Wat voor verhalen wil je lezen.

Handpop

Experienced
Joined
Jul 22, 2018
Posts
67
Hallo,

Uit het feit dat je nu op Dutch Literotica zit, maak ik op dat je geïnteresseerd bent in Nederlandse verhalen.

Wat voor verhalen lees jij het liefst?

Ik ben vooral geïnteresseerd in romantiek. Daarnaast heb ik een milde belangstelling voor lichte BDSM en voor verhalen over de eerste keer. Incest daar moet ik niets van hebben, en ik heb ook weinig met beroemdheden.

Is er speciale belangstelling voor Nederlandstalige verhalen? Loont het, om in het Nederlands te schrijven? Zijn er schrijvers die hun verhalen in meerdere talen schrijven—bijvoorbeeld in Engels en Nederlands—en wat zijn de ervaringen?
 
Okay, ik denk dat je kan zeggen dat het aantal reacties op deze post een antwoord geeft op mijn vraag. Geen belangstelling…

Maar waarom is er dan toch 225 keer gekeken…?

Ondertussen heb ik alle(bei) Romance verhalen gelezen. Ik vond ze zeker de moeite waard!

Grafsteen gaat over een ex-prostituee die haar draai probeert te vinden in een leven buiten ‘het leven’. Dat is lastig, omdat ze voor een groot deel nog afhankelijk is van haar ‘ex-vrijers’, en omdat ze het maar wat makkelijk vindt om daarop terug te vallen. Op die momenten komen al haar oude technieken weer uit de kast, en eigenlijk vind ze het wel makkelijk om in oude routines te vervallen – misschien is ze ook wel trots op haar vaardigheden, of geeft het een gevoel van 'veiligheid, bekendheid'.
Een van haar ‘ex-en’ probeert haar in een normale relatie te trekken, en op een bepaalde manier is het een “eerste keer” verhaal voor een door de wol geverfde prostituee. Ik vond het grappig en smaakvol verteld, een leuke verhaal-lijn, en het verdient zeker een hogere score dan het nu heeft.

Een Reünie Voor Twee gaat over een vrouw die op jonge leeftijd al gevangen zit in het patroon van haar leven, omdat ze de verantwoordelijkheid op zich heeft genomen om voor haar zus te zorgen, die psychische problemen heeft. Door de constante aanwezigheid van haar zus kan ze maar moeilijk contact maken met andere mensen, en lijkt een relatie al helemaal uitgesloten. Er wordt een gepaste dosis aan zelf-medelijden weergegeven, waarbij gelijktijdig haar gebrek aan zelfvertrouwen naar boven komt.
Op een gegeven moment krijgt ze via Facebook contact met een oud-klasgenoot, Marc, waar ze eigenlijk altijd al gevoelens voor heeft gehad. Hij stuurt haar cadeautjes, flirt met haar, maar ze durft nergens op te hopen, omdat in zijn profiel aangegeven staat dat hij een relatie heeft. De ‘Likes’ en het commentaar van zijn relatie tonen aan dat het niet enkel iets uit het verleden is.
Dit zorgt voor een dubbel gevoel – aan de ene kant is het wel handig dat Marc een relatie heeft, omdat ze zelf niet in staat is om een relatie aan te gaan, maar aan de andere kant zou ze hem toch graag voor zichzelf willen hebben.
Op een gegeven moment wordt ze door Marc uitgenodigd om eens langs te komen. Na veel wikken en wegen (onzekerheid, angst voor teleurstellingen, angst voor te hoog gespannen verwachtingen) neemt ze de ‘uitdaging’ aan, en gaat ze bij hem langs. Eenmaal aangekomen, blijkt niet alles zo te zijn als dat het lijkt.

Beide verhalen zijn in 2013 geschreven. Grafsteen heeft op dit moment bijna 3600 reads, en Een Reünie Voor Twee ruim 7600 reads. Opvallend genoeg, Grafsteen heeft de meeste ‘votes’ (op dit moment 9, Een Reünie Voor Twee heeft er 6), terwijl het wel lager gewaardeerd wordt.

Voor Reen_van_de_Magerhorst – schrijf(st)er van Grafsteen is dit het enige verhaal onder deze naam op Lit. Daarnaast vond ik, op Amazon, Vollstreckers Erotische Geschichten II, een boek met Duitse erotische verhalen, van een auteur met dezelfde naam.

JuneSummers heeft nog een aantal (7) Engelstalige verhalen, maar Een Reünie Voor Twee is het laatste wat er onder deze naam op Lit verschenen is. De aankondiging van dit verhaal was ook haar laatste activiteit op de forums. Er zijn een aantal verhalen verschenen onder de naam “Jane Summers”, in het Engels en een aantal in het Frans, maar de naam is te algemeen om ervanuit te gaan dat het om dezelfde schrijfster gaat.

Betekend dat, dat er geen toekomst is voor Nederlandstalige Romance-schrijvers op Lit?
 
Goede Nederlandstalige verhalen hier op Lit zijn niet echt dik gezaaid. Of ik zoek niet goed genoeg. Eerlijk gezegd zoek ik vaak tussen de Engelse verhalen omdat de spoeling daar heel wat groter is. En het is ook lekker makkelijk, natuurlijk.

Toch is het jammer dat er weinig Nederlands materiaal is. Ik was niet bekend met de verhalen waarnaar je hebt gelinkt. Ze zijn beide goed geschreven.

Wat de toekomst van Nederlandse verhalen betreft: ik heb zelf ook wel eens wat geschreven. Het is altijd lastig om er even in te komen, om een goed (en dus niet te plat) scenario uit te werken. Toch maar eens kijken of ik weer wat kan verzinnen. Het lezen van de verhalen die je aanhaalde, geeft me in elk geval weer ideeën.
 
De benen van Vanessa, De borsten van Vanessa, en De billen van Vanessa. (Anaal)

Drie verhalen waarin movies_maidens_n_manmeat, geïnspireerd door een aantal fotos uit de oude doos, een ode brengt aan Vanessa, de zangeres die Nederland in de jaren tachtig het hoofd op hol bracht met hits als Up side Down. Wat ik mij vooral herinner aan Vanessa (ik was nog geen tien jaar oud in de tijd dat ze optrad, dus het meeste heb ik van ‘horen zeggen’) was haar rondborstigheid; het zal geen toeval zijn geweest, dat ze een rol kreeg in de film “De boezemvriend”. In dit drieluik wijst movies_maidens_n_manmeat ons erop dat er nog meer goede kanten aan Vanessa zitten, waaronder haar achterkant.

Het begint met de beginjaren van de zangeres, waarin de schrijver, als bodyguard, moet waken over Vanessa’s veiligheid. Na afloop van een concert staan vijf Hells Angels Vanessa op te wachten, en Johnnie, zoals de schrijver zichzelf noemt, is bescheiden genoeg om toe te geven dat het hem toch wel enige tijd kost om deze vijf bruten uit te schakelen. Vanessa wil geen inmenging met de politie, en voor haar veiligheid besluit Johnnie Vanessa mee te nemen naar zijn flat – het is duidelijk dat het gevaar nog niet geweken is. Als een echte gentleman onderdrukt hij de gevoelens die Vanessa in hem oproept… tot Vanessa daar, na een aantal dagen, zelf een einde aan maakt. Door de negatieve ervaringen zit Vanessa met een opgekropt verlangen naar ongeremde en taboedoorbrekende seks met krachtig en doortastend iemand bij wie ze zich veilig en beschermd voelt. En Johnnie, onzelfzuchtig als hij is, doet wat hij doen moet. Vanessa smeekt Johnnie om haar grenzen op te rekken, om nieuw terrein aan te boren, en zowel het begin als het eind van haar spijsverteringskanaal komen hierbij uitgebreid aan bod.

Het tweede deel speelt zich een aantal jaren later af, op het moment dat Vanessa serieus is doorgebroken en als een echte ster door het leven gaat. Deze keer is het Johnnie zelf, die in de problemen zit, en naar Vanessa’s huis komt om te schuilen. Het kost Johnnie niet veel moeite om Vanessa ertoe te bewegen een afspraak met haar verloofde, Hans Breukhoven, af te zeggen, en in plaats daarvan geeft ze zich over aan de rauwe passie die alleen Johnnie haar kan geven. Opgezweept door de hemelse geur en smaak van Johnnie’s zweet en andere lichaamsstoffen, smeekt een ontketende Vanessa Johnnie om haar voorbij de grenzen van het betamelijke te begeleiden. Vanzelfsprekend doet Johnnie alles om Vanessa te bedanken voor haar gastvrijheid, en Vanessa’s diepste verlangens sluiten daarbij haarfijn aan op Johnnie’s eigen fantasieën. Samen brengen ze het wederom tot een bevredigend einde.

In het derde deel is Vanessa op de top van haar carrière. Ze heeft hit na hit, een man waarmee ze gezien kan worden – Vanessa is de onbetwiste koningin van de Nederlandse Society. Van een koningin kan je natuurlijk niet verwachten dat ze zich zomaar tegoed doet aan haar diepste, haar donkerste en haar vunzigste verlangens; dat kost enige overredingskracht. Johnnie weet wat deze koningin nodig heeft, waar ze behoefte aan heeft, en dat haar woorden niet weerspiegelen wat ze begeert en bezielt. Nog steeds de gentleman die hij altijd al was, neemt Johnnie de taak op zich om Vanessa’s ster weer te laten stralen. Door alle poeha om haar heen, is Vanessa geremder dan ooit, en het kost Johnnie de nodige mensenkennis en doorzettingsvermogen om door al die barrières heen te breken. Diep vanbinnen heeft Vanessa inderdaad sterk de behoefte om vernederd en gedomineerd worden, en Johnnie weet als een echte ridder de poort naar haar diepste verlangens te passeren en door te dringen tot de kern van Vanessa’s wezen.

Zoals je uit mijn commentaar wellicht al wel kan opmaken, neem ik deze verhalen niet al te serieus – iets wat de schrijver vermoedelijk zelf ook niet gedaan heeft. Het zijn drie hoofdstukken waar movies_maidens_n_manmeat zijn fantasie de vrije loop heeft laten gaan. Zijn fantasie is niet ieders fantasie, maar als je ervan houdt, dan is het zeker de moeite waard.

