Flap het er hier maar uit

M's girl said:
Katten et moi gaat ook niet samen. Geen last met de Kerstboom dus (die er overigens ook nog niet is en misschien helemaal niet komt dit jaar).
Katten en ik gaan heel goed samen. Ben een grote katten freak. Als ik niet getrouwd was zou ik "het gekke vrouwtje met die 80 katten" zijn. :D

Geen kerstboom? Aaaw! Hoezo niet?
 
M's girl said:
Haha, dat is waarom ik de Av erbij geplakt had... :D

You look different today :rolleyes: :D


What, you don't like the wind-blown look? :D

Ik moet af en toe iets nieuws doen. :)
 
M's girl said:
You look........ uhm....... amazing my dear :D

Nee hoor, deez is ook mooi maar ik schoot even in de lach toen ik je nieuwe Av in combi met mijn "cute" opmerking zag. Daarom heb ik je toenmalige Av er als attachment bijgeplakt.

Mooie foto hoor.

Dankjewel. :)
 
"Kikkertje" is mijn favoriete word in het Nederlands.

Ik vind "gozert" grappig. Ook één van mijn favoriete worden.
 
Ik ben moe

Vandaag de laatste feestdag gehad. Drie Koningen. Ja, dat vieren ze hier.

Geluukig alle feestadagen achter de rug en maandag weer gewoon terug in het dagelijkse ritme.
 
M's girl said:
:D Lachen..... Dus je kent Nederlandse (niet dat er Rotterdammers uit Duitsland zijn - voor zover ik weet) Rotterdammers?

Ik heb "gozert" gehoord op de televisie... ik vond het grappig, vooral de zoort mensen dat het gebruiken. :)
 
Mijn nichtje uit Nederland is hier voor vier weken op bezoek. Nu moet ik echt mijn Nederlands oefenen! :eek:
 
M's girl said:
Het woord "gozer" (man, kerel) wordt voornamelijk gebruikt door Hagenezen (mensen uit Den Haag) en Rotterdammers; en die plakken er dan ook nog een "t" achter, want die hoort er eigenlijk niet. Het is ook een woord dat eerder door de jongere generatie gebruikt wordt dan de oudere en ik heb het in Amsterdam ook wel vaker gehoord (maar dan zonder de t dus).

Ik hoor nou niet bepaald tot de jongere generatie maar ik gebruik het woord ook wel eens, maar beperkt. Ik kan zeggen "dat is een leuke gozer" maar zal nooit tegen een man/jongen zeggen "hé, gozer, kom jij eens hier?"....

Ben erg benieuwd naar "het soort" waar jij op doelt ;)

Ik heb het gehoord op de series "Baantjer," dus het was in Amsterdam, toch? In ieder geval, toen ik in Nederland woonde, woonde ik in de buurt van Amsterdam. Waarschijnlijk heb ik het in Amsterdams gehoord. :)

Mag jij nooit een vrouw "gozert" noemen?
 
M's girl said:
Haha, jazeker, hoewel ze vast ook Engels spreekt?
If you wanna blow her mind with some eloquent phrases, just let me know :D


Ik denk dat zij wel Engels verstaand, maar durft het (nog niet!) te spreken! Ik kon Nederlands wel verstand voor dat ik het kon spreken. Vreemd, dat.
 
M's Girl- Bedankt voor de informatie! Nederlands --en de dialecten in Nederlands- zijn erg interessant.


In het geval van mijn nichtje heb ik geleerd dat ik hoef mijn Nederlands niet te oefenen, maar wel mijn Zeeuws! :eek:
 
Back
Top