The Dutch Lit Café

Dat ondanks hun 'goeie' bedoelingen het nog steeds in mijn lijst van bedrijven staat die geboycot zouden moeten worden !!!

Mij kan het verder weinig schelen, ik heb gewoon inkomen nodig om mijn huur en andere dingen te kunnen betalen en ik heb het werk al eens eerder gedaan en ik kon snel promotie maken, dus...
 
Mij kan het verder weinig schelen, ik heb gewoon inkomen nodig om mijn huur en andere dingen te kunnen betalen en ik heb het werk al eens eerder gedaan en ik kon snel promotie maken, dus...

awh, don't listen to me ramblings, old mate..she's all good

it's easy to pass judgement from a privileged position

i apologise
 
'Stiekum mag alles' misschien een goeie naam voor een nieuwe thread hier?

Hi Jan, welkom.
 
Zo; de micologen kunnen hier hun wel hart ophalen, zeg! :)

Laat ik die oude koffie maar weggooien, en de pot erbij.

Is de stroom afgesloten, of is het gewoon een kwestie van de hoofdschakelaar omhalen?

Het lijkt wel oud-bruin, dat er uit de kraan komt. :eek:

En dat ze nou niet even die wc hadden kunnen doorspoelen, voordat ze de deur achter zich dicht trokken... :mad:

Lekker dan...

Nou ja... een bosje bloemen

:rose::rose::rose:
:rose::rose::rose:

en dan ziet het er gelijk weer een stuk beter uit.
 
Kom gerust binnen – ik bijt niet!

Wat? Oh, die spin? Dat is Lieneke; die doet ook bijna niets.

Ze is wel wat groot hè – ja, ze pakte m’n schoen af, toen ik d’r probeerde dood te slaan, dus ik laat haar maar. Ach, ergens is het ook wel handig; ze is goed in muizen vangen. Ik verwacht dus wel dat ze nog wat groter wordt. Ik zou die poedel maar aangelijnd houden…

Als je wilt roken, zou je dan aan dat tafeltje willen gaan zitten? Er zit daar een schimmelplek in het plafond die ik maar niet weg krijg.

Koffie?

Nog wat gebeurt vandaag?

Nee, het is hier niet van mij, maar ik zag dat het al een tijd niet gebruikt was en dacht, het heeft toch wel wat. Misschien dat we hier weer eens wat bij elkaar kunnen komen?

Als de één de ramen wil lappen, en een ander misschien wat bitterballen en blokjes kaas wil neerzetten – misschien dat er nog iemand een karaoke-machine heeft staan – dan wordt het al gauw wat.

En mocht het nou echt gezellig worden... een stukje verder is een fietsenhok waar je brommers kan kijken. Of zijn dat tegenwoordig scooters?

Kan ik ondertussen al iets te drinken inschenken? Ik heb alcoholvrije wodka, zes jaar oude wijnazijn… de koffiepot is nieuw, dus dat is veilig, en die waterkoker heb ik ook zelf meegenomen. Daar staat een doos met verschillende thee-smaken… En ik heb jus, cola, sinas en 7-up.

Ik heb er ook geen bezwaar tegen als je zelf wat meeneemt, wie ben ik om hier de regels te bepalen, als je het maar netjes houdt.

En heb jij nog iets te vertellen?
 
@Handpop, je hebt een erg onderhoudende schrijfstijl.... leuk! Babbel lekker verder!

Ha, iemand die niet direct wegrent nadat-ie hier een blik naar binnen heeft geworpen, zoals sommige anderen! Pak een stoel en hang dat schilderijtje even op!

