Flap het er hier maar uit

M's girl said:
Dan kan je wel naar het Koningshuis kijken en heel hard roepen dat je met je kutbaantje een rotsalaris verdient, maar het loont meer om in plaats daarvan jezelf op te werken, nieuwe dingen te leren, slimmer te worden en zodoende je eigen inkomen op te waarderen. Alles bij elkaar hebben we het niet slecht hier in Nederland. Natuurlijk kan ik ook met 20.000 voorbeelden komen van misstanden en onrechtvaardigheid en als het aan mij zou liggen zouden er een héleboel dingen ook radicaal anders gaan. Maar als je écht wat wil, moet je er zelf iets aan doen!

mijn punt is dat het koningshuis, en alles wat erbij hoort geld krijgt puur omdat ze van het koningshuis zijn. Niet omdat ze iets bereikt hebben. En nogmaals; wat doen ze voor ons? Als de oorlog uitbreekt zijn zij de eersten die de boot pakken het land uit. Als het kut gaat met de economie, of slecht met het land, hebben zij er geen last van.

Ik vind dat een monarchie ook wel weer zijn charme heeft. Dat zal de romatiek dan wel zijn ofzo. Maar denk je nou echt dat als we dat niet hadden dat het geld dat daar mee gemoeid gaat over zou blijven? Keep dreaming.

Dat zeg ik niet. Maar het trieste daaraan is weer dat we ons allemaal realiseren dat wie er ook in de politiek zit, ze het geld allemaal stelen. En ik als rotterdammer met die HEERLIJKE oud-burgermeester Peper en die klote-ex van hem, weet waar ik het over heb.


En dus? Misschien is het een mooie balans voor al die tokkies die hem er met hun zatte kop en bijstandsuitkering ook keer op keer "in prikken" en nog meer van die snottebel kinderdelinquenten produceren. Wat denk je dat dát kost? Dat betaal jij ook allemaal hoor via je belastinggeld. :rolleyes:

En denk jij dat ik dat niet weet? Maar het geld wat jaarlijks opgaat aan dat koningshuis, zou kunnen gebruikt worden om dit soort dingen te onderzoeken en er wellicht een oplossing voor te vinden. Toevallig las ik een oud boekje van Youp Van 't Hek met die columns van hem in het NRC handelsblad. Een paar jaar geleden heeft trix ooit eens gezegd dat de 200 MILJOEN van het familiebezit *hoest* wel veilig is gesteld.

200 miljoen "familiebezit". Je kunt mij een hoop vertellen, maar zoveel geld naar een familie wat dus echt NOOIT iets voor ons land heeft gedaan in de afgelopen decennia vind ik wel erg veel. En die 200 miljoen is echt niet van de afgelopen 20 jaar gekomen. Dus waar was het koningshuis toen nederland nog steeds aan het herstellen was van de oorlog? Ze hebben geen fuck gedaan, maar hebben dus WEL geld verdiend terwijl er gezinnen omkwamen van de honger.

Als het een koningshuis was wat ook echt voor het volk probeerde te zorgen, goed. Geef ze een topsalaris, dan verdienen ze het. Maar dat doen ze niet. En het mooie is, die Pieter van Vollenhoven, die ik wel erg respecteer, mocht eigenlijk niet eens bij dat koningshuis komen. Waarom? omdat Beatrix en wijlen "Prins" bernhard vonden dat hij teveel "arbeider" was. En dat is nou net die ene heer die dus WEL voor de mensen zorgt.

Nee, dat koningshuis mag van mij morgen al opsodemieteren.


[ps]

wat die tokkies en dergelijke betreft... mogen ze kei en keihard aanpakken. maar het moment dat het riskant lijkt, wijkt de politie en politiek uit. Kun je je nog herinneren 2 jaar geleden of zo dat bekend werd dat kampbewoners, zigeuners, hells angels, etc etc geen belasting betaalden en nooit betaald hadden? Er zouden straffe maatregelen genomen worden. En nu? de politiek hier heeft er nog geen fuck aan gedaan. En die arrestaties van die hells angels was ook een lachertje.
 
