Hoe Literotica werkt....

Er zijn nog plenty dingen die ik me af vraag wat Lit, en het gebruik van Lit, betreft....

Bijvoorbeeld.... ik zie mensen soms verschillende quotes of gesplitste stukjes quotes maken in hun reply. Ik weet hoe ik moet quoten, maar dát is me nog nooit gelukt. Er is hier vast iemand die me kan vertellen hoe ik dat moet doen!

En verder.... ik schrijf soms best lange lappen tekst en ga achteraf dan met de opmaak bezig om het geheel zo leesbaar mogelijk te maken/houden.... Hebben jullie dat ook, dat als je (achteraf) een opmaak (als tekst in bold of italic zetten enzo) toepast dat je scherm telkens verspringt en je terug moet zoeken naar waar je was? Bloody irritating, maar misschien zo te verhelpen?

Verder weet ik hoe ik een link moet plakken in de tekst en hoe ik dat kan integreren door knopje 1 (zie afb) te gebruiken. Maar de andere knopjes (zie afb)...? Ik heb nog niet uitgevonden wat ik daar mee kan!

Hellup! :D
 
Tja, die andere knopjes hebben ook iets te maken met het opmaken van tekst.
Kun je tags mee invoegen, geloof ik.

Ik doe dat altijd met de hand, dus [ code ] en vervolgens [ / code ] om weer af te sluiten.

Gesplitste quotes doe ik dus ook met de hand. Om te beginnen, met de quoteknop onderaan de betreffende post. Daarna dus met [ quote ] enz. tussendoor.

Helpt dat?

:D

En ja, dat verspringen is behoorlijk irritant, doet ie bij mij ook altijd. Heb ik nog geen truc voor gehoord of verzonnen.

:cool:
 
Ja, maar als je quote pakt ie de hele tekst (en dat is goed natuurlijk). Daar kan ik afhalen wat ik wil en dan houd ik alleen het stukje over waar ik de nadruk op wil leggen.

Maar als ik verderop wil reageren op een volgend stuk uit die eerdere quote, dan lukt me het niet om dat stukje dan weer in 't blauw te krijgen, zeg maar.

Ik zie ook mensen quoten in de ene thread UIT een andere thread. Ik kan dat wel maar dan wordt het meer copy-pasten (en komt de tekst dus niet officieel als quote in zo'n mooi blauw vakje - en ik WIL zo'n mooi blauw vakje! :D )

Het moet kunnen, want ik zie het mensen doen! :eek:
 
Het meest rechter knopje is om van een geselecteerde tekst eeen quote te maken... selecteer een deel van de tekst met je muis (dan wordt het blauw) en klik dan op het knopje... dan komen er direct quote tags om de tekst heen...

ik neem aan dat de <> tags dienen om een hyperlink te maken... dus je typt de naam van een website, vervolgens op <> en klaar is je link...

Geen idee waar de code en php tags voor dienen...

PHP:
even proberen

Code:
even proberen


Nou ja, dat dus. :confused:


:rose:
 
M's girl said:
Ja, maar als je quote pakt ie de hele tekst (en dat is goed natuurlijk). Daar kan ik afhalen wat ik wil en dan houd ik alleen het stukje over waar ik de nadruk op wil leggen.

Hier heb ik met de hand [ / quote ] zonder spaties achter gezet.
Met de hand: [ quote ] zonder spaties:
Maar als ik verderop wil reageren op een volgend stuk uit die eerdere quote, dan lukt me het niet om dat stukje dan weer in 't blauw te krijgen, zeg maar.

Handmatig: [ / quote = M's girl ]
M's girl said:
Ik zie ook mensen quoten in de ene thread UIT een andere thread. Ik kan dat wel maar dan wordt het meer copy-pasten (en komt de tekst dus niet officieel als quote in zo'n mooi blauw vakje - en ik WIL zo'n mooi blauw vakje! :D )

Het moet kunnen, want ik zie het mensen doen! :eek:

Nou ja, zo doe ik het dus.

;)
 
Afbeelding verkleinen voor Av

Als je een afbeelding wil gebruiken als Avatar en de afbeelding is te groot, en je weet niet hoe je 'm zelf kan verkleinen? Ga dan naar deze thread, en het wordt voor je gedaan :D

Cool hè?
 
