Hoe Literotica werkt....

M's girl

Leaving
Joined
Jun 22, 2005
Posts
7,156
Er was laatst een vraag over de status vermelding die je automatisch krijgt van Lit. Je start met VIRGIN (hihi) maar wordt hier snel ontmaagd :rolleyes:

Ik kon toen even niet zo gauw vinden waar ook al weer stond hoe dat zat met het aantal posts wat je moet hebben, maar hier is ie:

Your title depends on the number of posts you have:

1-29 - Virgin
30-99 - Experienced
100-299 - Really experienced
300-499 - Really Really Experienced
500-999 - Literotica Guru
1000+ - Custom Title​

Omdat alles uiteindelijk in de FAQ staat ga ik hier niet uitgebreid alles nog een keer opsommen. Er is een thread in How To waarin veel vragen separaat beantwoord zijn door hardcore Lit-leden. De moeite waard om eens te bekijken als je iets over de functionaliteit wilt weten.

Als er verder iemand nog vragen heeft dan kunnen die hier gesteld worden.

Groet,
M's Girl
 
Last edited:
M's girl said:
Er was laatst een vraag over de status vermelding die je automatisch krijgt van Lit. Je start met VIRGIN (hihi) maar wordt hier snel ontmaagd :rolleyes:

Ik kon toen even niet zo gauw vinden waar ook al weer stond hoe dat zat met het aantal posts wat je moet hebben, maar hier is ie:

Your title depends on the number of posts you have:

1-29 - Virgin
30-99 - Experienced
100-299 - Really experienced
300-499 - Really Really Experienced
500-999 - Literotica Guru
1000+ - Custom Title​

Omdat alles uiteindelijk in de FAQ staat ga ik hier niet uitgebreid alles nog een keer opsommen. Er is een thread in How To waarin veel vragen separaat beantwoord zijn door hardcore Lit-leden. De moeite waard om eens te bekijken als je iets over de functionaliteit wilt weten.

Als er verder iemand nog vragen heeft dan kunnen die hier gesteld worden.

Groet,
M's Girl

Hoe zo snel ontmaagd? kan je je voorstellen dat je 30 keer moet neuken voordat je geen maagd meer bent? laten we hopen van niet. Dat zou rampzalige gevolgen bebben in landen waar de ontmaagding bewezen moet worden by pas getrouwde vrouwen. Ruzie als de telling niet klopt, argumenten over wat nou als een keer of meerdere malen geldt. Nee gelukkig is het in het echte leven in een keer afgelopen.
 
Don't mind ths post.
Het is meer een weg dat ik een attachment kan uploaden voor mijn signature. :eek:
 

Attachments

  • fedup.jpg
    fedup.jpg
    8 KB · Views: 1,701
Last edited:
o1216o said:
Don't mind ths post.
Het is meer een weg dat ik een attachment kan uploaden voor mijn signature. :eek:


Oké... op Engelse Lit hebben ze daar een thread voor ingericht en dat is niet eens zo'n slecht idee. Hij heet daar "Test your posting(s) here" en het is basically een thread waarin je kan "klooien" wat je wil als je dingen wil uitproberen qua opmaak, attachments, siglines en noem maar op. Het lijkt me ook de goede plek waar mensen dingen aan elkaar kunnen vragen wat dat betreft dus ik zal een soortgelijke thread openen hier op Dutch Lit.
 
For all you Computer-illiterate...( Talkin' about the blind leading the blind ;) ).

Als je een image op je signature wilt plaatsen . make sure dat je de image , either op een website of een vorm van storage heb.
( bijv. photobucket ).

Het "gewoon" uploaden als attachment werkt oddly enough niet.
( giving props to gem_tiger )

Heb je het eenmaal ge-upload. kan je via properties de link kopiëren.
Daarna is het simple: paste , highlighten en klikken op insert image.

