Er is me gevraagd (min of meer) om me hier nog even voor te stellen.
Sinds juni 2005 waar ik op Lit rond. Sinds dag één dat ik Lit vond (letterlijk per ongeluk, want was niet op zoek naar sex & zo) heb ik me geregistreerd en ben ik gaan posten. Sindsdien ben ik behoorlijk
part of the English Community geworden, voornamelijk bij de vaste bezoekers van
How To en
How To Café. Pas later ontdekte ik dat Literotica óók een board was waar veel erotische verhalen op stonden (staan) en dat er ook een Dutch Lit was.
Af en toe ging ik op Dutch Lit kijken, maar er gebeurde niet veel. Wat ik zo geweldig aan Literotica vind, is alle informatie die er te vinden is. Sex is een gek 'ding'. We doen het allemaal (nou ja - maar als je buren kinderen hebben, hebben ze het minimaal x dat aantal kinderen gedaan, right?), de meesten van ons hebben er veel plezier van en een kleiner gedeelte van 'ons' is er door geobsedeerd! We doen het allemaal of we willen het allemaal doen.
En niemand praat er over. Niet écht. Niet wanneer het nódig is. Sure, er worden flauwe grappen gemaakt en opmerkingen gemaakt tijdens feestjes en partijen die nog nèt wel (of nèt niet!) kunnen. Maar als het in bed niet zo lekker loopt met je partner of als je dingen wilt doen waarover je onzeker bent dan zijn er maar weinig mensen aan wie je met goed fatsoen iets kan vragen. Toch?
Oké, uitzonderingen daar gelaten. Men mag mij overigens een hoop vragen, ook in real life. Maar het ligt er aan wie het vraagt en hoe het gevraagd wordt hoe ik er op reageer. Soms ben ik best wel een beetje verlegen, terwijl ik hier, in de betrekkelijk comfortabele anonimiteit, niet echt een blad voor de mond neem en alles bespreekbaar is.
Ik vind het dus prettig dat Lit een plek is waar mensen dingen over sex en relaties kunnen vragen aan een breed publiek en zo, naar aanleiding van de reacties, hun eigen mening uiteindelijk kunnen vormen. Ik heb zelf gemerkt dat ik mijn mening over bepaalde dingen heb moeten bijschaven in de loop der tijd. Onwetendheid maakt vaak
ignorant.
Ik ben er erg voor dat kinderen véél meer over sex en relaties moeten leren dan ze nu doen. En helemaal op de manier waarop ze dat nu doen. Ik woon samen met een man die twee kleine kinderen heeft uit een vorig huwelijk. Ze zijn om het weekend en in vakanties bij ons. Gelukkig gaat dat heel erg goed dus we zijn erg close met elkaar. Ze zijn nu op een leeftijd dat ze de dynamiek van sex beginnen op te pikken. Ineens zijn borsten en billen (de mijne in dit geval) niet meer alleen maar kussentjes waar ze TV-kijkend hun hoofd op kunnen leggen. Uiteraard ligt de verantwoordelijkheid van de opvoeding in eerste instantie bij mijn partner en de moeder van de kinderen maar helaas is de communicatie onderling belabberd. Ik ga daar hier niet over uitwijden verder. Het maakt ook in zoverre niets uit dat kinderen toch wel dingen vragen en zeggen en doen, ongeacht of die communicatie er wel of niet zou zijn.
Mijn partner en ik praten veel over sex. We praten veel over relaties en vooral ook onze relatie. Alles is bespreekbaar. We praten uiteraard ook veel over de kinderen want ook
wij samen hebben uiteindelijk wel een verantwoordelijkheid naar de kinderen toe, hoe zeer de moeder dat ook NIET wenst. We hebben het er vaak over gehad hoe dat met de sexuele opvoeding zal gaan. Omdat hij twee jongens heeft is het logisch dat hij degene is die ze misschien wat meer kan vertellen dan 'een vrouw'. Toch denk ik dat de input van de vrouw net zo belangrijk is om ze juist de dingen over gevoelens en "hoe het voor een meisje werkt" uit te leggen. Ik zou het ten zeerste aanraden dat ze, naast de informatie die ze van ons en hun moeder zullen krijgen, op een site als deze gingen kijken. Maar daarvoor moet Dutch Lit eerst wel wat meer "body" krijgen.
Zo, nu weet je iets van mijn leefsituatie. Verder ben ik 7 jaar ouder dan mijn partner en zijn we niet getrouwd. Ik ben nooit getrouwd geweest. Gewoon nog nooit
"de ware" tegengekomen. Wel heb ik langere relaties gehad. Ik ben hondstrouw en dus zo monogaam als maar kan. Hoewel het alleen maar werkt voor mij als mijn relatie (dus ook van de andere kant) 100% monogaam is betekent dat dus niet dat ik me niet kan inleven in mensen die het anders willen. Mijn motto is: doe wat je goed acht. Doe wat je leuk en lekker vindt zolang je het voor jezelf en naar je partner toe kan verantwoorden.
Er is geen "fout" als beide partijen het goed vinden en ze niemand er mee lastig vallen of in de weg zitten. (Enkele uitzonderingen daar gelaten uiteraard maar dan hebben we het over sex met kinderen, verkrachting - niet in een rollenspel maar echt - en dat soort dingen).
Natuurlijk zijn er dingen waar ik minder van gecharmeerd ben. Ik ben iemand, ook in het dagelijkse leven, die ongezouten haar mening geeft. Ik weet wie ik ben en ik weet wat ik wil. Ik weet vooral ook wat ik niet wil (misschien nog we belangrijker). Ik laat zoveel mogelijk iedereen in zijn/haar waarde en haal liever mijn schouders op dan te
veroordelen. Maar ik zeg wel wat ik denk. Ik heb daar recht op. dat heeft iedereen. Soms gaat het mij wél te ver en dat zal ik laten merken. Ik hoop met een - toch nog - humoristische twist omdat ik gewoonweg niet graag mensen pijn doe of voor het hoofd stoot. Ik ben graag semi-sarcastisch maar meestal is dat grappig bedoeld... Ik wil ook nog wel eens kwesties ter discussie stellen
just for the sake of argument. Niet om mijn gelijk te halen (hoewel ik wél zal zeggen wat IK er van denk en soms mensen probeer te overtuigen) maar puur om te laten zien dat een verhaal altijd twee (of meerdere) kanten heeft.
Over mijn werk en verdere privésituatie laat ik liever niet te veel los. Ik vind het juist zo prettig dat Lit zo anoniem is. Ik zou een heleboel dingen niet zeggen of schrijven als ik wist dat bekenden mee zouden lezen.
That's me.
Over mijn sexuele voorkeuren en opvattingen kan je inmiddels wel zo'n beetje ALLES (

) lezen op Lit. De rest zal hier op Dutch Lit hopenlijk nog aan de orde komen. Ik ben een open boek ..... alleen mist de kaft dus je weet niet écht over wie het gaat
Ohja, ik ben M's Girl...
mind the sigline!