sutra vol staat met sexuele positie . leeuwendeel gaat vooral over hoe het is om een goede burger te zijn en de relaties tussen man en vrouw.

Verschil van visie is dat ze niet zeggen dat sex een "sin" is maar dat je er wel "intiem" van moet gaan genieten.

Het is niet zo dat ik het boek heb gelezen , ik schrijf merely op wat ik heb onthouden van mijn essay over sex. Het was me een te dik en "zweverig" boek. geschreven in de stijl van Sun-tzu en I-ching . Te ongeduldig om het te lezen als teenager.

On a personal note:
een van mijn favo. positie in mijn repertoire is named " the union of the elephants". waar ze plat op haar buik ligt en ik achterlangs naar binnen gaat.Het is lekker "compact" en vergt niet veel uithoudingsvermogen. Gezien ik een "assman" ben , en voor mij het erg opwindend is om "golvende" billen te zien . is het na de "doggystyle" een natuurlijke verloop om meer intiem bij elkaar te zijn.

Ik pas wanneer het aankomt op sommige standjes waar het lijkt alsof je een Step-by-step manual nodig heb om in die positie te komen. ( standje hulpeloos). Voor mij is sex een natuurlijke verloop van events.

Let your mind go and ur body will follow.

Last edited:
Ik kan me een standje herinneren waarbij je steeds opnieuw penetreert... weet niet meer of het uit de kamasutra kwam of een of andere tantra oefening was...

Dus in haar kutje stotend, dan weer helemaal terugtrekkend en dan opnieuw, en dit eindeloos herhalen in een rustig, steady tempo... het schijnt mogelijk zijn voor beiden om op deze manier klaar te komen... op een gegeven moment is het wel erg lekker en kan je het inderdaad heel lang volhouden, maar vroeg of laat krijg je toch de drang om het tempo op te voeren en dan wordt het al snel neuken... ik wel althans...

Deze? Hij lijkt iets anders...

The Elephant

How can you fail to marvel at the elephant! So much strength combined with so much delicacy. See its trunk: powerful enough to uproot a tree, it can still embrace with grace, touch and skim with subtlety. Women are frightened and surprised by the size of the lingam. Men apply themselves to taming this mythical rival. The imaginative lover, however, does not care about rivals — men, women or beasts! He has no trunk, but it matters not! He embraces his beloved with his arms, lifts her up, turns her around. Inhaling her intoxicating perfumes, his mouth explores her body. His lingam strikes the beauty's thighs, caresses her yoni. She appreciates his vigour! Today, for his lover's pleasure, he is Hastica the elephant.

When your mistress lays
breasts, arms and forehead to the carpet,
raising her buttocks high,
and you guide your penis into her yoni,
it is Aibha (the Elephant).

You lift her ankles high;
she draws up
and extends her legs as though she were
crawling through the air:
this is Hastika (the Elephant).

Lying on her side, facing away,
the fawn-eyed girl
offers you her buttocks
and your penis penetrates the house of love:
this is Nagabandha (the Elephant).

wolf2002 said:
Ik kan me een standje herinneren waarbij je steeds opnieuw penetreert... weet niet meer of het uit de kamasutra kwam of een of andere tantra oefening was...

Dus in haar kutje stotend, dan weer helemaal terugtrekkend en dan opnieuw, en dit eindeloos herhalen in een rustig, steady tempo... het schijnt mogelijk zijn voor beiden om op deze manier klaar te komen... op een gegeven moment is het wel erg lekker en kan je het inderdaad heel lang volhouden, maar vroeg of laat krijg je toch de drang om het tempo op te voeren en dan wordt het al snel neuken... ik wel althans...

Ohja, dat is lekker ja. Maar vergt inderdaad de nodige beheersing van voornamelijk de kant van de man denk ik. Ik vind het moment dat hij binnen'dringt' het lekkerst.. veel vrouwen volgens mij, dus daarom is dit inderdaad zo lekker.

