Prostate milking

Ahhhhhhhhhh zit dat zoooooo. Nou snap ik het. Ik moet ook eerlyk toegeven dat ik dit onderwerp altyd een beetje vluchtig door lees. Zo volgens de diagonaal methode. (Laat je ogen van links boven naar rechts benedan glyden en probeer zoveel mogenlyk zelfstandige naamwoorden en werkwoorden op te pikken)
 
Voor u gelezen

De prostaat is een klier die vlak onder de blaasuitgang en om de plasbuis heen ligt. Het is te vergelijken met een appeltje waar het klokhuis is uitgeboord. De prostaat is ongeveer zo groot als een walnoot of kastanje en maakt onderdeel uit van het mannelijk voortplantingssysteem.

De functie van de prostaat is het vervoer van zaadcellen. Bij een zaadlozing komen de zaadcellen in het prostaatvocht naar buiten. Het prostaatvocht houdt de zaadcellen in leven op de reis naar buiten en in de vagina (or elsewhere, red. ;) ). De functie van de prostaat ligt voornamelijk in de vruchtbaarheid en niet in de sexualiteit.

De prostaat groeit vanaf de puberteit. Deze groei van de prostaat wordt geregeld door hormonen. Hormonen regelen ook de vorming van prostaatvocht en de zaadcelproduktie. Meestal gaat de groei van de prostaat rond het 50ste levensjaar problemen opleveren.

Wat gebeurt er bij het klaarkomen ?

Bij het klaarkomen worden de zaadcellen naar de prostaat gepompt. Daar worden ze vermengd met het prostaatvocht. Bij de ejaculatie trekt de prostaat samen en wordt het sperma (zaadcellen in prostaatvocht) door de plasbuis naar buiten geperst. De blaashals wordt ook samengetrokken waardoor het sperma niet in de blaas kan stromen.

Zie attachments
Afbeelding 1 laat het samentrekken van de blaashals zien, waardoor de zaadcellen en het prostaatvocht niet in de blaas kunnen stromen. Verder trekt de prostaat reeds gedeeltelijk samen om prostaatvocht af te scheiden en komen uit de ejaculatiekanaaltjes de zaadcellen.

Op afbeelding 2 trekt de prostaat vervolgens verder samen en iets later wordt de externe sluitspier geopend. Aldus wordt het sperma door de plasbuis heen gepompt om vervolgens uit de penis te komen​

De prostaat is een relatief klein, ongeveer kastanje-groot orgaan dat zich, alleen bij de man, juist onder de blaas aan het begin van de plasbuis bevindt. Aan de voorkant ligt hij tegen het schaambeen aan, aan de achterkant ligt de endeldarm. De prostaat ligt dus om de plasbuis heen en zou, als ie groter wordt, de plasbuis kunnen vernauwen.

De prostaat is een klier, en bestaat uit miljarden kleine buisjes, die met z'n allen het zaadvocht maken. Sperma bestaat voor een groot deel uit zaadvocht en maar voor een heel klein gedeelte uit zaadcellen. Dat is ook de reden dat na een sterilisatie, waarbij immers de zaadleiders boven de bijballen worden doorgeknipt en afgebonden, er toch nog altijd sperma tijdens een 'zaadlozing' wordt geproduceerd. De reden dat het sperma niet 'de verkeerde kant' uit gaat (naar de blaas toe) is gelegen in het feit dat voor dit doel een speciaal klein afsluitspiertje is geschapen dat dit verhindert. Dit spiertje ligt nèt tussen prostaat en blaas in, om de plasbuis heen; het wordt alleen actief tijdens zaadlozingen en sluit de plasbuis daar dan af, zodat het sperma niet naar de blaas kan. Dat is ook de reden dat er om en nabij het tijdstip van klaarkomen (en voor sommige mannen tijdens de gehele erectie) niet geplast kan worden. Bij de geboorte is-ie al aanwezig, maar heel klein. Onder invloed van het mannelijk geslachtshormoon (testosteron) groeit de prostaat in de puberteitsjaren tot volwassen grootte. Later kan het orgaan bij een aantal mannen in de loop van de jaren steeds groter worden, hoewel dat gelukkig zeker niet altijd gebeurt.

