The Dutch Lit Café

Hé, een café! (En dan zegt mijn man altijd: "I'm a poet and I don't even know it...zucht ;)

Ik zat te denken; is het misschien een idee om het voorstel draadje en dit draadje sticky te maken? (Zodat ze altijd bovenaan blijven hangen bedoel ik)
Dat vind ik tenminste zelf altijd heel handig als ik op een nieuw forum kom want dan hoef ik er niet zo naar te zoeken.

Vuurtje in de tuin...gezellig!

Cola light is mijn drankje overigens. ;)

:cathappy:
 
Blij te lezen dat je voeten de brandende haardblokken hebben kunnen ontwijken! (AU!)
Wij zijn op het moment de tuin aan het opknappen en we zijn er serieus over aan het denken om een vuur kring te maken. Dat lijkt me super gezellig! Ik zie me daar al lekker lezen ook in de herfst. :cathappy:

Mijn man kom uit Scandinavie en wij hebben vanaf het begin engels tegen elkaar gesproken. Hij spreekt inmiddels heel goed nederlands en ik ben bezig met een cursus maar op de een of andere manier blijf je toch engels met elkaar praten als je dat vanaf het begin al gedaan hebt.

Weet je wat het is met veel "bdsm-ers"...ze hebben soms heel erg die "Holier then thou attitude" zoals dat heet. "Beginners" of "slaapkamer bdsm-ers" worden vaak behandeld alsof ze een beetje simpel zijn. Heel vervelend vind ik dat.

Ik kan me wel voorstellen dat de mensen soms een beetje moe worden van telkens dezelfde vragen of geen energie willen steken in nieuwelingen die misschien maar voor een paar postjes blijven maar het is toch jammer want het zorgt er ook voor dat men zich niet welkom voelt. Ik denk dat op die manier een heleboel leuke mensen die veel interessants hebben te vertellen verdwijnen voordat ze zelfs nog maar begonnen zijn.

Maar goed, dat is alleen maar mijn bescheiden mening natuurlijk.

Mocht je soms nog vragen hebben over dat onderwerp, stel ze gerust. Ik vind het juist prettig om erover te praten. Naar mijn mening zouden mensen in dat gedeelte wat meer open moeten staan voor mensen die gewoon nieuwschierig zijn (en verder misschien niks). Wat je schreef is in ieder geval niet "part of the deal" voor mij.

Ik heb die test niet gedaan. 500 vragen zei je? Um...wow! Ben eigenlijk wel benieuwd hoe "puur" ik ben. ;)
 
Het is voor iedereen natuurlijk verschillend maar mijn man en ik hebben wat ze noemen een tpe (total power exchange) relatie. Dat wil voor ons zeggen dat hij in alles het laatste woord heeft. Alle controle in onze relatie ligt in zijn handen. Ik beschouw mezelf als zijn eigendom.

Verder noem ik hem altijd Daddy. Dit heeft niet direct iets te maken met tpe maar meer met het feit dat hij mijn vader figuur is. Hij leidt me, hij onderwijst me, hij beschermt me, hij verwent me en hij houdt me op het juiste pad door middel van discipline en soms straffen.

Verder ben ik ook nog masochistisch en is hij sadistisch. Hierin gaan wij heel erg ver en daar wil ik dan verder ook niet te veel over vertellen zo op een openbaar forum.
Ik kan heel erg van pijn genieten maar ook heel vaak vind ik het helemaal niet fijn en heb ik het gewoon nodig als een soort van uitlaat klep. Voor mij kan het een hele opluchting zijn om eens lekker te schreeuwen en te huilen en door middel van pijn gaat dat soms makkelijker. Hij vindt het opwindend om mij pijn te doen, om mij te zien huilen, om mij te horen schreeuwen omdat hij weet dat het is wat ik nodig heb maar ook om de simpele reden dat hij sadist is. Ik ben zelf dus absoluut geen sadist dus ik kan je niet precies uit leggen waarom het nou opwindend is om iemand te zien lijden.

(Wat ik zelf wel weer heel opwindend vind is als ik andere slaven/onderdanige zie lijden. Ik denk niet dat dit is doordat ik sadistisch ben maar meer omdat ik weet hoe ze zich voelen en dat is heel aantrekkelijk voor mij.)


What's in it for me, vroeg je.

