The Dutch Lit Café

Ja, YouTube... het zou verboden moeten worden! Net weer een serie The Voice/… Got Talent filmpjes bekeken; ik klik van het een naar het ander, en ik had zulke grootse plannen voor vandaag...

Om de een of andere reden schiet zelfs het lezen er een beetje bij-in. Een paar Engelstalige verhalen, dat wel, maar ik loop hopeloos achter met m'n Nederlandse Literatuur. Het helpt ook niet dat ik zelf weer in een schrijf-fase beland ben. Op dit moment schrijf ik liever dan dat ik lees. Ik voel een Nederlandstalig verhaal opkomen, maar mijn andere 'ik' denkt dat-ie prioriteit heeft…

Zou er vraag zijn voor Lieneke's brei-werken? Misschien als bekleding voor tuinmeubels; als het de kleefdraden zijn, dan zal het niet snel weg waaien. Ik vraag het me af of Lieneke over te halen is om iets nuttigs te doen; ze lijkt feilloos aan te voelen wat ik niet wil, en luisteren, ho maar... Kunnen spinnen eigenlijk horen? Andere vraag, hoe lang leeft de gemiddelde spin eigenlijk?

Goed… bed-tijd… misschien een goede gelegenheid om wat inspiratie op te doen voor m'n volgende verhaal...
 
Ik wou het ontzettend mooie weer vandaag genieten... Als ik niet gauw de klap dicht doe, hoef ik eigenlijk niet meer naar buiten.

Een youtubeje over Japan bracht me naar een ander youtuebeje over Japan, en zo voort en zo voort... Allemaal wel bere-interessant. Ik weet nu hoe je chopsticks het elegants oppak (zal ik wel honderd jaar op moeten oefenen, maar ja), hoe kimonos gemaakt worden en wie welke wanneer draagt en nog veel meer.

Misschien kan Lieneke een kimono breien?
Het schijnt een teken van intelligentie te zijn als je selectief luisteren kunt. En als haar brein evenredig aan haar grote meegegroeid is, dan mogen wel oppassen, dat ze de wereldheerschappij niet overneemt! Voor een jaar of twee zouden we er dan zeker mee opgescheept zitten. Zo lang leven de meeste spinnen in europa, heb ik ooit eens geleerd toen mijn jongste een spreekbeurt over spinnen hield. Het thema had ze zelf uitgezocht... En maar gillen, als er weer zo'n beest in de badkamer (of op haar slaapkamer) zat!

Ik heb van de week een beetje tijd voor lezen gemaakt. Ik was het haken even zat. Maar over vier weken moet de sprei af zijn, dus ik doe straks mijn best maar weer.
 
Ik weet niet hoe het bij jullie is, maar ik heb de winterjas weer terug in de kast gedaan! Van't weekend een boswandeling gemaakt. Na ~45 minuten in één richting gelopen te hebben, stapte ik op een klein boomstonkje. Deze ging dwars door m'n schoenzool, en m'n voet gaf niet veel meer weerstand. Vervolgens een uur terug moeten strompelen naar de auto. Beetje disinfectant erop, een beetje ontzien, en hopelijk gaat het snel weer over, maar ik heb voorlopig wel weer genoeg van het zomerse weer genoten.

Als selectief luisteren een teken van intelligentie is, dan is er nog hoop voor de handpoppetjes. Mijn lieve hemel! "Nee!" is alleen "Nee!" als het hen uitkomt. Anders klinkt het meer als, "Wat jij wilt."

Haken! Ik geloof dat ik dat een keer op de basisschool heb moeten doen; nooit meer! Zelfs inhaken is alweer een tijdje geleden. Ik heb een periode gehad waarin ik deed alsof ik kon tekenen, maar ook dat is van een andere tijd. Op de één of andere manier geef je je complete leven op, zodra je aan 'je toekomst' gaat werken. 'Kinderen! Je krijgt er zoveel voor terug!'

Lezen lukt gelukkig altijd wel, en ook voor schrijven heb je niet heel veel nodig; alleen de discipline om door te gaan. Maar aangezien ik typ op dezelfde computer als waarmee ik Lit-verhalen lees en YouTube filmpjes kijk, is er nogal wat concurrentie.

Zijn er nog 1-april slachtoffers gevallen? Wij hadden een rustige dag.

...of misschien dat ik morgen uit de brand geholpen wordt :eek:

Maar nu... Bedtijd!
 
Ik hoop dat je voet ondertussen beter is!
Dat zou zo'n situatie zijn waar ik me afvraag of ik de nooddienst zou bellen. Ik zou dan wel hopen dat ze een knappe Bergretter mijn kant opsturen en me een beetje verheugen...

Hier hangen de winterjassen nog aan de kapstok. Morgen wordt er sneeuw verwacht tot op de 'diepe lagen' (maar even woordelijk vertaald voor de snelligheid) en daar die diepste laag hier iets over 400 meter is...