De prostaat wordt vaak onderschat door zowel mannen als vrouwen. de prostaat kan bij seks namelijk verschillende functies hebben die mannen en vrouwen onderschatten. De eerste functie is, zoals hierboven al is gezegd, de aanmaker van sperma: hetgeen je bij ejaculatie naar buiten werkt is dus bijna alleen maar sperma, met een klein vleugje zaadcellen.

De tweede functie is de genotsfunctie. Veel mannen zijn huiverig voor anale seks, en daarbij komt dat vrouwen moeilijk anaal kunnen penetreren, maar vlak achter de ingang van de anus, kan je de prostaat aanraken. De prostaat wordt ook wel de G-spot van de mannen genoemd, omdat bij de juiste aanraking de man enorm gestimuleerd kan worden.

Deze stimulans voelt in het begin aan alsof de man moet plassen, maar als je dan verder gaat en je doet het goed (niet te ruw maar met de hand strelen of rustig penetreren) dan trekt dat gevoel weg en maakt plaats voor opwelling! (Klinkt inderdaad net als wat ze beweren van G-spot stimulatie bij de vrouw)

De prostaat zit ongeveer 5 cm van de ingang van de anus en voelt zacht en glad aan. Bij opwinding kan deze uitzetten.. Je kan het prostaat ook buiten het lichaam redelijk stimuleren door net onder de balzak te masseren.


Bron: Anatomie prostaat
 
Als je nou even gedeatieerd een vrouwlyk orgasme zou kunnen beschryven ben ik een en al interresse :p
 
realwanderer said:
Als je nou even gedeatieerd een vrouwlyk orgasme zou kunnen beschryven ben ik een en al interresse :p

Dat zou ik kunnen proberen. Maar dat zou dan in een andere thread moeten, want hier hebben we het, nog steeds, over het mannelijk prostaat en wat je daar mee kan om de sexbeleving aangenamer te maken.

Je zou een thread kunnen starten....
 
M's girl said:
Dat zou ik kunnen proberen. Maar dat zou dan in een andere thread moeten, want hier hebben we het, nog steeds, over het mannelijk prostaat en wat je daar mee kan om de sexbeleving aangenamer te maken.

Je zou een thread kunnen starten....

OK, komt in orde :D
 
mss een idee om dit draadje iets makkelijker te maken

eerst bekijken wat uberhaubt anale stimulatie oplevert bij een man
en dan pas bekijken wat de meerwaarde is van anale stimulatie plus prostaat stimulatie
volgens mij is alleen prostaat stimulatie vrij lastig
 
coz752 said:
mss een idee om dit draadje iets makkelijker te maken

eerst bekijken wat uberhaubt anale stimulatie oplevert bij een man
en dan pas bekijken wat de meerwaarde is van anale stimulatie plus prostaat stimulatie
volgens mij is alleen prostaat stimulatie vrij lastig


Hey coz752, welkom op Dutch Lit!

Dat anale stimulatie voor veel mannen plezierig is, is een feit denk ik. Dat dat, in de meeste gevallen, met de prostaat te maken heeft ook. Heb jij ervaring, zelf, met anale stimulatie? Want ik weet niet waarom je het zo stelt.

Alleen prostaat stimulatie is lastig als je bedoelt dat je niet om het anale heen kan, dat klopt, maar mischien lees ik je verkeerd?
 
niet al te veel ervaring maybe , maar wel paar keer geprobeert :kiss:
met aleen anale/prostaat stimulatie gebeurt er tnt nog niet veel behalve heel geil worden en een vreemd maar somehow ook weer lekker gevoel - en een lamme arm krijgen :rolleyes: , hooguit dat er veel .. uhm .. natuurlijk glijmiddel ontstaat

maar ik moet zeggen dat als ik dat ff volhou en daarna of tegelijk klaarkom het orgasme wel 2keer zo heftig is , in volume en gevoel
 
coz752 said:
niet al te veel ervaring maybe , maar wel paar keer geprobeert :kiss:
met aleen anale/prostaat stimulatie gebeurt er tnt nog niet veel behalve heel geil worden en een vreemd maar somehow ook weer lekker gevoel - en een lamme arm krijgen :rolleyes: , hooguit dat er veel .. uhm .. natuurlijk glijmiddel ontstaat

maar ik moet zeggen dat als ik dat ff volhou en daarna of tegelijk klaarkom het orgasme wel 2keer zo heftig is , in volume en gevoel