En waarom zou je er (als man) niet van kunnen klaarkomen? Uiteindelijk is het voor mannen ook een stukje state of mind. Mijn M kan het neuken (of de sex die we hebben) meestal lang volhouden, maar er zijn van die momenten dat de opbouw zó geil is dat hij bij de eerste keer penetreren al zowat klaarkomt. Niet altijd handig voor mij, maar aan de andere kant wel weer heel erg cool. Kennelijk was het dus allemaal zo 'hot' dat zijn anders zo kunstige uithoudingsvermogen het even liet afweten.

Deze? Hij lijkt iets anders...

Kama sutra geeft zich uit als een Guide-way to sexual bliss. van begin tot eind. Een natuurlijke verloop van events zodat je niet steeds klungelig overkomt. Van soft motions naar diepe penetratie tot aan Hammer-time.

Mooie ervan is dat je er een bepaald strategie in kan opbouwen.(zeg maar een soort route planning).
Het is toch fijn al er tenminste eentje weet wat hij doet.En discreetly the course of action bepaald.

M's girl said:
En waarom zou je er (als man) niet van kunnen klaarkomen?

Het idee is volgens mij dat je echt een langzaam tempo hebt... langzaam diep binnendringen, even stilblijven en dan helemaal terug trekken etc... zoveel beheersing kan ik nauwelijks opbrengen op de rand van een orgasme... onwillekeurig gaan je heupen toch stoten... ik heb althans nooit de beheersing gehad om het te proberen...

Zouden vrouwen wel op deze manier kunnen komen?

Veel mannen vergeten dat mannen en vrouwen sex anders beleven.

Dat wil zeggen een man kan klaarkomen als een Ferrari. (van hard naar spuiten in 3 seconde.)

Vrouwen over het algemeen hebben meer een "snowball-effect".
Langzaam opbouwend alle erotiek opnemend naar een hoogtepunt.

wolf2002 said:
.... Zouden vrouwen wel op deze manier kunnen komen?

Ik zou bijna willen zeggen: JUIST! Ik kan niet voor alle vrouwen spreken maar dat langzame is zeer sensueel en ik heb sensueel nodig. Een keer flink hard geneukt worden heeft zo zijn charme, maar is om een andere reden lekker. Doorgaans moet ik daarbij veel beter mijn best doen klaar te komen.

Ik zou het eens proberen als ik jou was. Het mag dan tergend zijn op een gegeven moment, maar is dat niet juist lekker dan? Ik denk dat een orgasme dat op zo'n sensuele wijze tot stand komt tien keer harder aan komt dan dat gerag (sorry, ik bedoel het niet naar...) Probeer het maar eens, écht!

o1216o said:
Veel mannen vergeten dat mannen en vrouwen sex anders beleven.

Dat wil zeggen een man kan klaarkomen als een Ferrari. (van hard naar spuiten in 3 seconde.)

Vrouwen over het algemeen hebben meer een "snowball-effect".
Langzaam opbouwend alle erotiek opnemend naar een hoogtepunt.

Ja, helemaal waar. Ik kan van bijna- en niet-aanrakingen (de suggestie) geil worden. Het verlangen naar. Het teasen. Als de aanraking dan eindelijk komt (maar toch nog te vroeg is) kan dat bijna een domper zijn. Daar heeft dat langzaam neuken en in en uit gaan ook mee te maken.

M's girl said:
Ik denk dat een orgasme dat op zo'n sensuele wijze tot stand komt tien keer harder aan komt dan dat gerag (sorry, ik bedoel het niet naar...) Probeer het maar eens, écht!

Je begrijpt me niet goed... ik hecht juist veel meer aan het subtiele spel dan aan een Ferrari-orgasme... juist heerlijk om een climax urenlang uit te stellen... maar het woord climax suggereert al dat er een opbouw inzit... een tempoversnelling, of in ieder geval een groeiende intensiteit... die ontbreekt bij het tantra-achtige spel dat ik beschreef... het mist net dat beetje extra dat je over de top brengt...