Gisteren liep ik nog op sandalen (vanzelfsprekend zonder sokken) door het stadje. Het is weer echt april. Die doet wat ze wil.

Mijn duifjes (soms noem ik ze kippetjes, omdat ik "Kip!" of "Kippen!" schriftelijk net een beetje te ver vind gaan, meestal zijn het immers echt wel duifjes) konden/kunnen ook selectief luisteren. Zelfs heel erg goed! En mijn zus en ik ook, zegt mijn moeder. Ik vind dat niet te geloven, maar ja, als zij het zegt? Mijn vader noemt die toestand oostindischdoof. En we/ze zijn allemaal goed terecht gekomen. Ik zou de hoop dus maar niet opgeven. Wel de hoop dat ze opeens heel precies naar alles luisteren. Dat doen ze alleen, als je eigenlijk niet wilt dat ze horen wat je zegt...

De toekomst begint weer als de handpoppetjes zelf met twee benen in de toekomst staan. Zo was het met de duifjes ook. Maar dat je zelf als het ware een poos naast de toekomst staat, vond ik moeilijk te verteren. Dat zegt je nooit iemand. Niet op de felicitaties die je met de geboorte krijgt, niet in de voorlichtingsboekjes over papa/mama zijn, niet in de rij voor de kassa (daar hoor je alleen "Wat een leuk kindje!" of "Kan dat blaag niet ophouden met neulen!").

Hier stond op 1 april in de krant dat de stad het onordelijke stallen van fietsen in de fietsenstallingen (we zin hier wel in Zwitserland :D) wel erg de spuigaten uit vindt lopen en daarom een fietsvignette invoert. Op 1 Juli. 30% van de inkomsten wordt voor fietspaden en fietsenstallingen uitgegeven en 70% krijgen de vignettehouders weer terug in vorm van bonnen, die alleen in kleine winkels in de stad uitgegeven kunnen worden. Om het sterven van kleine winkels tegen te gaan.
 
De voet is redelijk hersteld. Het is nog iets dik en gevoelig, en omdat ik er met het lopen iedere keer overheen 'rol' blijf ik eraan herinnerd worden, maar ik mag niet klagen. En nee, ik zou er bij voorkeur geen hulpdiensten bij halen; knappe Bergretters hebben me nooit echt geïnteresseerd, en de kans dat je in mijn omgeving knappe Bergretterinnen tegen het lijf loop is verwaarloosbaar klein. Zelfs in het bos is de kans op een strandwacht waarschijn.lijk (wat heeft Lit toch tegen 'i****j'?) groter, en ik mag dan wel uit de tijd van Baywatch zijn, Pamela mag aan mij voorbij gaan.

Het is af en toe beangstigend, hoeveel het jongste handpoppetje op mij lijkt. Ik heb het idee dat ik precies begrijp wat er in 'm omgaat, en als dat andersom ook zo is...

Nu ze wat ouder zijn, kan ik er de lol wel van in zien. De periode van luiers en flesjes had van mij wel overgeslagen kunnen worden, maar vanaf het moment dat het grammaticaal wat beter in elkaar begon te steken, begon ik er ook plezier aan te beleven.

Het is met werk en andere bezigheden (tuin e.d.) op 't moment zo druk, dat zelfs het lezen er wat bij-in schiet. Er zijn ergere dingen. Hopelijk houdt het mooie weer wat aan, en zit ik straks weer in de tuin te lezen.
 
Zo, even een paar glazen losbikken, en het stof wegscheppen.

attachment.php



Als iemand nog belangstelling heeft voor een tweedehands spinnen-kostuum; Lieneke is weer gegroeid, zie ik. Benieuwd of dat de reden is waarom het hier zo stil is.

Carnaval weer achter de rug, dus nu vasten; betekent dat ook dat je niet aan sex mag denken? Gelukkig lees en schrijf ik stiekum, dus is er niemand die me er op aanspreekt. Ik zal proberen om binnenkort weer wat actiever aanwezig te zijn. Druk, druk, druk… Ook met schrijven, vooral Engelstalig, maar ik hoop deze zomer mijn eerste Nederlandse verhaal klaar te hebben.
 

Attachments

  • anwb.jpg
    anwb.jpg
    76.2 KB · Views: 120
Er schijnen toch wel een aantal mensen rond te hangen op Dutch Literotica. Misschien dat deze of gene ook hier eens een berichtje wil achterlaten? Natuurlijk zijn mensen uit Zuid Afrika ook welkom. Met een beetje moeite kan ik begrijpen wat er geschreven wordt, en zo nodig kan Google Translate een handje helpen.

Nieuwsgierigheid: Ik zie dat er een behoorlijk aantal leden is dat geen verhalen heeft, geen favorieten, en (bijna) geen berichten achter laat op de forums. Wat zijn dan de redenen om een account af te sluiten?
 