Voordat ik met mijn man was, was ik diep ongelukkig. Ik ben (zoals ik al zei) een people pleaser en het is voor mij bijna onmogelijk om “nee” te zeggen tegen anderen. Alles en iedereen liep letterlijk en figuurlijk over mij heen. Ga dan een assertiviteits cursus doen zou je dan misschien zeggen. Die heb ik gedaan en nog heel veel meer. Op een gegeven moment kon ik dan eindelijk eens tegen iemand vertellen dat ik iets niet wilde maar dan wel met een week mentaal voorbereiden, maagpijn en nog zo van alles.

Ik kan ook absoluut niet kiezen. Als ik voor twee identieke dingen sta, dan zul je mij na een uur nog steeds zien staren. Het lijkt wel of mijn hersenen steeds weer op hetzelfde punt uitkomen en van daaruit precies dezelfde weg bewandelen totdat ze weer van voor af aan beginnen.

Ik heb van alles en nog wat gehad van pleinvrees tot eetstoornissen. Ik was gewoon niet gelukkig en om eerlijk te zijn zag ik het absoluut niet zitten om op die manier oud te worden.


Mijn man heeft simpel gezegd alle verantwoordelijkheid van mij overgenomen. Het enige wat ik hoef te doen in mijn leven is hem gehoorzamen. Zolang ik dat doe is alles goed. Ik hoef me nergens druk over te maken: rekeningen, weekend plannen, mijn lichaam, wat trek ik aan, hoeveel/wat eet ik, wanneer ga ik naar familie/vrienden, wie zijn mijn vrienden, etc... daar beslis ik allemaal niet meer over.

Hierdoor maak ik me geen zorgen meer of ik nu te dik of te dun ben bijvoorbeeld...resultaat: eet stoornis verdwenen. De mensen die misbruik van mij maakten zijn uit mijn leven verdwenen doordat mijn man ze verwijderd heeft. Dit zorgt ervoor dat ik me veilig voel bij hem...resultaat: mijn pleinvrees is weg en ik durf veel meer dingen te doen waar ik vroeger nog niet over gepiekerd had. (Stond vorige week nog op een tafel te dansen op een feestje).

In die zin kun je zeggen dat ik helemaal vrij ben om compleet mezelf te zijn. Hij heeft alle dingen die mij ongelukkig maakten systematisch uit mijn leven verwijderd en wat overblijft is een heel gelukkig mens. Ik zeg zelf altijd dat hij mij bevrijd heeft.

In de praktijk ben ik de hele dag bezig met het huishouden, boeken, schrijven, de tuin, de huisdieren, verschillende hobbys binnenshuis/tuins en mijn studie die ik ook thuis volg. Ik pak nooit de telefoon op, ik doe nooit de voordeur open en ik ga nooit alleen naar buiten (behalve de tuin). Wij hebben vrienden die op dezelfde manier leven of een soort gelijke relatie hebben en daar doen we gezellige dingen mee zoals je dat met vrienden doet.

Mijn wereldje is erg klein in sommige aspecten maar daar heb ik zelf voor gekozen door met een man te trouwen die mijn wereldje steeds kleiner maakt. Hij zorgt ervoor dat alles aanwezig is dat ik nodig heb en verder niks. Voor mij is dit een ontzettend vredig bestaan om het dramatisch uit te drukken.


Ik hoop dat dit overkomt op de manier die ik bedoel. Als je wilt kun je naar mijn dagboek gaan, mijn profiel lezen en mijn eerste post waarin ik uitleg wat voor mij het verschil is tussen een eigendom zijn en vrij zijn.

Nu ben ik wel een beetje uitgebabbeld voor vandaag. :rolleyes:
 
Last edited:
Uh..... Anouk is even aan de wandel.

Niemand een borrel? Dit is een café after all.... :D
 
Zo'n klein café.... 102 gasten so far maar niemand die iets drinkt of zegt. Zucht. Misschien moeten we iets aan het interieur doen? :D
 
anouk said:
Het is voor iedereen natuurlijk verschillend maar mijn man en ik hebben wat ze noemen een tpe (total power exchange) relatie. Dat wil voor ons zeggen dat hij in alles het laatste woord heeft. Alle controle in onze relatie ligt in zijn handen. Ik beschouw mezelf als zijn eigendom.

Verder noem ik hem altijd Daddy. Dit heeft niet direct iets te maken met tpe maar meer met het feit dat hij mijn vader figuur is. Hij leidt me, hij onderwijst me, hij beschermt me, hij verwent me en hij houdt me op het juiste pad door middel van discipline en soms straffen.