De drie verhalen hebben een score van 3.85, 4.32 en 3.92, stemmen-aantallen van 26, 31 en 12, en meer dan 22600, 22850 en 21000 views. Verdienen ze meer? Het zijn niche-verhalen, denk ik, waarmee je over het algemeen een lagere score kan verwachten. Zeker met de score van het tweede verhaal mag de schrijver naar mijn mening tevreden zijn. In de periode van 2004 – 2006 heeft hij 26 verhalen geschreven, grotendeels onder ‘celebrities’ en allen (op de bovenstaande 3 na) zijn geschreven in het Engels. In 2014 heeft hij Mabel 01 toegevoegd; een vierde Nederlandstalig verhaal. Ik heb nog het niet gelezen. De titel doet vermoeden dat het onderdeel zou uitmaken van een serie, maar na deze bijdrage is er geen activiteit meer te zien.



Yvet (Incest/Taboe)

Cas en Yvet, broer en zus, zijn in verband met een begrafenis aan de andere kant van het land, voor het eerst sinds jaren weer eens voor langere tijd alleen met z’n tweeën. Cas is al twee jaar vrijgezel, en met Yvet’s relatie loopt het ook niet helemaal soepel. Ondanks de droevige aangelegenheid wordt het een gezellige dag, de twee blijven met hun familie hangen tot na het diner. Maar dan, op weg naar huis, slaat het noodlot toe – de koppeling van de auto begeeft het, de laatste trein is al vertrokken, en er zit niks anders op dan een kamer in een hotel te boeken. Dat er slechts een kamer vrij is, met enkel een tweepersoonsbed, maakt dan ook niet meer uit. Op het moment waarop de kleding uitgaat blijkt, dat dit geen van beiden onberoerd raakt. Cas lijkt het hier moeilijker mee te hebben dan Yvet, de gedachte aan de taboes op overspel en incest weerhouden hem om door te zetten, en uiteindelijk negeren ze hun verlangens en vallen ze onbevredigd in slaap. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en in de vroege ochtend wordt Cas wakker van Yvet die, in haar half-slaap, denkt met haar man in bed te liggen, en alles in de strijd gooit om het deze keer wel tot een bevredigend einde te brengen. Met gemengde gevoelens laat Cas het over zich heenkomen, tot het moment waarop Yvet doorkrijgt met wie ze werkelijk te doen heeft… De hele situatie brengt Yvet nog meer aan het twijfelen over haar relatie, en eenmaal thuis is de situatie zo, dat het niet moeilijk meer is om de knoop door te hakken, en een nieuwe weg in te gaan.

Normaal gesproken is Incest/Taboe een categorie die ik ontloop – het is niet iets waar ik naar op zoek ben. Als lezer van Literotica kom je er echter niet onderuit – met 244 verhalen is dit veruit het belangrijkste onderdeel van de Nederlandse Site. Yvet viel mij niet tegen, maar het zou me ook niet overhalen om meer te gaan lezen. Na het hoogtepunt, halverwege het verhaal, wordt het wat rommelig, sluipen er een aantal fouten in de verhaallijn en taalgebruik (alsof de schrijver met tegenzin het verhaal voortzette), en ook laat dit verhaal mij niet de magie van broer/zus zien. Is het daarom een slecht verhaal? Nee, zeker niet.

Yvet heeft, na 70 stemmen, een score van 4.39. Een hoger aantal stemmen zou Yvet met deze score in de top tien gebracht hebben. Al met al geen slecht resultaat, en de bijna 32500 views geven ook aan dat het verhaal de aandacht trekt. Het is het enige verhaal geschreven door Ella, en er is ook geen andere activiteit van Ella te vinden op Literotica.
 
Moeder’s Nieuwe Liefde (Incest/Taboe)

Sinds de pubertijd heeft Rob een crush op zijn moeder. Jarenlang voedden foto’s en verhalen zijn fantasieën, en andere meiden kunnen onmogelijk concurreren tegen het beeld van zijn moeder. Moeder Evelien heeft dat natuurlijk al lang door – moeders weten dat soort dingen gewoon – en vindt het wel fijn dat iemand zo’n belangstelling voor haar heeft. Bij haar man, die de goedheid zelve is, is het vuur al lang gedoofd, als het al ooit echt gebrand heeft; naast zijn werk en de kroeg is er weinig dat zijn aandacht trekt. Op Robs achttiende verjaardag, terwijl hij met vrienden beneden zijn verjaardag viert, betreedt zijn moeder zijn kamer om een boek te pakken, en het is onmogelijk dat ze alle foto’s en verhalen niet ziet die op dat moment vrij rondslingeren. Vanaf dat moment is er ook voor Rob geen twijfel meer dat zijn moeder op de hoogte is van zijn obsessie. Terwijl Rob hoopt dat ze het kunnen vergeten, hoopt zijn moeder dat ze het kunnen doorzetten – ze gaat zich steeds uitdagender kleden en gedragen, en als Rob zijn erectie niet langer verbergen kan, confronteert ze hem, vraagt hem de volgende stap te zetten. Vervolgens gaan ze ‘all the way’.

Moeder’s Nieuwe Liefde deel 2 (Incest/Taboe)

Koos, de vader van Rob en de echtgenoot van Evelien, zit in de kroeg bij te komen van wat hij net gezien heeft. Samen met John, de kroegbaas, komt hij tot de conclusie dat het ’t beste voor iedereen zal zijn, als hij het er maar bij laat – niemand wordt er beter van als hij nu een einde maakt aan zijn relatie, en zolang hij onderdak en een warme maaltijd heeft, verandert er niets voor hem. Een blik op John, gescheiden en nu ook van zijn jonge vriendin af, is genoeg om te beseffen dat het vrijgezellenleven niets voor hem is. Hij zal het kleine beetje trots dat hij nog bezat moeten wegslikken, en zich berusten in de nieuwe situatie. Thuis, komen Rob en Evelien tot eenzelfde conclusie. En terwijl Koos met gebogen hoofd het huis weer betreedt, onderzoeken Rob en Evelien de nieuwe mogelijkheden.

Een typisch moeder-en-zoon verhaal; dit is het soort verhalen waarvoor vele, vele lezers naar Literotica komen. Het volgt alle gebaande wegen, alle clichés komen aan bod, maar net zoals bij de boeket-reeks ligt de kracht van dit soort verhalen in de wetenschap dat je krijgt waar je naar vraagt. En volgens mij zit dat bij deze twee verhalen wel goed. Over aandacht valt bij deze verhalen niet te klagen, met ruim 113.500 views komt het eerste deel op de vierde plaats van meest gelezen verhalen. Een score van 3.99, met 281 stemmen, lijkt mager, maar het verhaal komt hiermee wel op plaats 26 van hoogst scorende verhalen (enkel voor verhalen met meer dan 100 stemmen). Deel 2 lijkt het wat minder te doen, met ‘slechts’ 22.700 views en 70 stemmen, maar ook dat zijn geen aantallen om je voor te schamen, en daarbij heeft het wel een veel hogere score, van 4.40.

Met zijn 45 bijdragen is Jodokus misschien wel de meest populaire schrijver van het Nederlandse Literotica. 21 van zijn verhalen staan in de top 50 meest gelezen verhalen, en 15 verhalen staan in de top 50 best gewaardeerde verhalen (6 keer in de top 10!) Met uitzondering van een verhaal in "Erotische Koppels", en een bijdrage in "Erotische poëzie", staat al zijn werk in "Incest/Taboe". Maar ook Jodokus lijkt Literotica de rug toegekeerd te hebben. Na 2007 is er niets meer van hem verschenen.


Stiekem (Secretly) (Erotische Koppels)

Een kort verhaal over een vrouw die het avontuur opzoekt. Geen verleden, geen toekomst, alleen het heden telt voor dit verhaal. Met een minimale introductie kijken we door de ogen van een vrouw die ingaat op de uitnodiging van een vriend om ’s avonds eens langs te komen. Hoewel het niet met zoveel woorden gezegd is, staat ze volledig open voor de mogelijke gevolgen. Na een korte periode van de gedachten peilen en de grenzen aftasten, is duidelijk dat beiden hier dezelfde verwachtingen over hebben. De seks is kortdurend maar opwindend, en dan is het weer tijd om het gewone leven op te pakken.

Kort maar krachtig. Ik denk dat dit verhaal heel goed weergeeft waar het bij een avontuurtje om draait – in een korte periode aan je trekken komen, en er daarna niet te veel over denken. “Geen spijt hebben, dat heb ik ook niet” vat dit heel mooi samen. Ondanks dat het verhaal alleen om seks draait (en ondanks uitroepen als ”AAAAAAAAAHHHHHHHHOOOOOOOOOOHHHHHHHHHHH”, waar ik over het algemeen geen fan van ben), vond ik het verhaal zeker niet plat. Eigenlijk vond ik het wel lief geschreven – niet verwacht dat ik dit type verhaal zo zou kunnen waarderen. Het verhaal gaat richting de 28.000 views, het heeft (slechts) 40 stemmen, en een score van 3.92. Misschien dat anderen er meer van verwacht hadden; ik vond het een aangenaam vluggertje.

Na "Incest/Taboe" heeft "Erotische Koppels" de meeste Nederlandse verhalen (107). Op de Engelstalige site is dit een verzamelbak voor erotische verhalen die niet direct onder een bepaald thema vallen. Het kan gaan om overspel, maar net zo goed om twee mensen die gewoon een goede tijd met elkaar doorbrengen.

Marylin heeft vier verhalen op Literotica, twee in "Erotische Koppels", één in "Exhibitionist & Voyeur", en één in "Speelgoed & Masturbatie". Allen zijn in 2001 geschreven, en daarna bleef het stil.