Ik ben hier meer dan een decennium 'gluurder' geweest zonder te posten. Nu heb ik het eindelijk aangedurfd.

Spijtig dat de Nederlandstalige Lit zo leeg is.
 
Ik ben hier meer dan een decennium 'gluurder' geweest zonder te posten. Nu heb ik het eindelijk aangedurfd.

Spijtig dat de Nederlandstalige Lit zo leeg is.

Je loopt al aardig wat jaartjes mee. Kom je hier vaak, of gaan er zomaar maanden (/ jaren) voorbij zonder dat je Lit bezoekt? Ben je ook al jaren een forum 'gluurder', of kom je vooral voor de verhalen? Hoe ben je hier ooit terecht gekomen?

Zelf kwam ik met Lit in aanraking nadat ik een verhaal had geschreven. Het was een fantasie die al jaren lang in m'n hoofd spookte, en op een gegeven moment kwam het idee om het eens op te schrijven. En dan ook gelijk maar in 't Engels; leuke oefening. Dat ging eigenlijk verbazingwekkend goed, en toen volgde: misschien kan ik het met anderen delen (wie weet word ik wel beroemd :) ). Pas op dat moment ben ik naar verhalen-websites gaan zoeken, en kwam ik op Lit uit. En het was bijna een jaar later, bij een van de contests, dat ik er achter kwam dat er ook nog de verschillende boards zijn.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meer dan tevreden ben met de Engelstalige boards, maar als er dan toch een Dutch Literotica tak is; een tweede alt is snel gemaakt...
 
Er zijn letterlijk jaren overheen gegaan dat ik hier niet meer kwam. Andere sites, andere interesses.

Ik heb ooit een erotisch role playing boek geschreven voor een chat-vriendin, maar ik durf het hier eigenlijk niet te plaatsen vanwege mijn niet onberispelijk Engels; en eigenlijk was het boekje niet veel zaaks: een ridder- en tovenaar fantasie met een wulpse ridder, een slechte tovenaar en wat hete jonkvrouwen. De rest kan je wel raden.

Ik zocht eigenlijk nieuwe chat vrienden, en geraakte uitgekeken op Orgasmanic, waar weinig op beweegt, vind ik. Hier is alvast wat meer leven in de brouwerij, zeker in de foto-afdeling.
 
Als het om leven in de brouwerij gaat, breng een bezoekje aan de GB en je kan weer even vooruit ;). Lezers van de Playboy zeggen ‘Ik koop ‘m voor de verhalen’, maar als het om de GB gaat dan is mijn excuus ‘Ik kom er voor de foto’s’.

Ik heb nog nooit Lit’s Chat bezocht; ik heb nog nooit wat voor chat dan ook bezocht. Ik heb ook geen idee wat ‘Orgasmanic’ is. Af en toe een berichtje op een forum is genoeg voor mij. Ik steek liever mijn tijd in het schrijven en lezen van verhalen. Maar ook dat gaat bij vlagen. Met de juiste motivatie en ideeën schrijf ik zo 5.000 woorden op een dag, maar op het moment ben ik al blij als er weer een paar zinnen bijkomen. Ik kan ook uren nadenken over een enkele zin (geen goede eigenschap voor chat-sessies, lijkt me), terwijl op andere momenten de lappen tekst er zo uitrollen.

Mocht je ooit het idee oppakken om iets te schrijven; ik ben altijd bereid om te beta-lezen. Zelf kom ik vaak een heel eind met de spelling- en grammatica-checker in Word en met Grammarly. En de lezers kunnen nooit klagen dat ze geen waar voor hun geld krijgen...
 
Bedankt voor de Grammarly tip, die kende ik niet. Momenteel ligt het schrijven bij mij ook wat stil, maar bedankt voor het willen proeflezen.
 
Het is voor iedereen natuurlijk verschillend maar mijn man en ik hebben wat ze noemen een tpe (total power exchange) relatie. Dat wil voor ons zeggen dat hij in alles het laatste woord heeft. Alle controle in onze relatie ligt in zijn handen. Ik beschouw mezelf als zijn eigendom.
 
Het is voor iedereen natuurlijk verschillend maar mijn man en ik hebben wat ze noemen een tpe (total power exchange) relatie. Dat wil voor ons zeggen dat hij in alles het laatste woord heeft. Alle controle in onze relatie ligt in zijn handen. Ik beschouw mezelf als zijn eigendom.
Zeg precies datzelfde heb je in 2006 ook al eens gemeld als Anouk, ruim 16 jaar later niet eens toe aan wat afwisseling?
 
Ik reserveer ook nog graag een fijne kruk. Ik zit het liefst een beetje op een hoek zodat ik overzicht heb, niet vol in het zicht, maar toch aanwezig
 
Als er nou ook nog eens een dametje op zo'n kruk komt zitten, dan bestel ik nog wel gauw even een drankje.
 
Back
Top