Het is allemaal wel leuk en aardig om hier een beetje voor me uit te brabbelen, maar een gesprek wordt vaak stukken beter als er sprake is van actie en reactie. Anders kan ik beter een gewoon verhaal schrijven. Dat ga ik ook doen, maak je geen zorgen, maar ik ben nu zo veel tijd kwijt met lezen. (En, zoals je weet, de beste stuurlui staan nog altijd aan wal …)

Ik heb vandaag ruim zeven uur in de trein doorgebracht, en ik heb daardoor aardig wat kunnen doorlezen. Een groot deel van de middag heb ik vervolgens weer gebruikt om de boel samen te vatten—net of ik weer terug ben op school. Dat brengt ook weer de herinnering naar boven hoe hoe ik, nietsvermoedend, ‘My Uncle Oswald’ van Roald Dahl op mijn Engelse leeslijst had gezet. Roald Dahl—altijd veilig, dacht ik… tot ik het boek echt ging lezen. Mijn leraar vond het kennelijk grappig om juist daar over door te vragen, en laat ik nou net niet makkelijk over seks en zo praten… Anoniem schrijven is wat dat betreft een stuk makkelijker.

Maar genoeg over mij gepraat. Heeft er nog iemand in de file gestaan, of een ander boeiend verhaal dat-ie hier met ons wilt delen?

De komende weken heb ik misschien wat minder tijd om online door te brengen, dus als anderen een oogje in het zeil willen houden… De koffie staat in het kastje onder de machine, en de thee staat ernaast. Er staat fris en een aantal verschillende soorten bier in de koelkast, en er staan een paar huismerk-wijnen in de kast ernaast - ik ben geen sommelier maar misschien dat iemand anders daar zorg voor kan dragen. Voel je verder ook vrij om toe te voegen wat je vindt dat er nog mist. De limonchello die in de vriezer ligt, dat is een persoonlijke fles.
 
Last edited:
Ik ben even terug om de bloemen te vervangen en de boel te luchten. Ik weet zeker dat er mensen geweest zijn, maar jullie laten niet veel sporen na - zoveel voor de spreekwoordelijke Hollandse/Vlaamse gezelligheid.

Ik ben een paar weekjes met de familie op vakantie, en ben er nu even tussenuit geknepen om te kijken of er hier nog iets gebeurt is. Is er nog iets te melden van het thuisfront?

Ah, de familie komt iets te dicht bij - snel een website vinden met touristische bezienswaardigheden :eek:
 
Ik kom nog even poolshoogte nemen en wat nieuwe bloemen op tafel zetten

:rose: :rose: :rose:
:rose: :rose: :rose:
:rose: :rose: :rose:

De vorige keer had ik ze in de bergruimte laten staan; beetje dom...

Hier is het weer nog steeds goed; hoe is dat in Nederland? Van't weekend moeten wij er ook weer aan geloven. 't Is dat de kinderen weer naar school moeten, want anders had ik er nog een weekje aan vast geplakt. Nou ja, somber weer motiveert vast wel weer om terug aan het werk te gaan. En thuis heb ik ook wat meer dan alleen m'n telefoonscherm om op te typen.

Ik zag dat er weer wat nieuwe Nederlandstalige leden zijn; mocht je meer dan alleen je naam willen zeggen, wil je de vakantie-ervaringen delen, het verdriet of geluk over je laatste liefde, wil je je mening over de problemen op Schiphol kwijt, of een opsporingsbericht voor je cavia achterlaten; voel je vrij om hier helemaal los te gaan. Wie weet reageert er iemand op, en voor je het weet heb je een gesprek...
 
Ik heb een behoorlijk drukke week achter de rug. Ik had, na de vakantie, op het werk het een en ander in te halen, en dan komt natuurlijk ook nog eens alles tegelijk, dus bleef er maar weinig tijd over voor ontspanning. Gisteren en vandaag gelukkig toch nog het een en ander kunnen lezen en opnoteren, dus ik heb uiteindelijk toch nog m’n Literotica-plicht vervuld.