Pech (Erotische Koppels)

In dit verhaal denkt een vrouw, Renée, voldaan terug op de gewaagde actie die ze eerder die dag heeft uitgevoerd. Na een dag lang zonnen op het strand, begeeft, op weg naar huis, de auto het. Een stille landweg, geen telefoon, en natuurlijk begint het ook nog eens te regenen. Gelukkig stopt er een auto, en na enige aarzeling stapt Renée in, en neemt ze de uitnodiging aan om zich naar huis te laten brengen. Al snel voelt ze zich volledig op haar gemak. Noch Renée, noch de bestuurder, heeft behoefte aan conversatie, en na enige tijd zakt Renée weg in de loomheid van eerder die dag. Met een prettig uitzicht op een niet-onaangename man, valt ze weldra in slaap. Als ze wakker wordt, voelt ze zich enigszins verhit, en de ventilatoren moeten uitkomst brengen. De luchtstroom over haar lichaam windt haar echter alleen maar meer op. Haar lichaamshouding, haar bewegingen, en uiteindelijk ook haar kreunen, verraad haar toestand aan de bestuurder, en ook hij blijft niet onberoerd. Renée is inmiddels behoorlijk opgewonden, en na het zien van zijn erectie, brengt ze de hand van de bestuurder onder haar jurkje. De bestuurder zet hierop de auto aan de kant, en in de stromende regen komt het tot een hoogtepunt.

Ook hier weer een redelijk kort verhaal (iets langer dan Stiekem), maar nu over een avontuurtje met een onbekende. Het broeierige, het zwoele gevoel dat de hele dag al aanwezig was, staat centraal in dit verhaal, samen met de manier waarop dit uiteindelijk naar buiten komt. Alles is gefocust op Renée – de bestuurder blijft anoniem; een willekeurig iemand die slechts een minieme bijrol speelt in dit verhaal. Ook dit verhaal heeft niet veel om het lijf, maar is prettig om te lezen. Met bijna 35.500 views, 188 stemmen en een score van 3.93 weet dit verhaal plaats 29 van de top 50 best gewaardeerde verhalen te veroveren.

Make_My_day komt in totaal 7 keer voor in de top 50 best gewaardeerde verhalen, en ze neemt 5 plaatsen in de top 50 Meest gelezen verhalen in. In totaal heeft deze schrijfster 12 verhalen (waarvan elf in "Erotische Koppels") en 5 "Non-Erotic Poetry" (in het Engels). 11 Nederlandstalige verhalen, en haar gedichten, zijn tussen 2001 en 2002 verschenen; in 2012 verscheen het Engelstalige For D. in "Erotic Couplings". Ook op diverse forums is ze redelijk actief geweest, maar na ‘For D.’ heeft ze niets meer van zich laten horen.
 
Last edited:
Hete Tante (Incest/Taboe)

Als Dirk door zijn tante Kathleen gevraagd wordt om een dringende klus te doen, wordt hij door de zenuwen bevangen. Een week ervoor had hij, op de bruiloft van een ander familielid, nogal intiem met haar gedanst. En hoewel ook Kathleen het behoorlijk naar haar zin leek te hebben, had ze op een gegeven moment toch aangegeven dat hij te ver ging. Vanaf dat moment had Dirk haar gemeden. Maar nu had tante Kathleen gevraagd of hij langs kon komen, en Dirk’s vermoeden was, dat de gebeurtenissen op de bruiloft zeker aan bod zouden komen. En dat was ook zo. Het bleek dat Dirk de boodschap van Kathleen verkeerd begrepen had, en nu wilde ze kijken of ze de draad weer konden oppakken. Zowel Dirk als Kathleen waren eigenlijk al jaren gek op elkaar, en de draad is gauw weer gevonden. Al snel blijkt dat ze elkaar behoorlijk goed aanvoelen en aanvullen, waar het gaat om verlangens en behoefden. En hoewel ze allebei het liefst de exclusieve rechten op de ander hebben, is Kathleen genereus genoeg om voor een keer een uitzondering te maken als Dirk zijn eindexamen heeft gehaald. Ze nodigt dan de buurvrouw uit om Dirk eens goed in de watten te leggen, en pikt zelf ook een graantje mee.

Een verhaal dat wat langer is dan gemiddeld (voor zover ik er zicht op heb), en dat vol staat met het vervullen van seksuele fantasieën. Het is best goed geschreven, en ondanks de lengte wordt het nooit saai. De score van 4.58, na 130 stemmen laat zien dat anderen het ook de moeite waard vonden. Het heeft de vijfde plaats in de lijst van hoogst scorende verhalen, en de achtste plaats van meest gelezen verhalen (bijna 94.000 keer geopend).

Lefreak heeft 36 bijdragen in diverse categorieën op zijn naam staan, die allen zijn geschreven tussen 2007 en 2014. Een groot aantal van zijn verhalen maakt deel uit van langere series. Over het algemeen worden de verhalen redelijk goed beoordeeld, en Lefreak staat twee keer in de top van meest gelezen, en drie keer in de top van best gewaardeerde verhalen. Na 2014 is er niets meer van hem verschenen.


Nadine: Een bezoekje in de badkamer (Incest/Taboe)

Als Jan zich nietsvermoedend staat af te drogen, komt opeens zijn nichtje Nadine de badkamer binnenlopen. Jan’s vrouw, die boodschappen ging doen, heeft haar binnengelaten zodat Nadine zelf een DVD kan halen. Ondanks de ongemakkelijke situatie doet Jan geen moeite om zijn naaktheid te bedekken, en rent Nadine niet weg. In plaats daarvan neemt Nadine na een korte aarzeling het initiatief en kust haar oom op een manier die niets te raden overlaat. Zodra beiden weten waar ze aan toe zijn, gaat het al gauw verder dan die ene kus.

Een vluggertje tussen oom en nicht, gezien door de ogen van ‘Oom Jan’ die bepaald geen moeite heeft met de gedachte om seks te hebben met zijn tiener-nicht. Nicht Nadine weet ook heel goed wat ze wil. Een kort verhaal, een beschrijving van minder dan 30 minuten, waarin de behoeften van beiden volledig aan bod komen. Het verhaal is bijna 32.500 keer gelezen. Het aantal stemmen is, met 61, onvoldoende om een top-notering te krijgen—met een score van 4.28 zou het daar wel voor in aanmerking komen.

Will Wanton 69 ging eerder door het Lit-leven onder de naam Will Wanton, waarmee hij in 2001 en 2002 zeven verhalen heeft geschreven, waarvan één Fetish verhaal in het Nederlands. Als Will Wanton 69 heeft hij tussen 2004 en 2011 nog eens zeven Nederlandstalige en drie Engelstalige verhalen op de site gezet, waarvan de meesten in Incest/Taboe zijn beland. Het wordt een cliché, maar ook Will Wanton, al dan niet 69 (leeftijd? … :) ) lijkt niet meer actief te zijn.


Sterre gaat Nova (Incest/Taboe)

Een meisje, Sterre, snuffelt ongevraagd rond op de kamer van haar broer om wat van zijn vieze boekjes te lenen. Als ze eindelijk gevonden heeft wat ze zocht, wordt ze al snel afgeleid, en terwijl ze verhit door de tijdschriften heen bladert, komt haar broer Jacob binnen. Met lichte druk krijgt Jacob Sterre zo ver dat ze zich voor zijn ogen bevredigd, maar ze heeft dan wel als voorwaarde dat hij zich dan ook tegelijkertijd aftrekt. Sterre’s gene verandert al gauw in geilheid, en het duurt niet lang tot ze haar broer zelfs vraagt om haar te helpen om tot een hoogtepunt te komen. Daarna wordt Jacob op gepaste wijze beloond voor de moeite.

Weer een kort verhaal, waarin deze keer niet de aandacht wordt gevestigd op een al jarenlang broeiend verlangen; in plaats daarvan is het de opwinding die de boventoon voert. Het heeft bijna 35.000 views, en met een score van 4.35 na 127 stemmen staat het op plaats 13 in de top van best gewaardeerde verhalen.

Black Tulip heeft tussen 2003 en 2008 35 verhalen geschreven die, op twee na, allen in het Engels zijn verschenen. Ze is ook een aantal jaar redelijk actief geweest op de verschillende forums, maar de laatste activiteit lijkt in 2010 geweest te zijn.


Wat Doen We Met Oma? Deel 1 (Incest/Taboe)

Na het behalen van zijn schooldiploma gaat Danny deze zomervakantie met zijn vrienden op pad. Daarom zit het er financieel niet in om ook met zijn ouders op vakantie te gaan. Even denkt Danny het rijk alleen te hebben als zijn ouders weg gaan, maar zijn ouders hebben er bij oma, die een verdieping hoger woont, op aangedrongen om een oogje in het zeil te houden. Als Danny, volgens afspraak, bij oma langs gaat, treft hij haar aan in de badkamer… gepast gekleed voor een badkamer. Danny is ook maar een man, en zijn lichaam doet precies dat wat een jongemannenlichaam hoort te doen bij een naakte vrouw. En dat streelt dan weer de ego van oma—gaat ze niet voor niks twee keer per week naar de sportschool. ‘Oma’, die zich nu ‘Lies’ laat noemen, nodigt Danny uit om ook in bad te stappen. [De zin ‘Zacht zei ze: "Ga je gang, doe ermee wat je wilt, ik weet heus wel wanneer een man me wil hebben, dus doe je best en verwen je oma."’ zal me de rest van mijn leven bijblijven]. Dat liet Danny zich geen tweede keer zeggen, en de rest laat zich raden…

Na enige aarzeling heb ik besloten om ook dit verhaal maar te behandelen. Ik zoek graag mijn grenzen op… Ik vraag me af of dit een verhaal is waarbij de schrijver zijn grenzen opgezocht heeft, en hiermee de uitdaging heeft aangenomen om iets met het thema 'oma en kleinzoon' te doen. Kennelijk was na deel 1 de inspiratie op. Ik hoop dat het verhaal niet al te serieus bedoeld is; in dat geval voldoet het prima. Denk ik. Ik had het niet verwacht, maar de ruim 29.000 views laten zien dat er best belangstelling is voor dit genre. Na 74 stemmen heeft het verhaal een score van 3.92.

DarkBee heeft 49 bijdragen—42 verhalen in verschillende genres die, op een na, allen in het Nederlands geschreven zijn, en 7 gedichten waarvan 2 Engels en 5 Nederlands. Met Mamma de Slet Deel 01 staat hij op plaats 35 van de meest gelezen verhalen. Als schrijver was hij actief tussen 2006 en 2008, maar op dit moment hij is nog steeds op verschillende forums actief. Mocht je dit lezen, laat weer eens wat van je horen op Dutch Literotica. Heb je bijvoorbeeld nog plannen om binnenkort weer eens iets te schrijven?