Lukt het niet ?!, dan suggest ik dat je de moderators overspoelt met je vragen via Pm's en e-mails. :D :p :D
 
Last edited:
Quote 012160:

Even er tussendoor. Make sure dat er niet onnodig teveel threads zijn.
Je kan natuurlijk ook een paar threads samenvoegen zodat het wat meer overzichterlijk is . Als een subject al is genoemd dat er in de buurt ligt kan je gerust daarop verder borduren.

Just an observation.​


Ik zou, op dit moment, bijna zeggen dat er niet genoeg threads kunnen zijn.... maar ja, wie ben ik? Als het aan mij ligt blijven we binnen één thread zo dicht mogelijk bij dát onderwerp, maar het is logisch dat er soms kleine zijweggetjes ingeslagen worden. Dat is ook niet erg als het één met het ander te maken heeft. Een grapje tussendoor in een serieuze thread is ook helemaal niet erg.

Mijn filosofie is dat Dutch Lit voor een ieder iets te bieden moet hebben, maar ik vind het ook wel belangrijk dat er goede, waardevolle informatie te halen is. Ik ben erg gecharmeerd van de opzet van het How To forum en het aanpalende How To Café op de Engelse kant van Lit. Het is mijn streven, als moderator, om Dutch Lit ook die kant op te bewegen. Geen idee of het gaat lukken, maar ik doe mijn best. We hebben een lange weg te gaan, nog, voordat we ook maar in de buurt van die opzet komen, maar wie het niet probeert.....

How To is op Literotica tot nu toe the place to be als je iets wilt weten over sex en relaties. Maar het is allemaal in het Engels. Dat is op zich waarschijnlijk niet erg; negen van de tien Nederlanders spreekt en schrijft voldoende Engels om mee te kunnen praten daar als ze dat willen. Dan zou je kunnen zeggen dat een Dutch Lit versie overbodig is. Maar kennelijk heeft ooit iemand ánders gedacht en tóch een Nederlandse tak gemaakt. Het is mijn mening dat die alleen maar waardevol is als je er ook waardevolle informatie vandaan kan halen. Ik heb hier, op Dutch Lit, in andere threads uitgebreid(er) uitgelegd hoe en waarom ik zo denk. We zullen zien of mijn time and effort uiteindelijk de moeite waard zijn.

De essentie van het verhaal is dat ik hoop dat Dutch Lit op een gegeven moment een waardevolle bron van informatie wordt waar iedereen die dat wil vragen kan stellen en informatie kan vinden over een specifiek onderwerp. Dat werkt het best als je per onderwerp een thread hebt. Om een voorbeeld te noemen: rimmen is nou eenmaal niet precies hetzelfde 'ding' als anale penetratie en pijpen is niet hetzelfde als beffen, hoewel er overeenkomsten zijn of verwantschap is. Als jij meer informatie zou willen lezen over pijpen dan zit je niet te wachten op tips en ervaringen over beffen, toch?

Om die reden ben ik er júist wel voor om die dingen een beetje apart te houden. Als je threads hebt die je graag blijft volgen kan je in thread tools een subscription nemen op die thread, zodat je de threads die jou wél interesseren makkelijker terug kan vinden. Want misschien is dat de reden dat je dit voorstelt?

Juist omdat het hier ook best leuk en gezellig en niet altijd serieus hoeft te zijn, vind ik de grappen & grollen (in threads en) tussendoor ook leuk. Ik heb Dutch Lit Café aangemaakt om even lekker slap te kunnen OH-en zonder een speciefiek onderwerp.

Ik hoop dat het zo duidelijk is en dat je mijn denkwijze begrijpt. Je hoeft het niet met me eens te zijn maar dat is de weg die ik op dit moment even kies. Het lijkt te werken, hoewel er nog steeds geen bergen bezoekers en posters zijn, maar ik zie wel dat het aantal vieuwers gemiddeld hoger ligt dan voorheen. Verandering van spijs.... enzovoorts... Verder heb ik plannen om Dutch Lit bij een breder publiek bekend te maken en dan hoop ik dat de verscheidenheid aan bezoekers het alleen nog maar leuker, interessanter en gezelliger gaat maken hier. En informatiever.....