Natuurlijk glijmiddel.... uhm... aan welke kant bedoel je? Want dat is nou juist de hele issue hier. Dat prostate milking heeft als bedoeling dat (het schijnt te kunnen) er een soort constante stroom (voor-?) vocht (of laten we het ejaculaat noemen) op gang komt. Omdat het hele anale gebeuren alleen en op zich, inclusief de prostaat stimulatie, niet voldoende is voor de meeste mannen om tot een orgasme te komen (ergo, de penis moet daarbij gestimuleerd worden) is de constante stroom van vocht/zaad het ultime resultaat. Tenminste, dat is voor zover ik het begreep. Ik neem aan dat de meeste mannen uiteindelijk toch iets doen dat het orgasme veroorzaakt, om het af te maken.
 
M's girl said:
Natuurlijk glijmiddel.... uhm... aan welke kant bedoel je?
alsin dat vinger er soms natter uit komt dan ingaat (juist- dat het aarsje vergelijkbaar met een vagina geil wordt .. ofzo)
Want dat is nou juist de hele issue hier. Dat prostate milking heeft als bedoeling dat (het schijnt te kunnen) er een soort constante stroom (voor-?) vocht (of laten we het ejaculaat noemen) op gang komt.
nouja in zoverre .. ik zal wel niet ervaren genoeg zijn :p maar ook daar kan er bij mij eens een druppeltje uit komen dan. maar dat zie ik meer als normaal omdat als men normaal een pompende beweging maakt dat ook kan gebeuren - en door die stimulatie vind mijn lichaam het iig nodig om er voldoende - en af en toe wat extra - bloed heen te blijven pompen
tis Omdat het hele anale gebeuren alleen en op zich, inclusief de prostaat stimulatie, niet voldoende is voor de meeste mannen om tot een orgasme te komen (ergo, de penis moet daarbij gestimuleerd worden) is de constante stroom van vocht/zaad het ultime resultaat. Tenminste, dat is voor zover ik het begreep. Ik neem aan dat de meeste mannen uiteindelijk toch iets doen dat het orgasme veroorzaakt, om het af te maken.
een druppeltje om de tijd moet kunnen , kan me vooralsnog niet voorstellen dat er een constante stroom bij vrij komt ..
tot nu toe alle pogingen om zonder me lul aan te raken daarme klaar te komen onsuccesvol .. of ik kwam net niet op en over het klaarkompunt ..
of als ik steeds harder ga stimuleren en dan forceer te spuiten komt er volgens mij alsnog urine vrij en geen sperma .. (wat normaal dus best pittig is met een stijve :D )
 
Tsja, nou, ik weet het ook niet precies. A] ik ben geen man en B] ik heb het met de mijne nog niet uitgeprobeerd. Maar ik heb er inmiddels wel het e.e.a. over gelezen en het schijnt dus wel te kunnen, die (bijna?) constante stroom opwekken op die manier.

Ik moet dus nog zien of het uiteindelijk interessant blijkt om daarna vaak te herhalen. Het kan een leuke zijn om uit te proberen maar als de man er niet beter (of meer) plezier van heeft uiteindelijk, zie ik niet waarom je dat verder nog zou willen blijven doen. Als blijkt dat hij het geweldig (lekker) vindt, dan houden we 'm erin, so to speak.. :D

Maar ja, we moeten ooit nog eens experimenteren ermee, denk ik.
 
Ach ja, een beetje het G-spot-zoeken model. Denk ik. De prostaat wordt daar overigens wel mee vergeleken. Misschien moet dat continue ejaculeren (gestaag weliswaar) dan de mannelijke equivalent van de vrouwelijke multiple orgasms voorstellen?

Kweenie. Geen verstand van. Geen G-spot. Geen meervoudige orgasmes :eek:
 
Back
Top