Je kan kiezen hoe Literotica op je scherm weergegeven wordt. Ga naar links onderin je scherm naar het vakje waar (in de attachment/afbeelding) Large Font Style staat. Daar vind je een dropdown list (klik op pijltje rechts) met verschillende stijlen opmaak.

Het is goed om te weten dat anderen een andere stijl gekozen kunnen hebben als je refereert aan "kijk .... (daar) .... op je scherm"....

Eén van de stijlen is (dus) Large Font Style... (handig voor BT nu haar brilletje in de maak is :D )... handig ook voor mensen die sowieso slecht zien. Het nadeel is echter dat de vergrootte font size weer niet geldt in het vlak waar je je post typt/opmaakt :eek:
 
Buddy versus Ignore

Ik mag dan een mod zijn.... ik ben nog niet bekend met alle mogelijkheden / features die de site biedt. Ik weet dat je iemand op ignore kan zetten en ik heb begrepen dat je de posts van de betreffende persoon dan niet meer ziet (hooguit in quotes in posts van anderen). Ik zou het niet weten, want ik heb maar 2 mensen op ignore staan omdat die mij PM'de met mededelingen waar ik niet gediend van was, zeg maar. Maar ik denk dat die personen ook al lang weer foetsie zijn.

Anyway, waar ik meer in geinteresseerd ben is de dingen die je met je BUDDY lijst kan doen. Het enige dat ik ontdekt heb is dat die personen een + (plusje) bij hun naam krijgen in de "who's online" lijst op de index-pagina. Maar wat ik er verder mee kan? Dat kan toch niet alles zijn?

Wie het weet mag het zeggen!
 
das Herren Volk

Ik heb net even by onze oosterburen gekeken.
Zo in de trant van een vergelykend waren onderzoek.
Maar ook omdat het hier heel rustig was/ is (op het moment) :confused:

Wat dan onmiddelyk opvalt is hoe netjes het er allmaal uit ziet.
By ons staan alle onderwerpen gewoon op een grote hoop.
Zy hebben het hele literotica forum gewoon op z'n duits nagebouwd. en alles is heel netjes en overzichtelyk.
Zoals je eigenlyk van hun cultuur mag verwachten :p

Nu aan jullie de vraag:
Moeten wy het organizatie talent van onze groote broer overnemen? :eek:
Of zyn we trots op onze chaos, en laten we netheid niet in de weg komen van onze creative uitingen :D
En dan is er natuurlyk nog de gulden middenweg wat heel aardig in ons eigen poldermodel past :rolleyes:
 
Last edited:
M's girl said:
Wie het weet mag het zeggen!

De buddylist was vroeger wel handig want daarmee kon je in je User CP direct zien wie van je buddies op dat moment online was, zoals bijv. bij msn. Die functie bestaat niet meer, en daarmee heeft de functie volgens mij nu geen zin meer.

:rose:
 
wolf2002 said:
De buddylist was vroeger wel handig want daarmee kon je in je User CP direct zien wie van je buddies op dat moment online was, zoals bijv. bij msn. Die functie bestaat niet meer, en daarmee heeft de functie volgens mij nu geen zin meer.

:rose:

Daar was ik al bang voor... ja, je kan die plusjes nog op de indexpagina bij je buddies zien, maar that's all, en in de skin die ik gebruik (die ik uit alle opties toch het prettigst vind) moet je goed kijken om die plusjes te zien (zou handiger zijn als die namen rood waren ofzo; plusje is nu zwart naast de naam in blauw, valt niet echt op).

Hmmmm....
 
realwanderer said:
Ik heb net even by onze oosterburen gekeken.
Zo in de trant van een vergelykend waren onderzoek.
Maar ook omdat het hier heel rustig was/ is (op het moment) :confused:

Wat dan onmiddelyk opvalt is hoe netjes het er allmaal uit ziet.
By ons staan alle onderwerpen gewoon op een grote hoop.
Zy hebben het hele literotica forum gewoon op z'n duits nagebouwd. en alles is heel netjes en overzichtelyk.
Zoals je eigenlyk van hun cultuur mag verwachten :p

Nu aan jullie de vraag:
Moeten wy het organizatie talent van onze groote broer overnemen? :eek:
Of zyn we trots op onze chaos, en laten we netheid niet in de weg komen van onze creative uitingen :D
En dan is er natuurlyk nog de gulden middenweg wat heel aardig in ons eigen poldermodel past :rolleyes:

We hebben die discussie een tijdje geleden al eens gehad. Ik weet niet meer precies in welke thread, maar het was o1216o die hetzelfde vroeg / voorstelde...