Ik denk inderdaad dat vrouwen meer dan mannen in staat zijn om klaar te komen op de manier die ik beschreef... je ziet op van die sexualiteit-docu's wel eens beelden van een vrijend stel met een warmtegevoelige camera... blijkt dat bij de man vooral de erogene zones oververhit raken, terwijl bij de vrouw haar hele lichaam een erogene zone wordt... dan kan een aanraking genoeg zijn....

Ik wijd nu een beetje uit van het oospronkelijke onderwerp, maar ik heb op een ander forum wel eens een thread gehad over de 'cold start'... oftewel een orgasme zonder dat er enige fysieke aanraking aan te pas komt... bij mannen denk ik praktisch uitgesloten, maar sommige vrouwen beweren dat ze het kunnen...

Oh, maar ik suggereerde niets met die opmerking over dat gerag, dat was algemeen bedoeld. Ik bedoelde wél dat je dat eens moet proberen omdat langzame tot het eind vol te houden.

Ik denk dat het klopt dat een vrouw meer erogene zones heeft, hoewel ik mannen ken die ook buiten de standaard plekken behoorlijk gevoelig konden zijn.

Het is beslist niet zo dat ik zonder (de juiste!) aanrakingen klaar kan komen, noch kan ik dat van massages of spannende dingen die in mijn oor gefluisterd worden. Maar het blijft wel voor een groot deel een brain-thing. Niet alleen bij vrouwen overigens, bij mannen uiteindelijk ook. Maar omdat die gewoon veel makkelijker lichamelijk te stimuleren en tot een orgasme te brengen zijn, hebben veel mannen niet geleerd ook naar andere signalen te luisteren.

En dat terwijl veel vrouwen (* raises hand*) er weer goed aan zouden doen om juist weer wat meer wél op het puur lichamelijk genot te focussen en niet zo heel erg veel na te denken.... soms....

Er zit altijd een soort tegenstrijdigheid in, vind ik... aan de ene kant vind ik het mooi en geil om het sexuele spel met stijl te spelen, nieuwe dingen uit te proberen, grenzen te verleggen etc. Dus je hoofd gebruiken.

Maar aan de andere kant voel ik me zo aangetrokken tot die dierlijke kant, waarin je alles om je heen vergeet en, puur instinctief, je laat leiden door de lust... dan gaat alles eigenlijk vanzelf...

Mind over body, een klassiek thema volgens mij...

Misschien is het niet eens tegenstrijdig?

Als je het mooi en geil en goed doet, met stijl zelfs, dan kan dat niet anders dan uitmonden in een totale overgave. Een beetje de controle verliezen op het eind is dan niet erg, juist wel prettig. Wij proberen die dingen af te wisselen, maar je kan het niet altijd sturen... en dat is maar goed ook.

Klopt, gaat om afwisseling. Als ik zou moeten kiezen tussen een lange nacht met kaarslicht en massages of een extreem geile snelle fuck tussen de middag, zou ik het niet weten... ik wil allebei!!!

Als ik zou moeten kiezen tussen een lange nacht met kaarslicht en massages of een extreem geile snelle fuck tussen de middag, zou ik het niet weten... ik wil allebei!!!

How about een lange nacht met extreem kaarslicht en geile massages met een snelle fuck tot de middag ;)

wolf2002 said:
Klopt, gaat om afwisseling. Als ik zou moeten kiezen tussen een lange nacht met kaarslicht en massages of een extreem geile snelle fuck tussen de middag, zou ik het niet weten... ik wil allebei!!!