Fijne Verjaardag (BDSM)

Even omschakelen! Voor de verjaardag van haar vriend heeft de schrijfster in dit verhaal een aantal cadeautjes meegebracht. Hij lijkt niet al te enthousiast als het duidelijk wordt dat ze een lingerie-setje voor hem heeft meegebracht, maar als hij dreigt tegen te spartelen, wijst ze hem er fijntjes op dat hij er anders geen moeite mee heeft om stiekem haar lingerie te nemen. En dit is in ieder geval zijn maat. Zodra hij het aanheeft, is het even wennen, maar het heeft toch wel wat. Dan is het tijd voor het tweede cadeautje; een ‘Double Sided Strap On’. Die stond ook al niet hoog op zijn verlanglijstje. Aanvankelijk lijkt het haar meer plezier te geven dan hem, maar uiteindelijk is er ook voor hem een happy end in dit verhaal.

Ik was er aan toe om even iets anders te lezen dan Incest/Taboe, en ‘Fijne Verjaardag’ is inderdaad iets heel anders. Niet wat ik verwacht had, maar dan had ik de omschrijving maar beter moeten lezen. Ik kan me voorstellen dat dit niet bij iedereen in de smaak valt, maar ik heb wel de indruk dat het erg goed geschreven is. Aanvankelijk had ik sterk mijn bedenkingen over de gevoelens tussen de twee—een gevoel van ‘waar ben ik nou weer in beland’—maar op een gegeven moment kreeg ik, hoop ik, door hoe de verhoudingen tussen de twee verdeeld zijn, en blijkt er toch sprake te zijn van een zeer geslaagde verjaardags-verrassing. Ruim 30 000 views is, naar mijn verwachting, hoog voor BDSM (maar ik ben er nog niet helemaal uit wat de populaire genres zijn bij het Nederlandse publiek), maar zeker verdiend. Een score van 4.03, na 64 stemmen, geeft ook aan dat dit gewaagde verhaal door een groot aantal lezers wel gewaardeerd is. Ik vind het wel opvallend dat niet meer mensen gestemd hebben.

cheerleader_of_doom heeft vier verhalen op Lit, waarvan dit het enige Nederlandstalige verhaal is. Drie zijn er in 2005 geschreven, en de vierde in 2010. Ze is verder niet actief op de forums.


Erkenning van de Feiten (BDSM)

Met Erkenning van de Feiten doen we er nog een schepje bovenop. De schrijver heeft al langere tijd de fantasie om zich te onderwerpen aan zijn droomvrouw, zijn collega Shafrana. Hij heeft zelfs anoniem een verhaal daarover geschreven en online gezet, dat met gemengde reacties ontvangen is. Op een gegeven moment krijgt hij een berichtje met instructies om op maandagochtend bij het koffiezetapparaat te staan. Hoewel hij de kans klein acht dat het werkelijk Shafrana is die op zijn verhaal reageert, besluit hij toch maar te doen wat hem gevraagd wordt. Het blijkt inderdaad Shafrana te zijn, en ze is zeer gemotiveerd om te voldoen aan zijn wens om hem te kleineren en te domineren. Misschien wel meer dan hem lief is.

En dit weer een stapje verder. Waar ik het eerste BDSM verhaal nog kon waarderen, daar gaat dit verhaal eigenlijk voorbij mijn grenzen. Maar ik weet dat anderen daar heel anders over denken. Ik denk dat het technisch goed in elkaar zit, en als je er van houdt, dan denk ik dat de onderwerping en vernederingen in dit verhaal goed en aantrekkelijk beschreven zijn. In mijn zoektocht naar verhalen heb ik ondertussen een aantal verhalen (half) gelezen waarvan ik besloten heb om ze hier niet te beschrijven, maar dit verhaal vond ik te goed om aan de kant te schuiven. Toch durf ik er geen oordeel over te geven—kijk zelf, als je van dit genre houdt. De score van 3.5, na 48 stemmen geeft ook wel aan dat het niet iedereen z’n ding is. Toch loopt het aantal views al richting de 21.000.

Dit is het enige verhaal dat ingediend is door ‘Vanafde’, en na twee posts op het Nederlandse forum is ook daar niets meer van hem vernomen.


Ik ga langzaam richting de de wat recentere verhalen. Mocht je zelf wat geschreven hebben en er moeite mee hebben dat ik het hier mogelijk ga beschrijven, laat het dan even weten (bijvoorbeeld via een PM.) Ik heb er helemaal geen moeite mee als je eerst zelf wilt lezen voordat ik het hier plaats. Er zijn ook een aantal verhalen die ik niet wil behandelen, omdat ik me niet kan vinden in de inhoud of de kwaliteit.
 
Last edited:
Mijn broer, mijn verhaal. (Deel 1) (Incest/Taboe)

Een verhaal waarin de hoofdpersoon beschrijft hoe ze haar broer Bram wat meer zelfvertrouwen probeerde te geven, en waarbij tegelijkertijd haar eigen ongewone seksuele fantasieën aan bod komen. De hoofdpersoon heeft altijd al een zorgzame rol gespeeld voor haar broer—zo ruimde ze, deels uit plaatsvervangende schaamte, de rotzooi achter zijn rug op zoals de vieze zakdoeken die op een gegeven moment bij zijn bed kwamen te liggen, maar ook zocht ze uit waar de vookeuren op sexueel gebied bij hem lagen; met een beetje fantasie zou zij zelf kunnen voldoen aan haar broer’s voorkeursplaatje, maar dat zou natuurlijk te ver gaan. Nadat zijn relatie uitging begon ze zich nog meer zorgen over haar broertje te maken; hij was altijd al wat zwakker en onzeker geweest, en een ongemakkelijke breuk leek dit erger te maken. Te gelijkertijd worstelt ze met haar eigen fantasieën die zich vooral focussen op de penis in slappe toestand—het vertroetelen van het slappe, zachte slurfje zonder de opgewonden hardheid—harde palen kunnen haar niet beroeren. Ze kan haar vriend niet uitleggen wat haar fascinatie inhoudt, waardoor haar seksleven schommelt tussen hem met de hand bevredigen, genieten van zijn ontlading en daarna het spelen met het leeggelopen restant en hem daarbij enigszins onbevredigd te laten, en ingeven in zijn fantasieën, harde, ruige seks met alle facetten die haar een ongemakkelijk gevoel of zelfs pijn geven. Onder het mom van een massage wordt Bram uitgenodigd om eens langs te komen, waarbij het haar doel is om te kijken of ze verder dan een massage kunnen gaan. Wat volgt is een zeer uitgebreid verslag van de gevoelens die beiden hebben, de schaamtes en onzekerheden, waarbij meer en meer naar voren komt dat hun verlangens en behoeften uitstekend op elkaar aansluiten, en…

Eindelijk een verhaal waarin het thema incest een duidelijke en relevante rol speelt. Er wordt op een geloofwaardige manier ingegaan op wat eraan vooraf ging, waar de drang vandaan kwam, en welke gevoelens dit taboe oproepen. Zelf vond ik het verhaal langdradig, maar dat is een kwestie van smaak; ik vond het ver uitsteken boven een groot aantal andere I/T verhalen dat ik in de tussentijd gelezen heb, en waarvoor ik vaak niet de behoefte voel om ze hier te behandelen. Er staat ‘(Deel 1)’ in de titel, maar er is nooit een vervolg gekomen. Het verhaal is ruim 60.000 keer geopend (plaats 21 in de lijst ‘Meest Gelezen’), maar heeft slechts 35 stemmen en een score van 4.11. De titel spreekt dus wel aan, maar misschien dat de lengte afschrikt, of misschien dat het langzame tempo en de vele conversaties en gedachte-beschrijvingen ervoor gezorgd hebben dat lang niet iedereen de laatste pagina gehaald heeft om te kunnen stemmen. Ik vraag me af of dat de reden is waarom het beloofde vervolg uitbleef.

Kailibi heeft tussen 2007 en 2009 drie verhalen in verschillende categorieën op Literotica gezet, maar verder is hier niks van haar te vinden. Ze heeft/had een account op Bloggen.be, waar volgens mij ook weinig activiteit te vinden is, en “Mijn broer, mijn verhaal” staat, opgesplitst in twee delen, op een andere website. Als ik tijd over heb, ga ik zeker haar andere verhalen op Literotica lezen.


Jeanie: Een naief meisje 01 (Romans en Novellas)

Een lang verhaal (13 delen + proloog) waarin Jan de Wit, een harteloze zakenman, uitleg geeft hoe hij zijn vrouwelijke personeel misbruikt, en wat zijn methodes zijn om hen zo ver te krijgen. Ik heb de eerste twee delen gelezen, waarin zijn uitzonderlijke uithoudingsvermogen en korte hersteltijd, zijn geweldige techniek en uitmuntende apparaat waarmee hij elke vrouw een onvergetelijke en ongeëvenaarde tijd bezorgt en vervolgens aan zich bindt, uitgebreid aan bod komen. Met zijn harteloze, gewelddadige en zelfzuchtige seks, zijn uithoudingsvermogen, zijn techniek en zijn fysiek, geeft Jan de vrouwen datgene waarvan ze, zei het knarsetandend, moeten toegeven dat ze het niet bij hun eigen partner kunnen krijgen. Met slechts een klein beetje moeite lukt het hem om zelfs de onschuldige, trouwe, preutse en onervaren Jeanie te onderwerpen.