Ik heb het er nog niet met Wolf over gehad (mijn collega-moderator) maar ik antwoord op dit moment nog steeds hetzelfde als ik toen deed. Mochten jullie overigens van mening zijn dat een andere opzet júist meer mensen naar Dutch Lit zou trekken, dan hoor ik dat graag.

Mijn antwoord was dat ik het aantal onderwerpen in combinatie met de vaart (die er niet in zit :eek: ) in Dutch Lit geen reden vind om alles op te splitsen om het overzichterlijker te maken. Zo ontzettend veel gebeurt hier nou ook weer niet en de paar vaste klanten die we hebben kunnen met gemak, denk ik, bijhouden wat er hier gaande is.

Als argument om het voorlopig zo te houden zou ik willen aanvoeren dat als nieuwelingen op Dutch Lit kijken, ze in één keer het 'lopende' aanbod kunnen zien. Als je alles opsplitst moeten ze eerst in alle subforums kijken en als je onderwerpen in te veel separate hokjes stopt - waarvan de helft de nieuwe bezoeker wellicht niet aanspreekt - dan gaan ze daar ook niet heen. Maar het zou net zo goed andersom kunnen werken... ik ben op heel wat forums geweest en ga ook een beetje van mijn eigen surf- en klikgedrag uit natuurlijk.

Ik ben, eerlijk gezegd, de eerste die je bijna moet tegenhouden om niet struktuur aan te brengen. Ik ben heel erg van orde in de tent en overzichtelijkheid, maar je kan ook te ver gaan. Is het niet nog een beetje te ambitieus om allemaal subforums te maken? Overzichtelijkheid kweken is één ding, maar op dit moment vind ik het nog een beetje appels en peren op kleur en grootte sorteren, als je snapt wat ik bedoel...

Als iemand het er niet mee eens is, dan hoor ik het graag!
 
Oh Ik ben dus in herhaling aan het vervallen :eek: sorry hoor
In elk geval was het asl open vraag bedoeld. en ik ben het met je eens dat te veel hokjes nadelig kunnen werken.

overigens zitten we nu op ongeveer 60% met het aantal posts en op ongeveer 45% met het aantal onderwerpen. van het Duitse forum. Dus om nou te zeggen dat hier niets gebeurd is wel wat kort door de bocht.
Hoewel ik het met je eens ben dat helaas be basis nog al smal is hier.

Zelf zat ik te denken aan een tussenvorm van wat hier te zien is en wat de Duitsers doen:
Byvoorbeeld een appart kadertje met onderwerpen die boven aan blyven staan. zoals zy ook hebben. En dan 2 sub categorien:

de eerste met alle lichtzinnige onderwerpen. Met het Literotica cafe boven aan geplakt, en dan verder zaken zoals grappen/ onderbroeken lol foto's; waar ligt je sex toy, en zo voort.

De ander met meer serieuze onderwerpen zoals BDSM; hoe doe je..; sex en internet; en zo voort, tot en met prostaat melken toe :D (ik kon het niet laten)
 
Nou ja, er gebeurt wel iets hier... en we zijn ook met een inhaalmanoeuvre bezig ten opzichte van de Duitsers (niet dat dat een doel is ofzo) maar de vaart heeft er een tijdje ingezeten en nu zijn er veel weer afgehaakt. Kijk maar naar de laatste paar dagen....

Geeft niets; de opzet zoals jij die voorstelt, die tussenvorm, dat is wel een optie. Ik ben benieuwd wat de anderen daar van vinden. Ik moet ook even kijken of wij als mods wel subforums mogen maken... denk het wel....

Ik hoor het wel.
 