Ik ook... wij ook. Daar gaat het toch allemaal om? Gewoon alle aspecten van sex en intimiteit samen doen en beleven. Mensen die zich beperken tot het één of het andere are missing out: big time!

o1216o said:
How about een lange nacht met extreem kaarslicht en geile massages met een snelle fuck tot de middag ;)

Anytime. Ik zie je dat je de mogelijkheden hebt ontdekt van je sig line... heel creatief ;)

Ha de kama-sutra, vroeger erg om de serie gelachen op de tv. Tsja leuk als je lenig bent, dus niks voor mij :D

E's Toy said:
Ha de kama-sutra, vroeger erg om de serie gelachen op de tv. Tsja leuk als je lenig bent, dus niks voor mij :D

Op TV? Was er een SERIE over de Kama Sutra op TV? Tsja, nou je het zegt... maar het heeft kennelijk toen ook al niet veel indruk op me gemaakt... ik heb er niet een herinnering aan van "ha, dat was spannend"!

Ik weet nog wel, maar dat is heel wat anders, dat er ooit een film van Sylvia Kristel (of hoe heet het mens ook al weer) op de (reguliere) TV was. Zo'n Emanuelle geloof ik. Ik weet wél (ik was nog niet zooo oud) dat ik 'm wilde zien en wel zorgde dat ik 'm (alleen) op mijn kamertje keek. Haha, ik had (kennelijk) wel al het vermoeden dat ik het erg opwindend zou gaan vinden anders was ik wel met de paps voor de buis beneden gekropen. Ik vraag me (dus) af of HIJ wél (ook) wist waar hij naar ging kijken (vast wel). Hij protesteerde dan ook niet toen ik aangaf dat ik wel boven ging kijken :D Erg spannend (voor) toen. Maar ja, wat wist ik eigenlijk toen... :rolleyes:

M's girl said:
Op TV? Was er een SERIE over de Kama Sutra op TV? Tsja, nou je het zegt... maar het heeft kennelijk toen ook al niet veel indruk op me gemaakt... ik heb er niet een herinnering aan van "ha, dat was spannend"!

Ik weet nog wel, maar dat is heel wat anders, dat er ooit een film van Sylvia Kristel (of hoe heet het mens ook al weer) op de (reguliere) TV was. Zo'n Emanuelle geloof ik. Ik weet wél (ik was nog niet zooo oud) dat ik 'm wilde zien en wel zorgde dat ik 'm (alleen) op mijn kamertje keek. Haha, ik had (kennelijk) wel al het vermoeden dat ik het erg opwindend zou gaan vinden anders was ik wel met de paps voor de buis beneden gekropen. Ik vraag me (dus) af of HIJ wél (ook) wist waar hij naar ging kijken (vast wel). Hij protesteerde dan ook niet toen ik aangaf dat ik wel boven ging kijken :D Erg spannend (voor) toen. Maar ja, wat wist ik eigenlijk toen... :rolleyes:

Jawel er was een serie van op tv, erg spannend voor die tijd, maar die namen van die standjes, haha wat een grap.............

E's Toy said:
Jawel er was een serie van op tv, erg spannend voor die tijd, maar die namen van die standjes, haha wat een grap.............

Ja, precies, alleen al dáárom haak ik af. Heb ook een beetje het gevoel dat je eerst op een vliegend tapijt moet liggen om überhaupt in de juiste stemming te kunnen komen dan. Ik ben best voor variatie en eens iets nieuws uitproberen maar bij de KS krijg ik vaak het idee dat het een soort candid camera van toen is (sorry, no disrespect).... zo van "kijken of mensen daar echt intrappen en ze dan filmen while trying" ofzo, snap je wat ik bedoel?

M's girl said:
Ja, precies, alleen al dáárom haak ik af. Heb ook een beetje het gevoel dat je eerst op een vliegend tapijt moet liggen om überhaupt in de juiste stemming te kunnen komen dan. Ik ben best voor variatie en eens iets nieuws uitproberen maar bij de KS krijg ik vaak het idee dat het een soort candid camera van toen is (sorry, no disrespect).... zo van "kijken of mensen daar echt intrappen en ze dan filmen while trying" ofzo, snap je wat ik bedoel?

Ja Ralph Inbar lacht zich nog steeds een slag in de rondte ;) maar mijn ding is het ook niet hoor..............

Back