De uitleg in de proloog, waarin aangegeven wordt dat het verhaal deels bedoeld is als waarschuwing voor ‘Loverboys’, komt op mij over als een erg goedkoop excuus om zo’n verhaal te schrijven (net zoals het voor mij het becommentariëren van verhalen een goedkoop excuus is om alles te lezen wat er op het Nederlandse deel van Literotica te vinden is?) Hoewel de stijl niet aan mij besteed is, kan ik me toch voorstellen dat deze verhalen een groot aantal lezers aanspreekt. Het verwondert mij daarom te zien dat het eerste deel bijvoorbeeld ‘slechts’ ruim 10.000 keer gelezen is, dat er maar zeven keer gestemd is, en dat de score op 3.86 uitkomt—ik had meer verwacht. Zou het komen door de lengte van het verhaal, of spreekt de categorie Romans en Novellas minder aan? Het laatste deel, Deel 13, heeft met ruim 8.000 views en 11 stemmen een bijzonder mooie score van 4.73.

schilder52 heeft, naast deze serie, tussen 2005 en 2008 ook nog twee verhalen in ‘Interraciaal’, en drie verhalen in ‘Eerste Keer’ geschreven. Na 2008 is er op Lit niets meer van hem verschenen.


Katja, SM-Secretaresse Ch. 01 (BDSM)

Een verhaal in 11 erg korte delen, waarin Katja ondervindt waarom elke donderdag-avond geblokkeerd moet blijven en wat de notatie "SM" voor die reservering inhoudt. Katja is er trots op secretaresse te zijn van een van de managers van een bedrijf, en schept er behagen in hem zo goed mogelijk te dienen en te plezieren door zich zo sexy-mogelijk te kleden; het schept een behagen, maar ook opwinding. Als Katja op een donderdag aan het eind van de dag bij haar baas naar binnen geroepen wordt, en op zijn bureau een set handboeien en twee zwepen ziet liggen, is haar eerste opwelling dat ze weg moet blijven. Nog steeds onwetend wat SM inhoudt, voelt ze toch wel aan dat er meer van haar gevraagd gaat worden dan er enkel mooi uit te zien. Nerveus, angstig, maar ook trots dat haar baas haar hierin wil betrekken, en hunkerend naar zijn aandacht en aanrakingen, laat ze hem begaan, en zo valt Katja razendsnel in een spiraal van pijn, vernedering, en genot.

Ik vermoed dat dit verhaal geschreven is op een manier die over het algemeen als een ‘standaard BDSM verhaal’ wordt gezien; een mooie, aantrekkelijke en gehoorzame vrouw die zich enigszins angstig en nerveus onderwerpt aan de eisen en commando’s van haar keiharde meester. Naar mijn mening gaat alles te snel in dit verhaal. Op één avond verandert Katja van een sexy maar naïeve vrouw in een gewillige slaaf die zonder problemen pijn.lijke en bloederige geselingen, publieke vernedering, en fysieke en mentale seksuele beproevingen doorstaat. De scores, variërend van een 2.75 voor deel 1 (55 stemmen, bijna 32.000 views) tot een maximum van 4.0, suggereren dat anderen ook moeite hebben met deze serie. Toch is ook het laatste deel nog ruim 20.000 keer bekeken.

Naast deze 13-delige serie heeft gebieder nog een bijdrage in Erotische poëzie, onder de naam “Three haiku's”, maar na een korte periode van bijdrages, van augustus tot oktober 2006, lijkt gebieder vervolgens verdwenen te zijn.
 
Last edited:
Mijn vriendin en haar broer (Incest/Taboe)

Zo nu en dan is het net werk om me door de verhalen heen te worstelen op zoek naar iets dat me bevalt, maar er zijn toch ook voldoende verhalen die het de moeite waard maken. Dit verhaal zou ik nooit gelezen hebben, als ik me niet voorgenomen had om van iedere Lit-schrijver in ieder geval iets te proberen. Dit verhaal gaat over Sofie, een jonge meid, die opeens meer dan gemiddelde aandacht krijgt voor Daan, de broer van haar vriendin Iris. De interesse is wederzijds, en als Sofie bij Iris blijft logeren, gaat haar aandacht alleen uit naar Daan. ’s Nachts sluipt ze zijn kamer binnen, en van het een komt het ander. Dit alles tot grote ergernis van Iris die alles met lede ogen aanziet, en haar eigen kansen met Sofie ziet verdwijnen; Iris voelt zich al langere tijd aangetrokken tot Sofie, maar heeft dat tot dan toe proberen te verbergen uit angst hun vriendschap te vergooien. Maar nu alle aandacht opeens naar Daan uitgaat, besluit Iris om uit de kast te komen. Sofie, hoewel verrast, ziet dit als een buitenkans en bekent: Ik val in het algemeen meer op jongens, maar ik heb het altijd al een keer met een meid willen proberen.” En dat valt niet tegen… Tot Daan binnenkomt. Daan is hevig teleurgesteld om te zien dat Sofie al na een avond met een ander het bed is ingedoken; met zijn eigen zus nog wel. Sofie, voor wie Iris een experiment was, kiest zonder te twijfelen voor Daan, en hoe goed het ook voelde, wat met Iris gebeurde blijft een eenmalige ervaring. Tot Iris weer wat moet opbiechten. Het had haar namelijk niet onberoerd gelaten om haar beste vriendin met haar broer bezig te zien; niet alleen het beeld van Sofie, maar ook het lichaam Daan wond haar bijzonder op. Zo lijkt het dat iedereen er bij gebaat is bij een trio; alleen Daan moet nog instemmen...

Ik vond het verhaal de moeite waard, en ben het dan ook niet eens met het commentaar dat het “Zo ongeloofwaardig dat het niet eens opwindend is.” Ten eerste zijn volgens mij, zeker bij I/T, geloofwaardigheid en opwindend zijn totaal niet aan elkaar gerelateerd, en hoewel alles in dit verhaal wel heel snel ging (minder dan 2 Lit-pagina’s), lijkt het mij, in een ruimdenkende familie, niet geheel ongeloofwaardig. Zeker niet meer dan sommige andere verhalen waarbij we bezworen worden dat het allemaal 'echt is gebeurt'. De score van 4.19, na 26 stemmen, is gemiddeld, en het aantal reads van ruim 14.000 is ook niet slecht, maar bevestigd wel weer dat lang niet iedereen dezelfde mening heeft als ik.

Dit is het tweede en laatste verhaal van Appelflap, die 3.5 maanden voor dit verhaal uitkwam een ander verhaal voor Erotische Koppels had geschreven (29 september 08). Verder is er niets van Appelflap verschenen, ook niet op de forums.


Schoonmoederke (Incest/Taboe)

De ‘Ik-persoon’ in dit verhaal vertelt hoe het zover gekomen is dat hij zowel met zijn vrouw Kim als met zijn schoonmoeder Rita het bed deelt, zonder dat zijn vrouw van dat laatste op de hoogte is. De hoofdpersoon en zijn vrouw wonen in bij de moeder van Kim. Beiden hebben een baan met wisselende werktijden waardoor er af en toe weinig overlap is, terwijl Rita, de (schoon)moeder, een alleenstaande weduwe is die leeft van haar weduwenpensioen. Als de hoofdpersoon en zijn schoonmoeder weer eens alleen thuis zijn, trekt, Rita de stoute schoenen aan: “Eigenlijk zei ze, zouden we mekaar kunnen helpen; het is niet normaal dat jij zo weinig aan je vrouw hebt en ik ben te jong om alleen te blijven.” (punctuatie is niet optimaal…) Rita is niet onaantrekkelijk, en wijn, de atmosfeer, en de juiste aanpak van Rita zorgen ervoor dat ze samen in bed belanden. En het blijft niet bij een eenmalige ervaring.

Een geloofwaardig verhaal; een mening die door de twee commentaren onderstreept wordt. Is het opwindend? Ik ben niet degene om daar een oordeel over te geven. Het verhaal is ruim 10.000 keer gelezen en heeft na 28 stemmen een score van 4.29.

Het is het enige verhaal van pauleke2009, waarvan verder geen andere activiteiten op Lit staan.


1001 nacht Deel 1: Tanja, Deel 2: Kim, Deel 3: Renée en Deel 4: Diana (Erotische Koppels)

Vier korte verhalen van vier meiden die samen gaan kamperen, en elkaar ’s avonds bij het kampvuur spannende verhalen vertellen. De anderen moeten vervolgens raden of het echt gebeurd is of niet. Tanja begint, en vertelt hoe ze aan het eind van haar stage haar stagebegeleider het hoofd op hol bracht, en ze beschrijft vervolgens in detail hoe ze op het bureau in zijn kantoor genomen is. Vervolgens vertelt Kim over een oudere man die ze altijd tegenkomt in het café bij haar huis; ze kennen elkaar niet, maar groeten elkaar en wisselen af en toe een blik. Op een dag volgde hij haar naar haar huis, zij hield de deur voor hem open, en hij wist vervolgens precies wat ze wilde. Alles was zonder woorden gegaan; alleen bij zijn vertrek zij hij ‘Bedankt’. Renée is de volgende; zij vertelt hoe ze, omringt door vier bevriende mannen in midden in een café seks had met een van hen. Diana vertelt niks. In plaats daarvan neemt ze haar vriendinnen de volgende dag mee naar haar huis, waar ze ervoor zorgt dat ze allemaal aan hun trekken komen.

Een leuk, afwisselend en verrassend verhaal, al is naar mijn smaak het taalgebruik hier en daar te lyrisch en poëtisch. Het eerste verhaal is meer dan 62.000 keer bekeken (plaats 18 van meest gelezen verhalen), en de andere delen ieder (bijna) 30.000 keer of meer. Naar mijn mening zijn de scores, variërend van 3.33 tot 3.81, te laag; misschien komt dat omdat de verhalen erg kort zijn, of toch door het taalgebruik.

Pas nadat ik dit geschreven had, besefte ik dat ik al eerder iets van Make_My_Day beschreven had (zie post 5). Omdat ik de verhalen toch uniek genoeg vind, breek ik nu al met mijn eigen principes door dit toch met jullie te delen. Maar ik voel me nu wel verplicht om nog een extra verhaal door te nemen.


De Verzekeringsagente (Erotische Koppels)

Een man krijgt bezoek van een verzekeringsagente, Trees, die komt kijken of een lening van hem met de hypotheek gecombineerd kan worden. Helaas kan ze op financieel gebied niets voor hem betekenen, maar op een andere manier kan ze hem daarentegen wel van dienst zijn. Wat volgt is een verslag dat laat zien dat Trees als verzekeringsagente graag bij de mensen thuis komt, en in rap tempo volgen verschillende standen en handelingen elkaar op.