Verder ben ik ook nog masochistisch en is hij sadistisch. Hierin gaan wij heel erg ver en daar wil ik dan verder ook niet te veel over vertellen zo op een openbaar forum.
Ik kan heel erg van pijn genieten maar ook heel vaak vind ik het helemaal niet fijn en heb ik het gewoon nodig als een soort van uitlaat klep. Voor mij kan het een hele opluchting zijn om eens lekker te schreeuwen en te huilen en door middel van pijn gaat dat soms makkelijker. Hij vindt het opwindend om mij pijn te doen, om mij te zien huilen, om mij te horen schreeuwen omdat hij weet dat het is wat ik nodig heb maar ook om de simpele reden dat hij sadist is. Ik ben zelf dus absoluut geen sadist dus ik kan je niet precies uit leggen waarom het nou opwindend is om iemand te zien lijden.

(Wat ik zelf wel weer heel opwindend vind is als ik andere slaven/onderdanige zie lijden. Ik denk niet dat dit is doordat ik sadistisch ben maar meer omdat ik weet hoe ze zich voelen en dat is heel aantrekkelijk voor mij.)


What's in it for me, vroeg je.

Voordat ik met mijn man was, was ik diep ongelukkig. Ik ben (zoals ik al zei) een people pleaser en het is voor mij bijna onmogelijk om “nee” te zeggen tegen anderen. Alles en iedereen liep letterlijk en figuurlijk over mij heen. Ga dan een assertiviteits cursus doen zou je dan misschien zeggen. Die heb ik gedaan en nog heel veel meer. Op een gegeven moment kon ik dan eindelijk eens tegen iemand vertellen dat ik iets niet wilde maar dan wel met een week mentaal voorbereiden, maagpijn en nog zo van alles.

Ik kan ook absoluut niet kiezen. Als ik voor twee identieke dingen sta, dan zul je mij na een uur nog steeds zien staren. Het lijkt wel of mijn hersenen steeds weer op hetzelfde punt uitkomen en van daaruit precies dezelfde weg bewandelen totdat ze weer van voor af aan beginnen.

Ik heb van alles en nog wat gehad van pleinvrees tot eetstoornissen. Ik was gewoon niet gelukkig en om eerlijk te zijn zag ik het absoluut niet zitten om op die manier oud te worden.


Mijn man heeft simpel gezegd alle verantwoordelijkheid van mij overgenomen. Het enige wat ik hoef te doen in mijn leven is hem gehoorzamen. Zolang ik dat doe is alles goed. Ik hoef me nergens druk over te maken: rekeningen, weekend plannen, mijn lichaam, wat trek ik aan, hoeveel/wat eet ik, wanneer ga ik naar familie/vrienden, wie zijn mijn vrienden, etc... daar beslis ik allemaal niet meer over.

Hierdoor maak ik me geen zorgen meer of ik nu te dik of te dun ben bijvoorbeeld...resultaat: eet stoornis verdwenen. De mensen die misbruik van mij maakten zijn uit mijn leven verdwenen doordat mijn man ze verwijderd heeft. Dit zorgt ervoor dat ik me veilig voel bij hem...resultaat: mijn pleinvrees is weg en ik durf veel meer dingen te doen waar ik vroeger nog niet over gepiekerd had. (Stond vorige week nog op een tafel te dansen op een feestje).

In die zin kun je zeggen dat ik helemaal vrij ben om compleet mezelf te zijn. Hij heeft alle dingen die mij ongelukkig maakten systematisch uit mijn leven verwijderd en wat overblijft is een heel gelukkig mens. Ik zeg zelf altijd dat hij mij bevrijd heeft.

In de praktijk ben ik de hele dag bezig met het huishouden, boeken, schrijven, de tuin, de huisdieren, verschillende hobbys binnenshuis/tuins en mijn studie die ik ook thuis volg. Ik pak nooit de telefoon op, ik doe nooit de voordeur open en ik ga nooit alleen naar buiten (behalve de tuin). Wij hebben vrienden die op dezelfde manier leven of een soort gelijke relatie hebben en daar doen we gezellige dingen mee zoals je dat met vrienden doet.

Mijn wereldje is erg klein in sommige aspecten maar daar heb ik zelf voor gekozen door met een man te trouwen die mijn wereldje steeds kleiner maakt. Hij zorgt ervoor dat alles aanwezig is dat ik nodig heb en verder niks. Voor mij is dit een ontzettend vredig bestaan om het dramatisch uit te drukken.