Er was echter maar weinig tijd over voor het café; gelukkig maken jullie er geen puinhoop van. Af en toe heb ik het idee in een spookstad rond te lopen, waarbij de vraag rijst of ik, of jullie, de spoken zijn; spraakzaam zijn jullie zeker niet…

giphy.gif


Zijn hier überhaupt nog levende leden aanwezig, of is dat de reden waarom Lieke gegroeid lijkt te zijn in de tijd dat ik weg was; waren het niet alleen muizen die ze gevangen heeft? Misschien een goed thema voor Lit’s Halloween-contest; The Dutch Literotica Forum… :D

Zelf heb ik niet zoveel met Halloween; ik ben geen fan van horrorfilms, en ik vind de aandacht voor Halloween in de afgelopen jaren enigszins geforceerd. Ik vind het ook een lastig thema om voor te schrijven; ik heb eigenlijk geen idee het precies inhoudt, waardoor het moeilijk is om met een goed verhaal te komen. Hebben jullie nog favorieten? Inspiratie is welkom.

Goed, dan zet ik maar weer een kop koffie voor mezelf alleen…
 
Last edited:
Ah, dan komt er eindelijk eens iemand om een praatje, en dan ben ik er niet :(... Maar goed, Hatsjikkiedee lijkt de weg te kennen hier.

Schrijf je zelf ook / ben je van plan om zelf te gaan schrijven? Wat lees je op het moment?

De afgelopen week heb ik de Nederlandstalige Lit. even gelaten voor wat het is, en heb ik een aantal verhalen van LaRascasse gelezen. Het begon met On Loving a Flawed Creation, en dat was zo ongewoon, dat ik vervolgens z'n verhalenlijst van boven naar beneden aan het doornemen ben. Eigenlijk zou ik zelf moeten schrijven, maar er komt steeds weer wat anders tussendoor.

Over 'wat anders' gesproken; heeft iemand dit... nog gezien?


xxl.jpg



Het spreekt mij niet zo aan, maar op ieder potje past een dekseltje. of zoiets...
 
Ik ben net als jij niet echt van de real live dolls, net als jij handpop! Vind het overigens wel echt een mooie ontwikkeling, ik denk dat het veel eenzame mensen wat warmte en misschien zelfs genegenheid kan geven, vooral met de ontwikkeling van de A.I.
 
Ach ja, met A.I. kan je alle kanten op, als je de verhalen moet geloven; ik ben benieuwd welke kant het uiteindelijk echt opgaat. Stond daar ook nog wat over, in de troonrede? Valt dat niet onder innovatie? Dat woord (innovatie) volgde direct op ‘vestigingsklimaat’ (dividendbelasting?) dus misschien moeten we ons daar voorlopig financieel niet al te veel van voorstellen – het geld lijkt al besteed te zijn…

Ik probeer een beetje bij te houden wat er bij de Algemene Politieke Beschouwingen gezegd wordt; het is redelijk beschamend te zien wat sommigen nodig hebben om hun achterban te plezieren. ‘Normen en waarden’; dat vindt ik nou belangrijk!’ (de overdadige ‘t’ is opzettelijk; als hij een extra ‘t’ krijgt, dan wilt ik er ook een…) Maar dan kijk ik hoe het in andere landen eraan toegaat, en dan lijkt het hier toch nog wel mee te vallen.

Gelukkig wordt het morgen weer mooi weer. Jammer dat ik het meest van de dag tegen een computerscherm zit te kijken, maar de lunchpauze blijft aangenaam.
 
Ik heb het ook een het ook al een hele tijd proberen te volgen, maar het de laatste paar jaar een beetje opgegeven. Ieder jaar gaat het zo goed met de Nederlandse economie, en toch gaat ieder jaar de maandlasten omhoog voor mijn gevoel.

Ik maak mij er nu niet meer druk op, gewoon je leven blijven lev3n en plezier halen uit alles wat je doet tot je opeens dood neervalt. En boven alles, het je in de tussentijd zo gemakkelijk mogelijk maken ;)
 
Back
Top