Een typische stroker, waarin we snel tot de kern van het verhaal komen. Kennelijk heeft billmccoy de juiste toon gevonden, want na ruim 20.000 views is dit met 55 stemmen en een score van 4.40 een van de hoger gewaardeerde verhalen.

In 2001 heeft billmccoy vijf verhalen in Erotische Koppels en een verhaal in Groep Seks geplaatst. En ook van Billmccoy is daarna niets meer vernomen.
 
Nouja

Nouja, leer ik hier ook nog wat over de Nederlandse popgeschiedenis met Vanessa, altijd mooi! Maar Nederlandse verhalen ben ik, tot ik op het forum keek, niet ook nog niet tegengekomen nee! Leuk dit! Sci fi en non consent zijn de verhalen die ik nu wat vaker lees, maar ligt ook echt van mijn geile bui af!
 
Last edited:
Erotische Fairytale (Sci-Fi & Fantasie)

Leuk, knap geschreven verhaal over een Satyr die naar de Mensenwereld gaat op zoek naar een nieuwe ervaring. Zeker voor deze categorie is één Lit-pagina een kort verhaal, maar toch is het de schrijver gelukt om een mooie sfeer te creëren. De stijl is wollig, warm, gedetailleerd, maar door slim gebruik van bepaalde clichés, nooit te overdadig en langdradig. Ik zeg ‘clichés’, maar het verhaal heeft toch een heel eigen ‘achtergrond’. Eén pagina was voldoende om een afgerond verhaal te vertellen.

Ik ben enthousiast, en de drie commentaren delen dat gevoel. De score van 4.00, na 11 stemmen, vind ik dan ook aan de lage kant. Het aantal views is bijna 6.000, wat maar weer bevestigt dat Sci-Fi een van de minder populaire categorieën is.

Het is een van de 23 verhalen die Minds_Eye sinds 2007 geplaatst heeft. Het laatste verhaal is van drie jaar terug, en op één na is alles in het Nederlands geschreven. Het Bijzondere Overspel staat bovenaan in de lijst van best gewaardeerde Lesbische verhalen. Verder lijkt Minds_eye niet actief te zijn op Literotica.


Mijn Eerste Keer (Homo Man)

Een wat oudere man trekt, als zijn vrouw een paar dagen weg is, eindelijk de stoute schoenen aan. Hij besluit een homo-café te bezoeken op zoek naar een date om hem kennis te laten maken met een andere kant van het leven. Het duurt niet al te lang voordat er iemand op hem afkomt, en het klikt meteen. Ze spreken af, en niet veel later is hij bij het huis van die ander. De man neemt uitgebreid de tijd om hem gerust te stellen, zijn lichaam gereed te maken, en dan, na het onoverkomelijke moment van pijn, is het zo ver. “Eindelijk was er gebeurd waar ik al jaren naar had verlangt een heerlijke grote pik diep in mij.” Wat volgt zijn verscheidene seks-beschrijvingen die, over twee avonden verspreid, elkaar in snel tempo opvolgen, met daarbij onder anderen het aantrekken van dameskleding, en uiteindelijk de mededeling dat ze elkaar vanaf die tijd minimaal een keer per week zien.

Aan de ene kant probeert dit verhaal aandacht te geven aan het geruststellen, complimentjes, etc. etc., aan de andere kant denk ik dat het toch wel erg snel gaat, allemaal. Mijn persoonlijke ervaring gaat niet veel verder dan een avontuurlijke vinger, maar na deze beschrijving: “Die pik van hem was zeker een 30 cm lang en een 6 cm dik en over de afmetingen van zijn eikel heb ik het maar niet.” vraag ik me af of het realistisch is dat deze gelijk de eerste keer meerdere malen plezier kan geven. In een erg korte tijd komt er wel heel veel op hem af. Maar zoals gezegd, ik ben hier niet de expert. Het verhaal heeft meer dan 26.000 views, en na 72 stemmen komt het uit op een score van 4.04. Het is het eerste en enige verhaal van Plezier, en ook verder is hij niet actief op Literotica.


Ingezonden Verhaal: Een Reactie (Groep Seks)

Bob, een Shiatsu masseur, krijgt een positieve reactie op een verhaal dat hij eerder op Literotica gezet heeft. Daarbij komet het verzoek voor een massage op het naturistische eiland van het Sloterparkbad in Amsterdam, om het verhaal nu eens met een mannelijke klant te beleven. Voor Alex, de klant, zou het de eerste homo-ervaring zijn; de masseur, Bob, heeft al wel meer ervaringen met erotische massages met mannen, en alles in deze uitnodiging spreekt hem aan. Ze spreken dus verder af, ontmoeten elkaar op het strand, Alex draait er niet omheen, en al snel begint Bob met de massage die beiden al snel in een opgewonden staat brengt. Dan neemt Alex onverwacht het initiatief, waardoor Bob volledig van zijn stuk gebracht wordt.

Een onverwacht verhaal dat volgens mij in de verkeerde categorie terechtgekomen is. Misschien dat per ongeluk de categorie onder Homo Man, Groep Seks, is aangeklikt. Het verhaal is onderhoudend, geeft een goed inzicht in de hoofdpersoon, en is aantrekkelijk geschreven. Het einde was vrij onverwacht en, naar mijn mening, onbevredigend. Een verklaring kan zijn, dat het hier gaat om een waar gebeurt verhaal, en dan verlopen dingen nou eenmaal niet altijd als in een sprookje. Het zou ook kunnen dat het einde te maken heeft met het verhaal waar het allemaal mee begon, Massage voor Marylin, maar dat heb ik (nog) niet gelezen. Dit verhaal heeft ruim 20.000 views en na 11 stemmen staat het op een score van 3.82.

Het is het tweede en laatste verhaal van shiatsulover en verder is er geen activiteit bekend.


De Dienstmeid Deel 01, Deel 02 en Deel 03. (Transsexuelen en Travestieten)

Drie hele korte delen waarin verteld wordt hoe de mannelijke hoofdpersoon als dienstmeisje in dienst komt van een rijk echtpaar. Begonnen als onderhoudsman van het zwembad en oppas voor het huis, wordt hij op een gegeven moment betrapt als hij de in de kleding van mevrouw met hun seksspeeltjes aan het experimenteren is. In plaats van boos te worden, ziet het stel dit als een opening om hem in hun fantasieën te betrekken. En zo komt de hoofdpersoon aan zijn droombaan, waarin hij op verschillende manieren voor het echtpaar zorgt.

Hoewel ik me kan voorstellen dat dit verhaal aansluit bij de ‘verboden’ fantasieën van menig lezer, vind ik dat er wel wat meer detail gebruikt had kunnen worden. De onderwerpen zijn prikkelend, maar de omschrijvingen zeer beperkt. Toch weet het verhaal de aandacht vast te houden – het eerste deel heeft al bijna 35.000 views, en het derde deel heeft er nog steeds bijna 24.000. Het aantal stemmen en de scores zijn, achtereenvolgens, 77 en 4.14, 63 en 4.40, en 89 en 4.48.

Naast deze serie heeft niksales nog een serie van 4 verhalen in Incest/Taboe, en een verhaal in Exhibitionist & Voyeur, allen in 2002 geschreven. Volgens de website heeft hij een jaar geleden z’n profiel nog aangepast, maar verder is hij niet actief.


Trio met Carla (Transsexuelen en Travestieten)

In het begin staat: “Dit verhaal is een Nederlandse vertaling van Three Way With Carla van StryWrter7”
Het is mij niet duidelijk geworden of Ycummm en StryWrter7 de zelfde persoon zijn.

Karin, de vrouw van Peter (de hoofdpersoon) geeft aan dat ze zich aangetrokken voelt door Carla, die ze in de sportschool ontmoet. Karin is nogal ondersteboven van Carla, en dit spreekt weer tot de verbeelding van Peter. Beetje bij beetje komen er meer details naar boven, en op een gegeven moment lijkt er zelfs een mogelijkheid te zijn op een triootje; iets waar Peter geen ‘Nee’ tegen zegt, ondanks de waarschuwende woorden van Karin: “Seks met Carla is anders op zijn zachtst gezegd. Het is erg intens. Geloof me als ik zeg dat er dingen zullen veranderen.” Dat weekend komt Carla langs, en neemt direct de leiding. Het blijkt dat alles uitvoerig is uitgewerkt door de twee dames, en uiteindelijk neemt Peter, zonder al te veel tegenstribbelen, genoegen met een positie als vernederde slaaf in de nieuwe relatie.


Een cuckold verhaal, en dat is wel even schrikken als je daar niet op bedacht bent. Hoewel het mij niet aantrekt, is dit een knap opgebouwd verhaal, waarin de val langzaam en zorgvuldig wordt klaargezet, op het juiste moment dichtklapt, en Peter vervolgens muurvast klem zit. Ik kan zien waarom iemand de moeite genomen heeft om het te vertalen. Het verhaal is op dit moment ruim 11.000 keer geopend, en heeft na 18 stemmen een score van 4.28. Dit verhaal is de enige activiteit onder de naam Ycummm
 
Last edited:
Zwoel (hot) (Speelgoed & Masturbatie)

Een vluggertje (minder dan 1000 woorden) in de tuin…
Op een zwoele zomeravond lopen fantasie en werkelijkheid in elkaar over. Zou ze het durven, na zonsondergang, open en bloot, in de tuin?

Een mooie, opwindende, visuele beschrijving van een zomeravond is het enige verhaal dat op dit moment te vinden is in Speelgoed & Masturbatie. Ruim 24.000 views en 50 stemmen geven aan dat er toch wel belangstelling is voor deze categorie. Een score van 4.22 wijd ik dan maar toe aan de Hollandse Zuinigheid (Kom op, Vlamingen! :D)

Het is een van vier verhalen die Marylin in 2001 op Literotica heeft gezet. En dat was het, vooralsnog.


De Vlinderjacht (Sci Fi & Fantasy)

Nog een kort verhaal (één volle Lit-pagina), waarin beschrijving en beleving een grote rol spelen. Isolde heeft een passie voor vlinders. In haar jacht naar de ware, legt ze langzaam haar sluiers af, en wordt ze uiteindelijk één met de natuur.

