Dutch Courage; Thema-event

Handpop

Experienced
Joined
Jul 22, 2018
Posts
67
Is er onder de Nederlandstalige schrijvers/lezers belangstelling voor een gezamenlijk schrijvers-event?

Lit heeft regelmatig competities, zoals April Fool's, National Nude Day, Summer lovin', …, maar daarnaast is er ook de mogelijkheid om thema-events te houden; geen competitie, geen prijzengeld, maar de mogelijkheid om met z'n allen in een bepaald thema te schrijven, zoals bijvoorbeeld het recente The 750 Word Project en het aankomende One Night in XXX. Hoewel het geen competities zijn, zijn deze thema-onderwerpen enorm motiverend om te schrijven, en vaak levert het extra aandacht op.

Is er belangstelling voor een Nederlandse 'samenwerking' en welk thema zou het kunnen zijn? Een aantal suggesties:
Koningsdag/Koningsnacht (misschien wat kort dag)
de Sneekweek
Zomer-vakantiepark (Renesse, Mallorca, Ibiza, Zoutelande, …)
Zomerfestival
Rollen in de Tulpenbollen (vakantiebaantjes?)
Rokjesdag
Literotica aan Zee


Geef hieronder aan of er belangstelling is, suggesties zijn, enz. Als er genoeg animo is, kunnen we er mogelijk een officieel Lit-evenement van maken; zelf iets organiseren moet altijd mogelijk zijn.

Als het helpt om mensen over de drempel te trekken: ik bied me hierbij aan als vrijwilliger om verhalen te proef te lezen, en bij meer dan twee aanmeldingen doe ik mee, ongeacht het onderwerp. Enige voorwaarde, het moet in het Nederlands.
 
Last edited:
Mooie titel, Handpop! Dutch courage... Mensen, die moed hebben we toch wel, en false moed ist toch zoiets als moed, of niet soms? Overmoedig, onbezonnen, lichtvaardig misschien ook, zijn allemaal dingen die ik met Dutch Courage in verbinding breng.

En om een (goed) verhaal te schrijven moet je een beetje overmoedig zijn. En een beetje onbezonnen. Gewoon de moed om een verhaal op te schrijven en hier te plaatsen. "Op hoop van zege", zo te zeggen. "Na mij de zondvloed", past ook wel een beetje.

Het hoeven geen hele boekwerken te zijn.

Ik doe mee.

Koningsdag/-nacht is inderdaad een beetje kort dag.
Alle andere lijken mij wel wat.

Een paar nieuwe:

Vierdaagse (van Nijmegen natuurlijk)
Elfstedentocht (schaats of fiets?)
Bootjevaren (over de plassen en zo, geen Konkurrent voor "Sneekweek")
Wadlopen
 
Back
Top