Ik hoop dat dit overkomt op de manier die ik bedoel. Als je wilt kun je naar mijn dagboek gaan, mijn profiel lezen en mijn eerste post waarin ik uitleg wat voor mij het verschil is tussen een eigendom zijn en vrij zijn.

Nu ben ik wel een beetje uitgebabbeld voor vandaag. :rolleyes:

Je hebt je meisjes hart hier wel even uitgestort in dit cafe. Ik denk overigens wel dat het nog al mevalt mt het sadisme van je man. In wekelykheid houd hy gewoon van je. Kan je hier ook bier drinken?
 
ja ik heb respect voor haar openheid. Ik ben een casuele drinker, dus zit ik niet elke dag in de kroeg.
Vooruit dan maar, een flesje London Pride gaat er wel in by dit hete weer. Maar wel koud, louw bier hou ik niet van. (muv trapisten)
 
Je bent geweldig!!
Zo'n virtueel cafee heeft natuurlyk gewoon alles. maar dat de service zo goed is had ik niet durven hopen.

Ik had na de posting onzettend zin in n biertje.
Ik moest vanavond nog snel even naar de supermarkt. (het kat voer was op, en als ik vrede met myn vrouw wil hebben dan is dat niet een situatie die lang mag duren). Ik heb samen met het kat voer nog snel wat blikjes London Pride in het karretje gegooid. Thuis snel even in de diep vries, en dan lekker uit een stene pul drinken. Ahhh!!
 
Ik drink bier altyd uit steen. het is inderdaad belangryk wat je gebruikt om iets the drinken. Koffie uit plastic is vies, koffie uit piep schuim is onsmakelyk.
Wy hebben ook van die hitte bestendige glazen. daar hou ik ook niet van om koffie uit te drinken. Nee koffie moet je uit of te wel een MUG drinken, of tewel papier als je onderweg bent. Die thermos roest vry stalen bekers zyn ook lekker.
Ik vind het ook lekker om dure champagne te drinken uit goedkope IKEA tumbers. Dat heeft iets van: Ik hoef hier helemmal niet op een speciale manier mee om te gaan!!

Over vrouwen met katten!!! dat is een heel ander onderwep meer gschikt voor een forum over psychologie. Wy hebben meerdere katten in huis, en er is een directe correlatie tussen de gemoedstoestand van myn vrouw, en de veronderstelde toestand waarin de katten zich bevinden. Vandaar.
 
M's girl said:

Ik was vroeger ook niet op katten gesteld. Opgegroeid in een huis met honden. Myn vrow heeft daar wel verandering in gebracht. Je moet gewoon toegeven dat het katten ras een van de meest superieure en meest succesvolle zoogdieren zyn. Zeker als je er van uit gaat dat het doel van het leven is om DNA te verbryden.
 
Last edited by a moderator:
M's girl said:
Is dat niet de mens dan?
Je kan me niet overtuigen :D Niemand kan dat wat katten betreft. Hate the bastards...

Myn vrouw zou zeggen dat je wel een reincarnatie van een muis moet zyn :catgrin: :catgrin: :catgrin:
 
realwanderer said:
Myn vrouw zou zeggen dat je wel een reincarnatie van een muis moet zyn :catgrin: :catgrin: :catgrin:

:eek:

Nou ja, wie weet? Haha, reïncarnatie van een muis. Zo had ik het nog niet bekeken. Piep piep!
 
M's girl said:
Onder het motto "beter laat dan nooit" : Ikke, ik ben er!
Een Ricard? Coming up! Goede keuze trouwens. De (zuid) Franse entourage moet je er even zelf bij denken ben ik bang.

Wat brengt jou hier? Ik zie (voetbalthread) dat je voetbal zit te kijken (zat). Wat vind je van onze nieuwe plasma TV in het café? Cool hè? Na het WK eens even testen of ie ook andere kleuren dan grasgroen doorgeeft, haha.

Eens even bedenken waarvoor we de TV dan nog aan zullen zetten om de sfeer er een beetje in te houden.... suggesties?

Verder iemand iets drinken?

Burb, het is nu half 12 en ik bijna de hele nacht in het cafe zitten drinken,maar er komt niemand langs. Tijd voor koffie dus.......

Zie ik iemand straks nog hier???
 
Back
Top