Vreemd. Dat is eigenlijk alles wat ik ervan kan zeggen. En ik had kunnen weten, want dat staat ook in de beschrijving. Het is een vrij nieuw verhaal (1 jaar oud) en de views (818) en de stemmen (3 stemmen, gemiddelde een 4) laten het afweten. Zeker de moeite waard voor mensen die eens iets anders willen lezen.

Het is een van de drie verhalen die Retorcidos sinds 2009 gepost heeft. De twee andere twee verhalen staan in BDSM. Mogelijk zien we in de toekomst nog meer van hen (volgens de Biografie is Retorcidos een paar). Stemmen en berichten achterlaten zouden een extra motivatie kunnen geven!


Denise gaat Vreemd (Van Vrouwen houdende Vrouwen) en Deel 2 (Incest/Taboe)

Een regenbui, een huiswerkopdracht, een niet onaantrekkelijke en wel doortastende klasgenoot, en Denise gaat door de knieën. Ze wil niet, ze heeft een vriendje, ze is trouw, maar als Jasper doorzet dan is er geen houden aan. Willens en wetens vreemdgaan maakt het uiteindelijk nog spannender, en Jasper kent geen ‘nee’ .
In deel 2 ronden Denise en Jasper het avontuur goed af, en vervolgens krijgt Denise’s vriendje Mark bij thuiskomst alles in geuren en kleuren te horen. Maar Mark denkt hierbij, dat het slechts om een rollenspel gaat, gebaseerd op een spannende fantasie.

Twee één-pagina-Lit-verhalen die volgens mij precies geven waarvoor de lezers naar ‘Van Vrouwen houdende Vrouwen’ komen. (Wat een belachelijke vertaling voor ‘Loving Wives’, trouwens.) Een goed geschreven, beschrijvend, aannemelijk verhaal waarvan het eerste deel na 34 stemmen, met een score van 4.44 bovenaan de ‘Hall of Fame’ staat. Op dit moment heeft dat verhaal ruim 11.000 views. Deel twee is, om voor mij onduidelijke redenen, in I/T beland; misschien vanwege het vader/dochter rollenspel? Dat deel heeft na bijna 17.000 views en 30 stemmen een score van 4.2.

Tussen 2011 en 2012 heeft Geilduiveltje 2 lange series, twee 2-delige verhalen een één op zichzelf staand verhaal geplaatst. Daarna is er niets meer van hem/haar vernomen, en ook de geadverteerde blog levert geen resultaten op. Google geeft wel een aantal suggesties, maar daar heb ik niet op doorgeklikt.
 
Last edited:
Betrapt (Incest/Taboe)

Een verhaal van minder dan 900 woorden over een jongen die z’n zus Liesbet, in de WC, op video probeert te krijgen. Liesbet heeft hem door en komt verhaal halen, en meer dan dat.

Quick en Dirty. Lulcat had geen 900 woorden nodig om deze fantasie eruit te wrijven. Het is geen literair hoogstandje, maar alleen al het vermogen om zo’n kort verhaal te kunnen schrijven dat toch redelijk goed in elkaar zit, verdient waardering. Anderen denken daar anders over; na ruim 32.000 views heeft het verhaal na 93 stemmen een score van 3.67. Ik vind het meer waard, maar valt niet te ontkennen dat 93 stemmen voldoende moet zijn om een verhaal goed te waarderen. 'Betrapt' is het enige wat Lulcat heeft achtergelaten op deze site.


Hereniging met mijn Zoon (Incest/Taboe)

Een wat langer verhaal; twee volledige pagina’s beschrijven de eerste seksuele ervaringen van de hoofdpersoon en haar voorkeur voor jongere mannen. Vervolgens vertelt het hoe ze een zoon krijgt die door de vader wordt weggenomen (ontvoert) naar Amerika, en hoe ze vervolgens ook het laatste beetje contact verliest. Maar als de zoon 18 wordt herstelt hij het contact, het blijkt te klikken, hij komt haar opzoeken, en alles valt op z’n plek.

Een van de zes verhalen die Wendy47 tussen 2009 en 2010 voor Incest/Taboe geschreven heeft. Het verhaal gaat richting de 15.000 views en heeft met 45 stemmen een score van 4.49. Twee van haar verhalen hebben zelfs een nog hogere score (Familie Orgie heeft zelfs een 4.63!) wat wel aangeeft dat het, voor de liefhebber, de moeite waard is om eens een kijkje te gaan nemen. Er staan een paar posts van Wendy op het forum, vooral over haar problemen om verhalen gepost te krijgen. Na 2011 is er niets meer van haar verschenen.


Een Onverwacht Genoegen (Groep Sex)

Het eerste deel van een serie van zeven. Op een avond, als David en Desiree een avondje wat gaan drinken, komen ze Peter, een oude schoolgenoot van David tegen. Het klikt, en op een gegeven moment stelt Peter voor om bij hem thuis verder te drinken. David en Peter hebben vroeger samen wat geëxperimenteerd, en Desiree en David weten van elkaar dat ze wel in zijn voor wat experimenteren, en het duurt dan ook niet lang voordat Peter en Desiree samen onder de douche staan, terwijl David even later er ook bij betrokken wordt.

Een goed verhaal waarin zowel man/vrouw als man/man seks beschreven wordt, en ook nog heel kort man/vrouw/man aan bod komt. Het werkte voor mij, en ik ga zeker de andere delen ook bekijken. De story-pagina van Amsterdick is een beetje een puinhoop (kan hij niets aan doen; wat problemen met het groeperen van series) maar sinds 2004 heeft hij vijf losse verhalen en twee series (6 en 7 delen) geplaatst in verschillende categorieën, waarvan één serie en één van de verhalen in het Nederlands geschreven is. Dit eerste deel van de Nederlandstalige serie heeft ruim 32.000 views en na 63 stemmen een score van 4.33. Het laatste verhaal is in 2010 verschenen.


Schipbreuk (Groep Seks)

Een man gaat met een klein gezelschap op een cruise in de Caribean. Het is warm, erg warm, en het duurt niet lang voordat iedereen een jasje uittrekt. Het is broeierig, erg broeierig, en het is niet alleen het schip dat bonkt op de golven. In de Bermuda Driehoek komt het schip in een storm terecht die het stuurloos maakt, en uiteindelijk komen ze aan bij een eilandje. Een paradijs op aarde. Het heeft alles; drinkwater, fruit, er lopen zelfs geiten rond, en het biedt alles wat een mens nodig hebt om te overleven. Bij sommigen had de kleding al weinig tot niets meer om het lijf, en met het oog op huidirritaties wordt al snel unaniem besloten om alles maar af te gooien. De aanblik van al die naakte lijven went nooit, en binnen de kortste keren is het een grote orgie waarbij naar hartenlust gedeeld wordt. Dit gaat maanden (jaren?) lang door, maar uiteindelijk wordt toch besloten om terug naar de bewoonde wereld te gaan. Het leven in de ‘beschaafde wereld’ blijkt voor velen een teleurstelling.

Een langer verhaal – zes volledige pagina’s – op een aantrekkelijke manier geschreven. En dat wordt gewaardeerd; na ruim 27.000 views en 53 stemmen heeft een waardering van 4.64. Dik verdiend, wat mij betreft. Prosperotoo heeft tussen 2006 en 2007 zeven verhalen geschreven, waarvan de meesten in Erotische Koppels. Zoals zovelen, is er daarna geen teken van leven meer verschenen.
 
Het was een weekje NonCon voor mij…

De Onderwerping van Lisa (Niet Toegestane/Met Tegenzin)

Een bekend thema; Lisa, een enorm aantrekkelijke vrouw met schulden (door luiheid, arrogantie, verwendheid?) komt in handen van een rijke, onaantrekkelijke man, huisbaas Eikenboom. Deze man geniet van de macht die hij over haar heeft, en van de vernederingen die hij haar kan laten ondergaan. Lisa, wanhopig, geeft nauwelijks weerstand, en ondanks de weerzin wordt ze uiteindelijk verraden door haar eigen lichaam dat het overneemt van het gezonde verstand.

Als je een standaard thema gebruikt, dan moet je een goed verhaal neerzetten. Ik denk dat Yshtar daar goed in geslaagd is. Aan de ene kant zou je commentaar kunnen hebben op het feit dat het allemaal wel heel makkelijk en snel gaat—het zou zonder problemen over een tienvoud aan tekst uitgesmeerd kunnen worden met meer opbouw, realistischere conflicten, meer druk en wanhoop—maar aan de andere kant; iedereen weet toch al dat het niet echt is, en op deze manier blijft het licht en luchtig. Het is geen ‘zwart, naargeestig, negatief, diepzinnig’ verhaal, maar een goed verteerbaar tussendoortje. Er wordt nog gehint op een mogelijk vervolg, maar zover is het nog steeds niet gekomen. Dit verhaal heeft bijna 25.000 views en komt na 52 stemmen met een score van 4.33 op de eerste plek in de ‘Hall of Fame’. Yshtar heeft in 2009 naast dit verhaal nog een tweede verhaal geschreven, ook met het thema onderwerping, maar dat is in ‘Erotische Koppels’ terecht gekomen.


Huis aan Huis (Niet Toegestane/Met Tegenzin)

Eva, aankomend huis-aan-huis-verkoopster, heeft het verkeerde huis uitgekozen om haar debuut te maken. De bewoner heeft geen belangstelling in het product dat ze aanbiedt, maar wel in haar; hij wil compensatie voor de ‘schade’ die hij geleden heeft omdat ze hem gestoord heeft, en neemt zonder te vragen. De man is sterk, Eva kwetsbaar en enigszins naïef, en het duurt niet lang of Eva is grondig bevoeld en beknepen, en dan rollen de orgasmes en sperma door haar lichaam.

Het is een aardig verhaal, al heb ik het idee dat het wat vloeiender en losser zou zijn geweest als Hanna89 iets minder gefocust was op stijl. Het komt hier en daar, naar mijn onbescheiden mening, wat geforceerd over. Dat neemt niet weg dat ik het verhaal met plezier gelezen heb. Het verhaal is ‘redelijk nieuw’ (2014), heeft bijna 6.500 views, en na 15 stemmen een score van 3.67. Naast dit verhaal heeft Hanna89 in 2014 nog een los verhaal, een serie van 3 delen en een serie van 4 delen in ‘BDSM’ geplaatst. Verder zijn er geen activiteiten van haar te vinden.