Last edited:
amen.

maar wat dat hele gedoe betreft van ayaan en verdonk, ik ervaarde dat meer als een slechte show. Vond het pure reclame voor die vvd. Iedere keer als er gezeik was met die twee werd er bij gezegd "beiden van de VVD". Moesten we dta nu echt honderdduizend keer horen voor de verkiezingen?

En die ayaan, ik vind bij haar hetzelfde als met van Gogh; ze bedoelen het goed, maar pakken het verkeerd aan. Dat hele "we maken gesprekken los" doe je niet door als een idioot alles voor geiteneukers e.d. uit te maken. Alhoewel submission een ijzersterk punt had.

(voor ik trouwens commentaar krijg hierover; van gogh was mn favorite columnist in de Metro. Een stuk beter dan die kut die na hem is gaan schrijven, of die debiel van een "lange frans").
 
De dingen die ik mis*:

appelflappen
goede brood
goede yogurt
boterkoek
koffee verkeerd



*Ik zal later meer toevogen.
 
M's girl said:
Je kan heel makkelijk zelf 'best lekkere' appelflappen maken met bladerdeeg. Heel eenvoudig. Receptje hebben?

Goed brood? Hmmmmm.... mis je dat uit Nederland? Oké, we hebben tegenwoordig steeds meer lekker brood, maar ík kom net uit Frankrijk en ik mis weer het brood van dáár... :rolleyes:

En koffie verkeerd..... dat kan je toch zelf ook maken? Of is de koffie zo anders in de VS? Niet gemerkt destijds, maar ik ben geen echte koffieleut!

Nou ja....

De appelflappen hier smaken niet echt dezelfde, maar ja, goed genoeg.

Het brood is niet zo lekker, nee. Het is hier te zacht.

De koffie in Amerika is wel lekker, maar ik mis misschien de gezeligheid van een kopje koffie in een Hollands café meer dan de koffie zelfs. :)

Vakantie in Frankrijk?! Waar was je naartoe?
 
M's girl said:
Waar ga jij heen op vakantie? Kom je naar NL? ;)

Echt super dat je goed weer had! Dat is altijed mooi op vakantie.

Wij gaan naar NL misschien met de kerst, ik weet niet zeker. Eind van juni gaan wij naar mijn geboortestaat, Wyoming. In Wyoming is Yellowstone National Park, dus wij gaan daar ook. Mijn schoon-moeder komt 14 juni uit NL. We gaan iets leuks doen. :)

Volgend jaar gaan we naar Nieuw Zeeland!
 
Last edited by a moderator:
M's girl said:
Yellowstone... dat is toch van Yogi Bear? :D

Als we met Kerst wél ook in NL zijn moet je koffie komen drinken - dan haal ik boterkoek voor erbij :D

You had me at, "boterkoek." :D

* * * * *

Schoonmoeder is hier, alles gaat goed, maar ik ben erg moe. Ik wil een dutje doen. *gaaaaaap*
 
Last edited by a moderator:
Het was net als een droom, je stem zo vroeg vanmorgen: 'Deedlebug.' Ik was slaperig, maar ik glimlachte. Ik wist meteen wie je was. Het was heel lang geleden sinds ik je stem gehoren heb. Ik wist niet dat ik het miste.

Ik wet niet waroom je me nu zo veel andacht geeft; dat heb je vroeger niet gedaan. Ik kan niet terug gaan. Ik heb mijn keuzen gemakt. Alsjeblieft, verlied me niet.

Alsjeblieft, stop niet.
 
M's girl said:
Mooi, McKenna, maar het roept wel (nieuwsgierige) vragen op ;)
Hoe gaat het met je?


:D

Ja, ik weet het, maar ik moest het zeggen, en ik kon het alleen hier doen. *zucht*

Hoe is het met jou? Ben je druk bezig met plannen voor je huwelijk?
 
Soms zou ik dat klosje garen uit dat kinderverhaal willen hebben.
 
The stress is building. Maar 't is allemaal okay. Het wordt geweldig. :D

Denk ik. :rolleyes:
 
Back
Top