Tja, de zomer is over dus ik heb weer minder tijd.
Maar voor mij hoeft er geen onderverdeling te komen.
Als ik browse, zoek ik toch onderwerpen die mij aanspreken en die actueel zijn.
Het heeft niet zoveel zin om te reageren op een thread die al drie maanden ligt te sterven. Toch?

:D
 
Black Tulip said:
Tja, de zomer is over dus ik heb weer minder tijd.
Maar voor mij hoeft er geen onderverdeling te komen.
Als ik browse, zoek ik toch onderwerpen die mij aanspreken en die actueel zijn.
Het heeft niet zoveel zin om te reageren op een thread die al drie maanden ligt te sterven. Toch?

:D


Haha, ik had het niet per sé over jou hoor....

Maar je hebt gelijk over die onderwerpen. Aan de andere kant.... sommige mensen hebben iets nodig om op te reageren (lijkt het) terwijl anderen makkelijker zelf een thread starten. Je ziet dat op de Engelse kant ook wel. Vanuit dat oogpunt gezien vind ik het goed dat we veel onderwerpen hebben (en ook dus de wat oudere) en als er dan nog iets is wat iemand bespreekbaar wil maken dan kan dat even zo goed natuurlijk.

Zelf loop ik maar zo nu en dan de pagina's 2 t/m de rest door om te kijken wat daar ook al weer stond en zodoende komt er nog wel weer eens iets boven water. Dat heb ik hier meer dan op de Engelse kant, want als er (zoals daar) eenmaal meer onderwerpen actueel zijn en blijven is ook mijn behoefte minder groot om terug te gaan zoeken. Overigens deed ik dat wel toen ik nieuw was op Lit en alles hier nog nieuw voor mij was.

En dus? Ik weet niet. Je kan categoriseren wat je wil denk ik... we moeten gewoon eerst meer bezoekers hebben die meepraten.
 
soms zyn er ook onderwerpen die gewoon "klassiek zyn", ze kunnen wel een in hybernation gaan. Maar in principe kunnen die onderwerpen wel interresant zyn. Een voor beeld darvan is BDSM. er wordt niets over gezegd op het moment, maar ikweet zeker dat op een gegeven mement iemand daar weer eens wat schryft, of een nieuw onderwerp start dat byna het zelvde is.
 
realwanderer said:
soms zyn er ook onderwerpen die gewoon "klassiek zyn", ze kunnen wel een in hybernation gaan. Maar in principe kunnen die onderwerpen wel interresant zyn. Een voor beeld darvan is BDSM. er wordt niets over gezegd op het moment, maar ikweet zeker dat op een gegeven mement iemand daar weer eens wat schryft, of een nieuw onderwerp start dat byna het zelvde is.

Ben ik met je eens, dus voor mij hoeft er geen categorie voor te komen.

:D
 
Black Tulip said:
Ben ik met je eens, dus voor mij hoeft er geen categorie voor te komen.

:D

Ik zie de correlatie met de onderverdeling niet. Maar afgezien daarvan is oprecht antwoord op een open vraag
 
Sommige onderwerpen keren regelmatig terug.
M.a.w. je komt ze wel tegen.
Dus voor mij hoef je ze niet in een apart hokje te zetten.

Zo beter?

;)
 
Ik ben voor behoud van de huidige vorm. Leve de chaos!

Bovendien past dat ook heel goed in het poldermodel: heel lang praten over hoe het anders kan en dan uiteindelijk toch alles bij het oude laten... ;)


:rose:
 
wolf2002 said:
Ik ben voor behoud van de huidige vorm. Leve de chaos!

Bovendien past dat ook heel goed in het poldermodel: heel lang praten over hoe het anders kan en dan uiteindelijk toch alles bij het oude laten... ;)


:rose:


:D Je zegt niet héél veel, maar áls je iets zegt ... ;)

Nah.... dan zijn alle actieve leden wel aan het woord geweest :eek: en geldt het recht van de sterkste(n) ook hier weer.

Voorlopig laten we het dus maar even zo.
 
Nou dan is het doel berykt. er is weer consensus, en we hebben over niets kunnen debatteren.
Bovendien is er een product differentiatie met met het duitse Literotica :D
Dat moet ook tot de verbeelding spreken :nana:
 
Back
Top