Ik hoop dat jullie mee blijven doen in deze mars voorwaards, maar iedereen is uiteraard vrij om te doen en laten wat ie wil... Eén van de taken van een moderator is om gesprekken te leiden en te sturen en om ervoor te zorgen dat threads een beetje on-topic blijven. Dat betekent dat je af en toe een afsplitsing moet maken.

Is deze uitleg goed genoeg?
 
The thing is al er eenmaal teveel threads zijn de minder opgereageerde post afzakt naar beneden en eventual op een andere pagina terecht komt.

En als bezoeker heb je eenmaal oog heb om de meest recente posts.
Je wilt natuurlijk niet dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

maar ik kan begrijpen dat je liever veel threads heb met weinig posts dan weing threads met veel posts.

Ik zat meer in de buurt van de duitse-Lit te denken die het meer gefilterd heeft.
Waar "wij " maar één Root hebben , hebben zij het verdeeld over meerdere sub-roots. Wat het een meer overzichtelijke View geeft.
But then again Zé Gèrmanz staan ook beter bekend om hun overzichtelijkheid en efficiency dan de Hollanders. ;)

In the end it all works for me... :D
 
Last edited:
Als er meer mensen komen posten wil ik ook meer subforums maken, maar dat zou op dit moment een beetje overdone zijn denk ik. Als het beter loopt gaan we zeker (wat mij betreft) naar de opzet zoals op de Duitse Lit toe, met een serieuzer forum en een Café-forum waarin dan ook weer separate onderwerpen aangekaart kunnen worden. Alles wat de bezoekers bezig houdt dat niet sex/relatie gerelateerd is, zeg maar, zoals threads over voetbal (WK, EK) en de Tour de France en zo. Alles wat geen pure How To vraag is zeg maar. Als andere Lit onderdelen (personals, roleplaying) zouden gaan lopen hier dan zou ik daar ook subforums van maken.

Dus......
 
M's girl said:
Als er meer mensen komen posten wil ik ook meer subforums maken, maar dat zou op dit moment een beetje overdone zijn denk ik. Als het beter loopt gaan we zeker (wat mij betreft) naar de opzet zoals op de Duitse Lit toe, met een serieuzer forum en een Café-forum waarin dan ook weer separate onderwerpen aangekaart kunnen worden. Alles wat de bezoekers bezig houdt dat niet sex/relatie gerelateerd is, zeg maar, zoals threads over voetbal (WK, EK) en de Tour de France en zo. Alles wat geen pure How To vraag is zeg maar. Als andere Lit onderdelen (personals, roleplaying) zouden gaan lopen hier dan zou ik daar ook subforums van maken.

Dus......


Ja dat kan, volgens mij zijn we goed op weg hier, redelijk wat nieuwe mensen de laatste week binnengekomen, maar voor subforums is het nog een beetje te vroeg.

Keep posting..............
 
Hebben anderen er ook last van dat Lit zo aan je memory eet van je computer.

Na verloop van tijd gaat het zo sloom worden en moet ik wederom weer rebooten.
 
o1216o said:
Hebben anderen er ook last van dat Lit zo aan je memory eet van je computer.

Na verloop van tijd gaat het zo sloom worden en moet ik wederom weer rebooten.


Over hoeveel tijd heb je het?
Ik denk dat ook wel eens, maar er lopen ook andere "dingen" door hier. Als het echt te gek wordt start ik idd ook opnieuw op.

Maar ik merk ook wel dat Lit zelf soms heel langzaam is. Soms lijkt het te haperen ofzo. Laatst was daar wel een mededeling van Manu over, dus...
Houd het even in de gaten. Als het te gek wordt kan ik eens gaan vragen wat het probleem zou kunnen zijn...
 