Koningsdag (Niet Toegestane/Met Tegenzin)

Esther is samen met Tom, Vanessa en nog een grote groep andere vrienden op Koningsdag de bloemetjes buiten zetten. Vanessa en Tom zijn goede vrienden, Tom blijft over het algemeen sober, en Esther voelt zich in hun gezelschap veilig genoeg om voor die ene keer per jaar helemaal los te gaan. En dat lukt behoorlijk goed. Aan het eind van de avond is ze helemaal van de wereld, ladderzat, niet in staat om op haar benen te staan. Tom en Vanessa besluiten dat het niet verantwoord is om haar alleen naar huis te laten gaan, en nemen haar mee naar hun huis. Terwijl Vanessa gaat douchen, ontfermt Tom zich over Esther. En dan gaat het mis.

Wow…!
Kletskevertje doet haar naam eer aan. In het begin van het verhaal ratelt ze maar door, op een haast hyperactieve, naar mijn mening bijna te irritante manier, maar als ze dan uiteindelijk belandt bij waar het om draait… Ik vind het grote klasse, hoe in een keer de sfeer omgegooid wordt, en het opeens helemaal niet leuk meer is. En het wordt ook niet leuk; geen happy end. Ongewenst is niet leuk.
Ieder zijn eigen smaak, maar dit is voor mij een van de toppers van Lit; een verhaal met inhoud, en ik heb bewondering voor het lef om zoiets neer te zetten. Na (bijna) 3.600 views en 10 stemmen heeft het een score van 3.7. Wat mij betreft veel te weinig, maar anderen denken daar dus anders over. Kletskevertje heeft tussen 2014 en 2015 vijf verhalen geschreven, waarvan de anderen in ‘Volwassen’ geplaatst zijn. Ze staan bovenaan mijn lijst van te lezen verhalen. Verder zijn er geen activiteiten te vinden.


Judith in Afrika – Paal Dansen (Niet Toegestane/Met Tegenzin)

Judith woont en werkt samen met haar vriend Jeroen in West Afrika. Jeroen is behoorlijk druk, en Judith komt niet altijd aan haar trekken. Met haar aantrekkelijke figuur en uitdagende kleding weet ze de mannen het hoofd op hol te brengen, en na de nodige alcohol gaan bij haar de remmen los. Ze heeft er dan ook geen enkele moeite mee dat ze op de dansvloer opgegeild wordt door een onbekende man, en zelfs als zijn vingers haar lichaam binnendringen gaat het haar niet te ver. Dat punt komt pas als ze erachter komt dat ze de controle kwijt is.

Eerlijk gezegd weet ik niet goed wat ik hiervan moet vinden. Laat ik het zo zeggen, het is niet mijn ding, maar anderen denken daar duidelijk anders over. Na bijna 4.000 views en 8 stemmen heeft het een score van 4.25. Het is het eerste van de 4 ‘Judith in Afrika’ verhalen die dutchsdh in 2016 geplaatst heeft. De andere delen staan ook in ‘Niet Toegestane/Met tegenzin’, in ‘Erotische Koppels’ en in ‘Exhibitionist & Voyeur’. En bij die vier verhalen is het tot nog toe gebleven.


De Clitulator (Gedachte Controle)

Leo Aartsman is qua hersencapaciteit goed bedeeld, maar sociaal beduidend minder. Een vriendin zit er daardoor niet in. Na de nodige afwijzingen besluit hij het heft in eigen hand te nemen; als ze het niet geven, dan moet hij het maar nemen. Daarvoor heeft Leo een apparaatje uitgevonden waarmee hij op afstand personen kan ‘stimuleren’. Mensen die opgewonden raken, verliezen hun remmingen, en met de juiste hoeveelheid stimulatie worden ze als was in zijn handen. En wie kan je nou beter inweiden in de wondere wereld van het vrouwenlichaam en seks, dan een biologielerares…

Weer eens een verhaal waarbij de fantasie de vrije loop mag gaan, en de hoofdpersoon alles krijgt wat-ie maar wensen kan, en meer. Vermakelijk. Met bijna 27.000 views en 97 (!) stemmen heeft het een score van 4.0. In 2001 heeft Trident een 2-delige serie in het Engels geschreven, en in 2002 4 verhalen, in verschillende categorieën, in het Nederlands. Maar… Trident heeft ook verhalen onder de naam Will Wanton en Will Wanton 69 staan, en van die laatste heb ik eerder al “Nadine: Een bezoekje in de badkamer” beschreven.
 
Hoe oud kun je nog Geil zijn (Volwassen)

Een verhaal waarin een jonge man een op leeftijd zijnde vrouw (‘toen’ 74 jaar) leert kennen via het internet, en na een aantal uitdagende gesprekken thuis opzoekt. Ze verkennen rustig de grenzen, eerste keer een kopje koffie, tweede keer wordt er gezoend, maar uiteindelijk gaan alle remmen los, en blijkt dat zelfs bejaarde dames zo jong zijn als ze zichzelf voelen.

Tja, ik weet het niet goed. Ik denk dat het wel goed geschreven is, ik twijfel er absoluut niet aan dat er ook onder de 70+ ers nog behoefde is aan opwinding en seks, en ik zie geen enkele reden waarom er een leeftijdslimiet zou zitten op cougars, maar het is gewoon niet het type verhaal waarvan ik in wat voor stemming dan ook kom. Het verhaal gaat richting de 32.000 views, en na 47 stemmen staat het verhaal op een score van 3.83.

Naast dit verhaal heeft eric_de_boer tussen 2010 en 2015 nog een verhaal in ‘Erotische koppels’ en twee verhalen in ‘Incest/Taboe’ geplaatst.


De elfenkoninging (Volwassen)

Een ode aan een vrouw, waarmee de schrijver een lang(er)durende buitenechte relatie heeft gehad. Het beschrijft haar schoonheid en wijst op de details die haar aantrekkelijk maken, en het verhaalt op een lyrische wijze de eerste stappen die tot een mooie, hartstochtelijke relatie geleid hebben. Het verhaal lijkt bedoelt te zijn als een klein persoonlijk monument.

Ook dit is weer zo’n verhaal dat sommigen wel en anderen weer niet aanspreekt. Het heeft 6250 views, en, na slechts zes stemmen, een score van 4.33. Het verschil in views en stemmen tussen ’Hoe oud kun je nog geil zijn’ en ’De elfenkoningin’ is opvallend groot, terwijl er slechts een paar maanden tussen de plaatsing van deze twee zit. Misschien zegt dat iets over de onderwerpen waar de Lit-lezers naar op zoek zijn. Dit is het eerste en enige verhaal dat door Dwaler geplaatst is.


Sauna (Erotische Koppels)

In de doucheruimte van de sauna raken een man en vrouw verwikkeld in een uitvoering van synchroon-wassen, wat uiteindelijk uitloopt op een masturbatie-demonstratie. Een beeldend verhaal van een korte ontmoeting tussen twee onbekenden die, zonder woorden, zonder de ander aan te raken, elkaar tot een hoogtepunt brengen.

Ik vind het een interessante insteek die naar mijn mening redelijk goed geslaagd is. Het aantal views gaat richting de 12.000, en het heeft na 19 stemmen een score van 3.89. paultje heeft tussen 2006 en 2016 zeventien verhalen geschreven voor ‘Erotische Koppels’ en ‘Incest/Taboe’.


Michelle’s natte vakantie (Erotische Koppels)

Het regent op Michelle’s eerst vakantiedag; zeker geen strandweer. Dan eerst maar eens aan jezelf te denken; uitgebreid douchen, benen, oksels scheren, en ook dat wat er tussen zit, luieren… wegdromen… Een banaan en het houten handvat van een flesopener blijken prima hulpmiddelen om het dromen nog aangenamer te maken.

Volgens mij was dit verhaal beter tot z’n recht gekomen in ‘Speelgoed & Masturbatie’; onder ‘Koppels’ versta ik toch wat anders dan een opgewonden vrouw, een banaan en een flesopener. Dat neemt niet weg dat dit verhaal goed te verteren is. Het heeft met ruim 8.000 views, na 10 stemmen een score van 3.9.

EddySpaghetty heeft in 2007 en 2010 zeven verhalen geschreven in verschillende categorieën. Hij heeft een aantal berichten in de verschillende threads, maar de laatste activiteit was ruim 8 jaar geleden.


Mijn eerste congres (Erotische Koppels)

Wanneer ze onder gelijkgestemden in hun element zijn, dan gaan zelfs bij de wetenschappers alle remmen los. Op de laatste congres-avond, na iets meer dan de aanbevolen hoeveelheid alcohol, zegt een vakgenote tot z’n grote verrassing geen nee, als de ik-persoon suggereert om een “sauna’tje te doen”. In de hitte van de sauna komt zei aan haar trekken, en in de kleedkamer komt hij aan de beurt. Daarna willen ze nog een gezamenlijk hoogtepunt bereiken. Omdat ze beiden een slaapkamer delen met andere collega’s, is het natuurlijk logisch om dan maar de gezamenlijke ‘woonkamer’ van haar en haar collega’s te gebruiken.

Een kort maar toch afwisselend verhaal waarin van alles aan bod komt. Ik vond het een aangenaam tussendoortje. Het aantal views gaat richting de 5.000, en met 5 stemmen komt het verhaal tot een score van 4. Dit verhaal is de enige activiteit van FlemishPrimitive op Literotica.
 
Aangezien de Nederlandstalige redacteurs ook niet dik gezaaid zijn, kunnen jullie altijd bij mij terecht voor advies of een review van een erotisch Nederlandstalig verhaal. Engels kan ook, maar Nederlands gaat vlotter. ;)
 
.....
 

Attachments

  • 71--DsSPZLL._AC_SL1500_.jpg
    71--DsSPZLL._AC_SL1500_.jpg
    21.6 KB · Views: 19
.....

attachment.php

Ah, Lock & LOL :D
 
Back
Top