IK bedoel niet the occasionally hapering. that usually means andere zijn either ook op dat moment aan het posten of de page aan het opvragen.

Wat ik bedoel is een dip in performance , net alsof mijn hele cache vol zit met cookies and trackers. Wat waarschijnlijk niet zo is.
In iedergeval ik heb nog geen malicious scripts ondekt.

Ahh well, you take the good with the bad.
 
o1216o said:
IK bedoel niet the occasionally hapering. that usually means andere zijn either ook op dat moment aan het posten of de page aan het opvragen.

Wat ik bedoel is een dip in performance , net alsof mijn hele cache vol zit met cookies and trackers. Wat waarschijnlijk niet zo is.

Ja, dat bedoelde ik ook... dus om de hoeveel tijd denk je: en nu moet ik écht de computer opnieuw opstarten?

Bij soms twee keer op een dag, soms om de paar dagen....
 
o1216o said:
Hebben anderen er ook last van dat Lit zo aan je memory eet van je computer.

Na verloop van tijd gaat het zo sloom worden en moet ik wederom weer rebooten.
Met PHP heb je juist daar geen probleem mee, het is de kracht van PHP. Moet iets anders wezen!
 
Foto attachments

Als je een afbeelding wil "attachen" mag die maar een bepaalde grootte (max 800 x 600) hebben. Soms zal je je afbeelding om die reden moeten verkleinen. Een simpele manier omdat te doen is via IrfanView; een programma'tje dat je zo gratis kan downloaden.

Je opent de file (afbeelding) vanaf je computer in IrfanView en gaat naar [image] en vervolgens naar [Resize/Resample]. Et violá; een kind kan de was doen!

Irvanview kan je van hier downloaden... gratis!
 
Ik begryp best waarom de afmetingen beperkt moet blyven. maar waarom is het beperkt tot 800X600 en niet 800X600 of 600X800 :confused:

Nu moet myn engeltje dat ik op erotishe afbeeldingen heb gepost zylings door het leven. Ik kan haar toch niet zitten verkeinen? de schat!! :p
 
Over uploaden foto's

Tsja....?

Ik heb nog NIET deze hele thread letter voor letter doorgeworsteld, maar hier staat zo te zien van alles in over het hoe en waarom. Mét Tips & Trucs, dus.....
 
Maar wat het beste werk is als je er niet uit komt ,kan je het altijd meteen vragen zonder er zelf eerst je hoofd over te breken ( het is een fun-forum geen school-forum).

Remember, er zijn geen stupid questions just stupid answers.

Dus..... Overspoel de Moderators met je vragen via Pm en e-mail.....

:D :p ;)
 
o1216o said:
Maar wat het beste werk is als je er niet uit komt ,kan je het altijd meteen vragen zonder er zelf eerst je hoofd over te breken ( het is een fun-forum geen school-forum).

Remember, er zijn geen stupid questions just stupid answers.

Dus..... Overspoel de Moderators met je vragen via Pm en e-mail.....

:D :p ;)


Hé..... thanks hè?
 
Niet echt een newbie, maar er valt altijd weer iets te leren. :rolleyes:

Waar halen jullie die purity scores vandaan? Ik heb er wel een van mezelf, maar die is van een hele andere site.

:confused:
 
Black Tulip said:
Niet echt een newbie, maar er valt altijd weer iets te leren. :rolleyes:

Waar halen jullie die purity scores vandaan? Ik heb er wel een van mezelf, maar die is van een hele andere site.

:confused:

Kijk even hier post #7.... :D En succes!
 
Black Tulip said:
Bedankt.

69,2% ---> nog een boel te doen, dus. :D


Dat ligt er, denk ik, aan welke kant je op wilt....
Ik heb het idee dat minder doen je en hogere score oplevert namelijk.....
 
Back
Top